Gå til innhold

Hvorfor er dette så vondt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er såå glad i sushi.. og innimellom får jeg veldig lyst på. Da hadde det jo vær fint å kunne ta med seg fra matbutikken.

Men sushien de selger på matbutikken smaker jo helt jævlig. Hvorfor må butikksushien smake så vondt, når de fint klarer å lage det ordentlig andre steder?
Har laget sushi selv og latt det stå i kjøleskap over natta. Smakte fortsatt godt dagen etter.

Skjønner ikke hva de gjør galt...

Anonymous poster hash: fab9b...50c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. De lager jo ferskt på Sushi-restauranter/takeaway, smaker mye bedre. Og de i butikken er ofte veldig kalde da de ligger i kjøleren.

Anonymous poster hash: 9362d...c68
  • Liker 1
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Kanskje det ikke er ferskt nok eller dårlige råvarer kanskje? At når det blir masseprodusert så blir kanskje noe av smaken ødelagt.

Lager det som regel selv og da er det jo godt dagen etter også, men da er jo alt helt ferskt når jeg lager det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes de i butikken har en tendens til å ha mer eddik i risen. I tillegg så gjør jo kjølinga at risen blir hard og smakløs (vel, minus eddiksmaken) og fisken blir ikke spesielt god av det den heller. Norien (tangen i makirullene) blir seigere, og avocadoen overmoden. Også gjør gjerne de mer bløte ingrediensene at ting blir klissete og ekkelt. Elsker fersk sushi, butikkvariantene er som regel til å grine av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...