AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Jeg får ofte kommentarer på hvor blid og fornøyd ungen min på 1,5 er! Av naboer, folk på butikken, familie og venner. At hun er verdens blideste barn osv. Mange sier også at jeg er en behagelig og avslappa mamma. Jeg ser også at barnet mitt har det veldig bra og jeg føler jeg har gjort en god jobb så langt som "nybakt" mamma:) Måtte bare dele at jeg er fornøyd hehe! Hun er sikkert veldig blid og fornøyd av natur også da! