MiriamH Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Hei. Mitt kosthold står hovedsaklig av makrell i tomat, eple, knekkebrød og mager kesam med fun light saft. Slik ser kostholdet mitt ut. Måltid 1: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 2: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 3: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 130 gram mager kesam med fun light saft. Ser dette bra ut? Jeg er 1.65 høy, veier 65 kg og målet er 50-52 kg. Er så lei av og være lubben......
magicpie Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Nei, dette ser IKKE bra ut.. Det er alt for lite!
Mrs Smith Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Så fryktelig kjedelig ut. Lover deg du kommer til å bli lei av makrell i tomat etterhvert!
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2014 Har spist makrell i tomat i mange år og blir aldri lei.. Det er noe av det beste jeg vet
Mrs Smith Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Har spist makrell i tomat i mange år og blir aldri lei.. Det er noe av det beste jeg vet åjoda, bare vent å se!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Nå sier jeg noe jeg absolutt ikke skulle sagt, men hvis du absolutt skal sulte deg ned i vekt, så gjør det i det minste på en ordentlig måte, slik at du er sikret god og riktig næring. Om du bruker næringsdrikker fra apoteket, eller Nutrilett og tilsvarende er likegyldig, så lenge de har godt og balansert næringsinnhold. Anonymous poster hash: 2b0bb...ca6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Hei. Mitt kosthold står hovedsaklig av makrell i tomat, eple, knekkebrød og mager kesam med fun light saft. Slik ser kostholdet mitt ut. Måltid 1: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 2: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 3: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 130 gram mager kesam med fun light saft. Ser dette bra ut? Jeg er 1.65 høy, veier 65 kg og målet er 50-52 kg. Er så lei av og være lubben...... Nei. Det er greit å være glad i makrell i tomat, men du må ha mer næring enn det der. Jeg er 168 og veier nå 55 kg og gikk ned fra 67. Jeg spiste havregrøt til frokost og ellers sunn mat. Anonymous poster hash: fd932...9b9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Leste om en dame i et ukeblad som hadde gått ned vanvittig mye ved å spise makrell i tomat på brødskiva et par ganger om dagen i et år. Poenget var at mat skulle være kjedelig drivstoff, ikke noe annet liksom. Høres jo ikke helt ulogisk ut. For å få dekket resten av næringsbehovet synes jeg forslaget om Nutrilett var ganske bra, det er i hvert fall kjedelig nok. Anonymous poster hash: 0d245...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 En ting er å få dekket kaloribehovet, men kroppen trenger også næringsstoffer som vitaminer og mineraler. En slik diett vil ende opp med at du utvikler mangelsykdommer. Anonymous poster hash: 5d4d5...ba7 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 En ting er å få dekket kaloribehovet, men kroppen trenger også næringsstoffer som vitaminer og mineraler. En slik diett vil ende opp med at du utvikler mangelsykdommer. Anonymous poster hash: 5d4d5...ba7 Det vil jeg absolutt være uenig i, hun får i seg fiber, nok av næringsstoffer og vitaminer med det hun spiser. Problemet er jo heller at det blir kjedelig i lengden. Anonymous poster hash: 4a2ff...380
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 AnonymBruker, on 14 Aug 2014 - 15:02, said: Det vil jeg absolutt være uenig i, hun får i seg fiber, nok av næringsstoffer og vitaminer med det hun spiser. Problemet er jo heller at det blir kjedelig i lengden.Anonymous poster hash: 4a2ff...380 Nok næringsstoffer?!? I hvilken verden? Og det er ikke nok å få i seg bare noen av vitaminene og mineralene... Man må få i seg alle. Det gjør man ikke ved å spise som TS gjør nå. Jeg la det inn i diett.no og fikk ca 600 kcal. Fiber: 61% av anbefalt (OK) Vitamin C: 13% av anbefalt Vitamin A: 9% av anbefalt Vitamin D: 63% av anbefalt Vitamin E: 15% av anbefalt Vitamin B6: 58% av anbefalt Vitamin B12: 209% av anbefalt Tiamin: 28% av anbefalt Riboflavin: 33% av anbefalt Niacin: 60% av anbefalt Natrium: 55% av anbefalt Kalsium: 20% av anbefalt Kalium: 28% av anbefalt Fosfor: 83% av anbefalt Jern: 20% av anbefalt Magnesium: 30% av anbefalt Kopper: 46% av anbefalt Selen: 70% av anbefalt Sink: 16% av anbefalt Fortsett på dette kostholdet og ikke bare vil du få alvorlige vitamin- og mineralmangler, men så lite energi tærer på organene dine. Lykke til med organsvikt hvis ikke vitamin- og mineralmangelen tar deg først. Du får nemlig knapt i deg noen av de vitaminene og mineralene vi trenger med dette kostholdet...Anonymous poster hash: c378b...551 2
