Gå til innhold

Trenger hjelp av kakemonser!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp av dere kakemonser til å finne ut hvilken kakebunn jeg skal satse på.

Altså, min mor har bursdag i september og tenkte da å lage en kake. Fikk en liten idè om fyllet/ lagene.

Kanskje det høres helt feil ut med de forskjellige lagene, men som sagt, bare en idè så langt!

Lag 1: Vi pleier å lage en sommerdessert av 1 pakke jordbærgele med halvparten vann, blandet inn med kremfløte, friske oppskåret jordbær og biter av firkløver.

Det blir ikke fromasj, men den blir litt fromasjaktig kan du si. Veldig god og frisk. Så altså ett lag med denne desserten i kaken.

Lag 2: Hjemmelaget vaniljekrem.

Og så topper vi kaken med firkløverkrem/ glasur.

Så var det bunnen da, sukkerbrød eller nøttebunn? Eller en mix? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg nevner det, men vaniljekrem, jordbær og nøttesjokolade høres absolutt ikke ut som noe som blir en god smakskombinasjon.

• Liker 3
Skrevet

Og jeg som håpet A) du skulle invitere kakemonser hjem på prøvesmaking, og B) du bodde like i nærheten.

Anonymous poster hash: bc058...891
  • Liker 8
Skrevet

Jeg ville erstattet firkløveren i blandingen med hakket mørk sjokolade, men dere er sikkert vant til den og syns at det smaker best, så behold den, du!

Som bunn ville jeg valgt bare nøttebunn eller bare sjokoladekakebunn, tror jeg. Sukkerbrød blir lett litt tørt.

Glasur av mørk sjokolade og fløte, så mye firkløver blir lett veldig søtt.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Min stemme går til nøttebunn, forresten. Ang firkløverkrem eller krem av mørkere sjokolade, synes jeg det kommer an på hvor søt du lager vaniljekremen.

Skrevet

:fnise:

Ja det er sikkert en meget merkelig kobinasjon, og ikke sikkert det vil smake så harmonisk, men fikk så lyst til å prøve allikevel.

Og vi liker veldig søte ting.

Mine sukkerbrød blir aldri tørre faktisk, vet ikke hvorfor men. Sjokoladebunnene mine blir alltid tørre :jolie: derfor er jeg ikke så glad i sjokoladekaker.

Takker for tips, go tar gjerne imot flere. Har jo god tid på meg, og kanskje velger jeg en annen kake til slutt allikevel, vi får se :danse:

Skrevet

Min stemme går til nøttebunn, forresten. Ang firkløverkrem eller krem av mørkere sjokolade, synes jeg det kommer an på hvor søt du lager vaniljekremen.

Tenker ikke alt for søt, har ikke laget vaniljekrem før så mulig jeg må ha en backup-plan der itilfelle den havner i søppla :fnise:

Skrevet (endret)

Hvis du bestemmer deg for å lage noe helt annet, så er vel dette verdens beste kake (synes jeg)

Syndens hule!

http://mat.tv3.no/oppskrifter/hele-norge-baker/syndens-hule

Oioioioioi!

Den skal så absolutt prøves! :wow:

Jeg har bursdag denne måneden såe... kanskje kanskje!

Endret av Avalon
Skrevet

Unnskyld at jeg nevner det, men vaniljekrem, jordbær og nøttesjokolade høres absolutt ikke ut som noe som blir en god smakskombinasjon.

Og jeg som noen ganger smelter sjokolade som jeg blander sammen med vaniljekrem og gjerne jordbær og. Det er yummeh det altså. :sikle:

Skrevet

Og jeg som noen ganger smelter sjokolade som jeg blander sammen med vaniljekrem og gjerne jordbær og. Det er yummeh det altså. :sikle:

Mhm!

I mitt hodet høres de smakene veldig gode ut sammen!

Men, ikke alle har den samme smaken. Jeg liker jo f.eks ikke sjokoladekaker :fnise:

Gjest Whitestripes
Skrevet

Oioioioioi!

Den skal så absolutt prøves! :wow:

Jeg har bursdag denne måneden såe... kanskje kanskje!

Den er farlig god :sikle:

Skrevet

Jeg prøvde denne i helgen. Mektig, men fantastisk god med de friske bærene på.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/sommersuksess

Har smakt en lignende, bare det var pavlova med gulkrem og kremfløte og frukt.

Det ble faktisk for mye for meg :fnise: Var jo god, men ble kvalm etter to skjeer. (også var ikke marengsen laget skikkelig, fysj)

Skrevet

Har smakt en lignende, bare det var pavlova med gulkrem og kremfløte og frukt.

Det ble faktisk for mye for meg :fnise: Var jo god, men ble kvalm etter to skjeer. (også var ikke marengsen laget skikkelig, fysj)

Er enig i at Pavlova kan bli litt mye, men nøttebunn var godt + mengder med friske bær. Eneste forandringen jeg vil prøve på neste gang er å ha mindre sukker i firkløverkremen.

Skrevet

Er enig i at Pavlova kan bli litt mye, men nøttebunn var godt + mengder med friske bær. Eneste forandringen jeg vil prøve på neste gang er å ha mindre sukker i firkløverkremen.

Ja, jeg synes personlig at pavlova er best med bare krem og frukt!

Kommer til å bli feit(ere) etter denne tråden, mange gode og fristende tips... :wow:

Skrevet

Pavlova er digg. ^^, Det verste er at jeg er en sånn skikkelig slikkmunn som fint kan spise opp en halv kake... :sjenert: Blir ikke kvalm en gang. <_<

Skrevet

Pavlova er digg. ^^, Det verste er at jeg er en sånn skikkelig slikkmunn som fint kan spise opp en halv kake... :sjenert: Blir ikke kvalm en gang. <_<

Der er vi to..... det er få kaker jeg blir kvalm av, dessverre :fnise:

Skrevet

Hva med en kjeksbunn? :vetikke: Slik som til ostekake.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...