AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Hei Min utrolig snille men stae mamma har utrolig mye meninger. Min mor og stefar har tilbudt seg å betale deler av bryllupet og ble veldig fornærmet da vi takket nei fordi de så gjerne ville bidra da jeg er den datteren som kommer til å gifte meg i nærmeste fremtid da lillesøster er 5 år så vi valgte å takke ja. men så starter problemene, min mamma ser for seg farger, blomster,dekorasjoner og ikke minst en helt annen brudekjole enn meg! Hver gang jeg liker noe slår hun ned på det, og da jeg forteller at det er min og min forlovedes bryllup så sier hun tilbake at det er da hennes dag også. Og at hun burde få lov til å bestemme siden hun er brudens mor. Og de skal jo betale så de har noe å si. Men kjole, blomster, dekorasjoner er ting vi betaler selv. De tar maten og slikt. Vi vil selvfølgelig dele dagen vår med alle våre gjester og velger, god mat og drikke, en avslappet stemning, fri bar etter kaker. Men vi har da ikke tenkt å ta hensyn til gjestene i forhold til kjole og dekorasjoner så lenge det ikke er snakk om allergi. Men noen ting burde jeg og min forlovede kunne velge fordi vi vil å ikke tenke på hva gjestene synes. Dagen og bryllupet skal jo gjenspeile meg og min forlovede, ikke min mamma. Jeg vil jo veldig gjerne at hun blir med å se på kjoler, og annet men det er faktisk ikke hennes dag. Er det jeg som overdriver eller er det andre her inne som opplever det samme, og hvordan takler dere evt situasjonen?Anonymous poster hash: ab869...29a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Jeg er forresten 26 år hvis noen skulle tro jeg var 18 pga lillesøster alder. Mvh. TsAnonymous poster hash: ab869...29a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes at de som er med å betale bør få kunne ha mulighet til å påvirke (påvirke i form av å kommunisere og å bli enige om altså, ikke "bestemme") det de betaler for. Resten har de strengt tatt ikke noe med. Helt greit med et og annet innspill og tanker om ting, men å komme trekkende med at det er hennes dag også synes jeg bare er usaklig. Jeg ville satt ned foten ganske tydelig så fort som mulig. Si at dere er glad for hjelpen og gjerne samarbeider om tingene de er med å betale for, men at resten vil dere bestemme selv. Basta bom, end of discussion. Om hun på død og liv vil ha ting på en bestemt måte, så får hun ha et eget bryllup. Anonymous poster hash: ac087...f93
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes at de som er med å betale bør få kunne ha mulighet til å påvirke (påvirke i form av å kommunisere og å bli enige om altså, ikke "bestemme") det de betaler for. Resten har de strengt tatt ikke noe med. Helt greit med et og annet innspill og tanker om ting, men å komme trekkende med at det er hennes dag også synes jeg bare er usaklig. Jeg ville satt ned foten ganske tydelig så fort som mulig. Si at dere er glad for hjelpen og gjerne samarbeider om tingene de er med å betale for, men at resten vil dere bestemme selv. Basta bom, end of discussion. Om hun på død og liv vil ha ting på en bestemt måte, så får hun ha et eget bryllup. Anonymous poster hash: ac087...f93 Du skal i det minste få bestemme brudekjolen selv!!
Dame86 Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Hun har ingenting hun skulle sagt. Ikke hold ett bryllup som ikke er 100% deg og din forloveden sitt. Du kan angre voldsomt i ettertid og bli litt "bitter". Ting jeg angrer på ved mitt bryllup er utrolig vanskelig å svelge i ettertid. Hun bidrar frivillig, hvis hun mener at du skylder henne noe tar du ikke i mot pengene. Det er slettes ikke hennes dag, du er 26 år og stor pike. Det er brudeparet som bestemmer over eget bryllup og ingen andre! 2
Polly Ester Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Enig med Dame86. Hvis hun skal bestemme og du føler at hun kjører over deg så hadde jeg bare sagt i fra at hun ikke får lov til å betale noenting dersom prisen for hennes penger er at hun skal bestemme. Dette er ditt og din forlovedes fest, ikke hennes. Jeg syns ikke hun har noe med å bestemme noenting, jeg. Hun kan sikkert si sin mening, men det er du og mannen som bestemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Takk for svar dere Har også sagt at vi betaler for alt selv hvis det skal være slik hun føler det. Mi stefar har sagt at mamma ikke skal ha noe å si og at det er vårt ønske som teller De giftet seg selv på rådhuset og hadde en rolig middag med nærmeste familie, så kan hende at hun vil leve litt igjennom oss. Jeg er bare så utrolig glad i min mamma og vil ikke virke utakknemlig heller, men jeg får vel prøve å finne en balanse på det hele. Anonymous poster hash: ab869...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå