AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 For 3-4 mnd siden så var jeg hos legen min pga brekt ribbein. Det var da han fant ut at jeg hadde en skjevhet i ryggen. Men han sendte meg på røntgen. Jeg fikk som svar at jeg hadde en 15-25% skjevhet i ryggen. Men de sa bare skjevhet til meg. Og venter på time på sykehuset for å få hjelp med hva jeg skal gjøre osv... Men legen min har ikke sagt noe annet enn skjevhet i ryggen. Han er veldig dårlig på å gi meg informasjon. Og jeg fikk beskjed av ei dame i resepsjonen på legekontoret at det var ingenting å gjøre med det. Men så var jeg hos legen da han henviste meg. At skuldrene mine ikke går likt ovenfor hverandre. Også ser jeg det at det finnes 2 forskjellige skjevheter? Jeg vet ikke hva jeg skal si. Han mente ryggen min var som en dame på 60-70 år. Fordi den går veldig inn i korsryggen og har en del smerter litt ovenfor midt på. Også kjennes det ikke ut som ryggraden går rett opp som den skal, men den går mot venstre. Kan ikke si med sikkerhet. Men er det noen som kjenner seg igjen? Skal bytte lege, men ødelegger det for de henvisningene jeg har nå som han har sendt inn? Anonymous poster hash: 3204b...7d8
Gjest Blomst83 Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Hvis du søker opp skoliose tror jeg du vi kjenne deg igjen
Gjest _LilleMy Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jeg fikk beskjed av naprapat at ryggen min var skjev og skuldrene mine ikke var like, samme som deg. Ingen informasjon om det heller. Det plager meg ikke noe særlig, så jeg tenker ikke over det.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Hvis du søker opp skoliose tror jeg du vi kjenne deg igjen Jo, men ho i resepsjonen nevnte noe med at det ikke var noe skoliose. Men legen ga meg ikke noe navn på hva det het, men bare en skjevhet som ingenting man kan gjøre noe med. Anonymous poster hash: 3204b...7d8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Jeg fikk beskjed av naprapat at ryggen min var skjev og skuldrene mine ikke var like, samme som deg. Ingen informasjon om det heller. Det plager meg ikke noe særlig, så jeg tenker ikke over det. Regner med at du har smerter? Vil så gjerne finne ut hva det er og kan lese mer om det.. Anonymous poster hash: 3204b...7d8
Gjest _LilleMy Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Regner med at du har smerter? Vil så gjerne finne ut hva det er og kan lese mer om det.. Anonymous poster hash: 3204b...7d8 Har en del smerter, ja, men det er jeg såpass vant til at jeg ikke legger merke til det på en måte.
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Regner med du får den nødvendige informasjonen på sykehuset? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Regner med du får den nødvendige informasjonen på sykehuset? Jeg håper det, men nå er det snart 2 mnd siden jeg fikk beskjed at jeg er på venteliste, så jeg er redd det vil ta litt tid. Anonymous poster hash: 3204b...7d8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Du har skoliose hvor ryggraden går mer som en S, også har du kyfose som gjør at ryggraden går utover ved nakken og innover i korsryggen. Kanskje du har en blanding? Ser dette ofte på røntgen av lumbal og thoracalcolumna. Anonymous poster hash: c253e...4c4
Gjest Blomst83 Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Jo, men ho i resepsjonen nevnte noe med at det ikke var noe skoliose. Men legen ga meg ikke noe navn på hva det het, men bare en skjevhet som ingenting man kan gjøre noe med. Anonymous poster hash: 3204b...7d8 Ok.Jeg bare kjente meg igjen i beskrivelsen.Jeg har en mild grad av skoliose,og min ryggrad går sånn som du beskrev
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Ok.Jeg bare kjente meg igjen i beskrivelsen.Jeg har en mild grad av skoliose,og min ryggrad går sånn som du beskrev Ja, jeg har også lest. Men skjønner ikke hva dem mente med at den var 15-25% skjevhet i ryggen. Jeg leste at en 40% ser de på som alvorlig. Men det var noe med skoliose. Anonymous poster hash: 3204b...7d8
Gjest Blomst83 Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Ja, jeg har også lest. Men skjønner ikke hva dem mente med at den var 15-25% skjevhet i ryggen. Jeg leste at en 40% ser de på som alvorlig. Men det var noe med skoliose. Anonymous poster hash: 3204b...7d8 Ok.Jeg vet ikke noe om det med prosentgrad.Jeg ver bare at jeg har en liten skoliosetendens da fysioterapauten min bemerket det for noen år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå