Gå til innhold

Fluor og stoffskifte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mener å ha overhørt at fluor kan være skadelig for skjoldbruskkjertelen, Så om man da ikke spytter ut tannkremen etter tannpuss, kan man da utvikle stoffskifteproblemer over tid? Eller, gjelder det også fluor i drikkevann, eller er det kanskje ikke skadelig før du har et svært høyt inntak av fluor?

Anonymous poster hash: 920c3...a1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri sett dokumentasjon på.

Jeg har lavt stoffskifte og det påvirkes ikke av fluor i tannkrem/munnskyll. Jeg påvirkes dog av de vanlige tingene man skal være obs på når man først har en stoffskifteforstyrrelse.

Jeg har dog vært borti dette på noen av de mer ekstreme forumene, men der hauser man mye opp. Forholdene i Norge er også ofte irrelevant ifht der hypotesen gjelder for.

Anonymous poster hash: 03fdd...be4

Skrevet

Det har jeg aldri sett dokumentasjon på.

Jeg har lavt stoffskifte og det påvirkes ikke av fluor i tannkrem/munnskyll. Jeg påvirkes dog av de vanlige tingene man skal være obs på når man først har en stoffskifteforstyrrelse.

Jeg har dog vært borti dette på noen av de mer ekstreme forumene, men der hauser man mye opp. Forholdene i Norge er også ofte irrelevant ifht der hypotesen gjelder for.

Kan jeg spørre om hva de vanlige tingene man skal være obs på? Holder på å utrede nå...

Anonymous poster hash: 920c3...a1b

Skrevet

Kan jeg spørre om hva de vanlige tingene man skal være obs på? Holder på å utrede nå... Anonymous poster hash: 920c3...a1b

Dette lurer jeg og på.

Jeg vet at fluor i store, ekstremt store doser kan ha uheldige helseeffekter, men ikke mer enn det.

Anonymous poster hash: fa696...d35

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal spise blomkål og brokkoli, men jeg spiser det allikevel. Har lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: c58e4...4ec
Skrevet

Har man lavt stoffskifte skal man begrense goitrogene matvarer, har man høyt kan man med fordel øke litt.

Matråd går hovedsakelig på virkning ifht medisiner, og det er ingen forbud.

I en utredningsfase ville jeg ikke gjort noe med kosten, det er ikke der hovedproblemet ligger dersom det er snakk om lavt stoffskifte. Da må du ta Levaxin, og det også tar en stund å finne trivselsdose på.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal spise blomkål og brokkoli, men jeg spiser det allikevel. Har lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: c58e4...4ec

Det gjelder forøvrig ikke når det har fått oppkok såvidt jeg har skjønt :)

Jeg spiser det og, men ikke i mengder.

Skrevet

Hva er goitrogene matvarer?

Bruker både Levaxin og Liothyronin.

Trivselsdosen og "passelig" dose medisin svinger veldig, derfor intr. I om noe annet kan hjelpe til med å stabilisere.

Anonymous poster hash: fa696...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...