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2014 Makrell i tomat inneholder da masse gode næringstoffer. Knekkebrød inneholder mye fiber og det samme gjør eple. Mager kesam inneholder proteiner. Tar gjerne en skyr uten om dette også! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Hei. Mitt kosthold står hovedsaklig av makrell i tomat, eple, knekkebrød og mager kesam med fun light saft. Slik ser kostholdet mitt ut. Måltid 1: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 2: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple Måltid 3: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 130 gram mager kesam med fun light saft. Ser dette bra ut? Jeg er 1.65 høy, veier 65 kg og målet er 50-52 kg. Er så lei av og være lubben...... Hvor mye makrell i tomat pr dag er det snakk om? Er det f.eks en stor eller liten boks tilsammen, eller mer? Anonymous poster hash: 34daf...17e
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2014 Nok næringsstoffer?!? I hvilken verden? Og det er ikke nok å få i seg bare noen av vitaminene og mineralene... Man må få i seg alle. Det gjør man ikke ved å spise som TS gjør nå. Jeg la det inn i diett.no og fikk ca 600 kcal. Fiber: 61% av anbefalt (OK) Vitamin C: 13% av anbefalt Vitamin A: 9% av anbefalt Vitamin D: 63% av anbefalt Vitamin E: 15% av anbefalt Vitamin B6: 58% av anbefalt Vitamin B12: 209% av anbefalt Tiamin: 28% av anbefalt Riboflavin: 33% av anbefalt Niacin: 60% av anbefalt Natrium: 55% av anbefalt Kalsium: 20% av anbefalt Kalium: 28% av anbefalt Fosfor: 83% av anbefalt Jern: 20% av anbefalt Magnesium: 30% av anbefalt Kopper: 46% av anbefalt Selen: 70% av anbefalt Sink: 16% av anbefalt Fortsett på dette kostholdet og ikke bare vil du få alvorlige vitamin- og mineralmangler, men så lite energi tærer på organene dine. Lykke til med organsvikt hvis ikke vitamin- og mineralmangelen tar deg først. Du får nemlig knapt i deg noen av de vitaminene og mineralene vi trenger med dette kostholdet...Anonymous poster hash: c378b...551 Hvor mange som klarer og oppfylle alle disse næringstoffene da? Det er få som klarer det. Vil tro at dem som bare spiser junk food ikke er i nærheten av det som jeg spiser når det gjelder næringstoffer. Jeg får i meg mye omega 3 også, som er godt for hjertet
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2014 Hvor mye makrell i tomat pr dag er det snakk om? Er det f.eks en stor eller liten boks tilsammen, eller mer? Anonymous poster hash: 34daf...17e Det er en boks på 22 gram som jeg fordeler på 2 knekkebrød.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Det er en boks på 22 gram som jeg fordeler på 2 knekkebrød. Det høres svært lite ut Anonymous poster hash: 34daf...17e
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 14. august 2014 http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article609695.ece For Kirstens del har ikke hennes ensidige kosthold vært skadelig. Det er utrolig hva hun har fått til etter å ha vært overvektig så lenge. Hun var i ferd med å utvikle alvorlige helseplager som hjerte-sykdom, sukkersyke og belastningsskader, og fikk til slutt "kniven på strupen". Hun var tung, ikke bare fysisk, men også psykisk. Alt var tungt, også å komme i gang med å slanke seg. Kirsten får i seg det hun trenger av næringsstoffer og vitaminer, men hun har tatt bort de hurtigvir-kende karbohydratene (hvete, pasta, ris og poteter) fra dietten, dessuten spiser hun mindre. Hun går nå langsomt ned i vekt som tegn på at hun forbrenner fett fra fettlagrene. Hvis hun i tillegg mo-sjonerer, vil Kirsten fortsette en positiv oppbygning av helsen: bedre muskler, bedre fungerende hjerte, ikke lenger i diabetesfare, laver kroppsvekt og en bedre psykisk helse, sier dr. Waaler.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Det er en boks på 22 gram som jeg fordeler på 2 knekkebrød. Er det de bittesmå runde boksene fra stabburet? De har ikke samme innhold som de store boksene, og næringsinnholdet som noen listet opp lengre opp i tråden, gjelder vel for de store boksene. De bittesmåboksene og tubemakrellen inneholder mye mindre fisk enn storboksene Anonymous poster hash: 34daf...17e
MiriamH Skrevet 14. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 14. august 2014 Er det de bittesmå runde boksene fra stabburet? De har ikke samme innhold som de store boksene, og næringsinnholdet som noen listet opp lengre opp i tråden, gjelder vel for de store boksene. De bittesmåboksene og tubemakrellen inneholder mye mindre fisk enn storboksene Anonymous poster hash: 34daf...17e Ja, stemmer at det er litt mindre fisk i de boksene. Men jeg har mer oversikt over kaloriene når jeg bare tar en boks, for jeg vet hvor mye en slik liten boks inneholder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå