AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg er 17 år gammel og har hatt mensen siden jeg var 10. Jeg har alltid hatt helt EKSTREME mensensmerter. Jeg klarer ikke å gjøre noe annet fordi det er så vondt. Smertene er i magen og ryggen. Er det noe som hjelper mot dette? Noen tips/erfaringer? Jeg går på p-piller, og det hjelper, men det er fortsatt helt ekstremt. Klarer ikke å gå på skole eller noen ting de to-tre første dagene av mensen... Anonymous poster hash: ef711...884
FrixyGirl Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 For meg hjelper dette: Paracet/ibux Varmepute ol på magen Kald klut (hetetokter) Is Har helt forferdelige dager selv. Spesielt dag 2,3&4. Slapp helt når jeg gikk på pillen (mistet mensen) og har startet å komme tilbake nå. Det værste for meg er ikke smertene da varmepute og ibux hjelper men de h******* hetetoktene
Pomelo Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Du kan prøve Naproxen? Eller ligge i fosterstilling med noe varm på magen og lide seg gjennom det
Djungelvrål Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Hvis du ikke har prøvd naproxen enda så anbefaler jeg det på det varmeste. Ta to tabletter når smertene kommer og tablettene tar den verste toppen av smertene. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Ligger i samme hylla som ibux, paracet ol. på apoteket. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Jeg pleier å ta 2 paracet og 2 ibux sammen den dagen det er verst (og ja, godkjent av legen). Da prøver jeg å ta de FØR den verste smerten er kommet, for da er nesten løpet kjørt allerede. Så er varmeflaske alltid bra, og så å ligge på ryggen med beina opp langs veggen. Prøver å sette på en veldig spennende serie mens jeg venter på smertestillende for å virke, det må være noe som er veldig oppmerksomhetsfangende, hvis ikke er det umulig å ikke tenke på hvor vondt det er. Har dessuten hørt at orgasmer hjelper, og å løpe.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Ibux funker for meg. Tar en tablett med en gang jeg kjenner smertene begynner.Anonymous poster hash: 1693e...cf0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Det er viktig og ta smertestillende med en gang du kjenner litt smerter, helst før om, men det er ikke så lett. Om du ikke har prøvd før så prøv Naproxen. Det er Naproxen, Ibux og Voltaren som er vanligst ved menssmerter. Fungerer ikke det så må du til legen og få noe sterkere. Anonymous poster hash: 5a42a...03a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Jeg hadde også veldig sterke smerter i den alderen. Som andre her sier, så hjalp det å komme seg i seng og hive i seg ibux og paracet i samme sekund jeg kjente antyning til murringer. Ventet jeg for lenge var helvete løs. Anonymous poster hash: 07cd0...0fe
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Hadde det samme. Ble anbefalt av gynekolog og kun ha mensen 3-4 ganger i året, så utsetter mensen ved hjelp av Microgynon. Når jeg har mensen bruker jeg Naproxen, en god tur i skogen, varmeflaske på magen ol Anonymous poster hash: dff98...0f3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Du bør undersøkes for Endometriose. Når mensen gjør så vondt er det ikke uvanlig at årsqken er Endometriose. Da er der og viktig å få behandling for å bremse sykdommen. Du kan lese om dette på endometriose.no. Evt. Kan du og gå inn og stille spørsmål til legene på forumet, gratis.Anonymous poster hash: 3d6ec...d7a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Tusen takk for gode tips alle sammen! Skal ta en tur til legen, og skal få kjøpt naproxen! Anonymous poster hash: ef711...884
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå