Gå til innhold

Hvordan bli kvitt munnsår?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom jeg for eksempel biter meg inni leppa tar det ikke lang tid før jeg får et krater av et munnsår som får alt av munnbevegelser til å gjøre vondt. Hvordan blir man kvitt disse munnsårene på kortest mulig tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det ikke mye du kan gjøre enn å vente. Unngå syrlige drikker, sterk mat osv. Husker jeg fikk en spesiell krem av tannlegen en gang jeg hadde et stort krater i munnen. Den laget en hinne over, så det ikke gjorde vondt. Prøv å ta kontakt med tannlege for å høre

Anonymous poster hash: 6d768...227
Skrevet

Dessverre er det ikke mye du kan gjøre enn å vente. Unngå syrlige drikker, sterk mat osv. Husker jeg fikk en spesiell krem av tannlegen en gang jeg hadde et stort krater i munnen. Den laget en hinne over, så det ikke gjorde vondt. Prøv å ta kontakt med tannlege for å høre Anonymous poster hash: 6d768...227

Æsj, jaja. Hjelper litt hvis det gjør mindre vondt i alle fall. Takk for svar :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Skyll godt morgen og kveld med cordisyl. Da blir såret renset og gror raskere.

Skrevet

Skyll godt morgen og kveld med cordisyl. Da blir såret renset og gror raskere.

Ikke for å pirke, men mener du corsodyl?

De forskjellige geleene kan også lindre, her ser du et utvalg av dem.

:heks:

Gjest Blondie65
Skrevet

(...)

:heks:

Ja, jeg mener corsodyl - den brune flasken med hvit kork og blå etikett og som tidligere het noe annet.

Skrevet (endret)

Om du kjenner at munnsåret er på vei, smør med emla bedøvelseskrem. Det lammer viruset. Om du er heldig, slipper du at såret videreutvikler seg. Om det allerede har begynt å væske, er det for sent, det må tas tidlig.

Endret av Pysa
Gjest krokodillen
Skrevet

Om du kjenner at munnsåret er på vei, smør med emla bedøvelseskrem. Det lammer viruset. Om du er heldig, slipper du at såret videreutvikler seg. Om det allerede har begynt å væske, er det for sent, det må tas tidlig.

Er forskjell på et bittsår og herpes. Et bittsår er ikke et virus

Skrevet

Er forskjell på et bittsår og herpes. Et bittsår er ikke et virus

Sorry, du har rett, tenkte herpessår. Bittsår er det vel ikke så mye å gjøre med.

Skrevet

De forskjellige geleene kan også lindre, her ser du et utvalg av dem.

Må nok få kjøpt meg en av disse og ha i skapet. Er akkurat som om munnen min er for liten for tennene, så jeg biter meg stadig vekk! Takk for tips :)

Gjest stian86
Skrevet (endret)

Pleier og sprite det ned med spritserviett. Dreper det ganske fort.men dette er utenpå munnen, ikke inni ;-)

Endret av stian86
Skrevet

Kjøp sånn som de smører barna i munnen med når de får tenner. Jeg brukte dette mot tannverk, og det bedøver ned området det påføres. Var min reddende engel hvertfall!! Fåes på alle apotek, men jeg husker jo ikke hva det heter i farten :-)

Skrevet

Slutt å bruke tannkrem som skummer.

Skrevet

Sorry, du har rett, tenkte herpessår. Bittsår er det vel ikke så mye å gjøre med.

Slutte å bite i leppa :)

Anonymous poster hash: c49da...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...