Gå til innhold

Er dette vanlig? Betaling av lokale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å holde bryllupet vårt ved et hotel/overnattingssted som også har en finere restaurant. Dette er i utlandet. Vi har fått vite at lokalet koster 2000 euro (dette inkluderer alt av bord, stoler,bestikk, duker, lys osv, kokk, servitører og opprydding/vasking) som betales når vi inngår avtale og pengene er ikke refunderbar.

Blir skeptisk når så mye penger ikke er refunderbar men det er kanskje vanlig?

Anonymous poster hash: 3bbb3...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte et depositum ved bestilling. Depositumet ble refundert ved avbestilling med mindre man avlyste mindre enn 14 dager i forveien.

Anonymous poster hash: b7244...f43

Skrevet

Vi betalte 3.800 kr for leie av vårt lokale (kuvertprisen kom selvsagt i tillegg). Overalt hvor vi sjekket så lå det på mellom 2.000-5.000 kr for leien. Vi betalte 75 % av estimert pris (leie + kuvertene) 1 måned før. Resten betalte vi da vi dro fra lokalet.

Skrevet

Men er det vanlig at alt betales med en gang og at ingenting av pengene er refunderbare? Er det som er hovedspørsmålet mitt.

Anonymous poster hash: 3bbb3...1ce

Skrevet

Tror det er vanlig i Norge i det minste, det er min erfaring

Skrevet

Vi booket lokalet over et år i forveien og betalte ingenting før en måned før bryllupet. Hvor mye av det som var refunderbart husker jeg ikke.

Skrevet

Hva som er normalt der dere skal gifte dere vet jeg ikke, men her betaler man gjerne depositum og resten etterpå, eller man får kun en regning etterpå. Å betale på forhånd er ikke vanlig i slike sammenhenger her i landet. Jeg hadde ikke betalt alt det (hele bryllupet i grunn) på forhånd.

Skrevet (endret)

Feil

Endret av listefyll
Skrevet

Jeg hadde aldri giftet meg et sted hvor de ville ha hele beløpet ett år i forveien. Det vitner om dårlig kontantflyt i bedriften. De skal ikke trenger pengene før bryllupet står.

Et ikke -refunderbart depositum på en viss prosent er ok. Men å betale 100 000 i juni 2014 og se at stedet er konkurs før bryllupet finner sted, frister lite.

Anonymous poster hash: 38688...b4d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri giftet meg et sted hvor de ville ha hele beløpet ett år i forveien. Det vitner om dårlig kontantflyt i bedriften. De skal ikke trenger pengene før bryllupet står.

Et ikke -refunderbart depositum på en viss prosent er ok. Men å betale 100 000 i juni 2014 og se at stedet er konkurs før bryllupet finner sted, frister lite.

Det er 16500 kr og August :P

Anonymous poster hash: b76a8...c8d

Skrevet

Vi hadde festen på ett hotel her i Norge og vi betalte for festen og det hele når vi sjekket ut dagen etterpå.

Jeg hadde ikke betalt så mye på forhånd. Kanskje om det var i Norden og stedet var godt drevet over mange år.

Skrevet

Det er 16500 kr og August :P

Anonymous poster hash: b76a8...c8d

Da hadde jeg ikke turt det. Rett og slett.

Skrevet

Vi betalte et depositum. Men jeg hadde ikke betalt er år i forveien.

Skrevet

Vi får faktura 14 dager etter.

Anonymous poster hash: bd3d2...977
Skrevet

Det er da ikke så mye. Du sier jo ingenting om hvor det er, land etc, eller om hvor mye hele kalaset kommer på.

Dersom hele festen koster 4000 € er jo 2000 € mye, men jeg vil anta at det er en annen totalsum vi snakker om her!? Og dersom stedet er populært, må man bare godta slikt.

(jeg bor i Utlandet, det fungerer ikke som i Norge, på godt og ondt..)

Lykke til

Skrevet

Dette er vanlig mange steder i Italia i alle fall.

Vi skal gifte oss der om ikke lenge, har sjekket mange lokaler/hotell i Roma, og mange opererer med depositum ja. Litt forskjellige regler om tilbakebetaling, hvis det skulle være tilfelle.

Tror ikke du kan sammenligne med norske regler vedr. leie av lokale i utlandet, i alle fall ikke i Italia.

Anonymous poster hash: de2e6...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...