Gå til innhold

Kan stemmen være skadet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en forkjølelse for to mnd siden, etter det ble jeg aldri helt bra igjen. Den siste uken har stemmen min vært anstrengt samtidig som jeg har vært noe kortpustet. Jeg blir sliten av å prate, og det har begynt å bli litt vondt, et stykke ned på brystet når jeg prater for mye.

Kan stemmen faktisk være skadet på noe vis? Andre som har hatt det slik? Jeg starter på igjen på jobb på mandag, og vil nødig komme tilbake slik.

Anonymous poster hash: f8980...928
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til lege eller dra på legevakt om du har det i rimelig avstand.

Du kan ha alt fra astma til lungebetennelse, vanskelig for folk å diagnostisere via en nettside, vet du. Men pusteproblemer og slitenhet ved prating bør absolutt undersøkes.

Anonymous poster hash: 11964...4a5

Skrevet

Kan høres ut som bronkitt og kanskje? Ta det med legen.

Skrevet

Jeg har vært hos lege flere ganger, og blir nok henvist videre. Det er ikke bronkitt eller lungebetennelse eller tegn på astma. Veldig nysgjerrig på om andre har fått forklaring på sine hese/slitne stemmer.

Anonymous poster hash: f8980...928

Skrevet

Høres ut som du har hatt virus på stemmebåndene eller streptokokker i halsen.
Du kan miste stemmen helt i alt fra et par dager til et par-tre uker, og med virus på stemmebåndene er stemmen helt føkka i litt over en måned i strekk, samtidig som det er ganske slitsomt og kjennes helt nede i bronkiene.

Jeg snakker av erfaring :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...