Gå til innhold

Min mor er full - hvorfor skal jeg lide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor har alltid drukket seg full, siden jeg var liten. Hun har alltid trosset mine følelser når hun har vært full og aldri brydd seg om meg. I dag er jeg 25 år, med kjæreste over fire år og det hender her og da at jeg blir brisen. Det irriterer meg at hun har såret meg så dypt siden jeg var liten, jeg klarte ikke engang,holde bamsen min trygt uten at hun var full og skjeldte ut alle. Hvordan skal jeg bli kvitt dette?



Anonymous poster hash: 3c9d6...f7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det vil hjelpe om du melder deg inn i en gruppe for pårørende av alkoholikere? jeg fant en liste til deg

http://al-anon.org/norway/?page_id=1978

Forkortelsen “VBA” brukes for å markere en gruppe som fokuserer spesielt på det å ha vokst opp med alkoholisme.

Det er vel spesielt disse møtene som er aktuelle for deg?

Lykke til, håper du finner noe som passer for deg.



Anonymous poster hash: da3e9...788
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på polet, kjøp en spritflaske 60% volumprosent. Så går du til mora di, rekker ut flasken, "enten velger du denne flasken eller så velger du meg". Så går du.

Velger hun flaska så driter du i henne.

Ps. Er hun drittsekk også når hun er edru så bryter du all kontakt. Livet er for kort til å leve i sånt dritt.



Anonymous poster hash: 30a21...e84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på polet, kjøp en spritflaske 60% volumprosent. Så går du til mora di, rekker ut flasken, "enten velger du denne flasken eller så velger du meg". Så går du.

Velger hun flaska så driter du i henne.

Ps. Er hun drittsekk også når hun er edru så bryter du all kontakt. Livet er for kort til å leve i sånt dritt.

Anonymous poster hash: 30a21...e84

Er ikke måten å gjøre det på..

En alkoholiker vil oftest velge spriten..En narkoman vil oftest velge sprøyta..

Er få ganger de velger DEG og gjør de det, så går de oftest tilbake igjen..

Beste måten er å få de på avrusning, men om de ikke forstår at de har ett problem, så vil de alltid ha ett problem.

Og selvom de kommer seg på avrusning, så er det ikke 100% garantert at de forblir avholds.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med det samme. Det er vondt, for du er maktesløs desverre. Det eneste jeg kan råde deg til er å jobbe med deg selv. Enten med psykolog eller en annen fagperson. Det kan være godt å jobbe med de vonde følelsene rundt det og samtidig få hjelp til å akseptere at det er slik som det er. De kan også hjelpe deg med å sette grenser iforhold til hvor mye kontakt med moren din som er bra for deg. Du er ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...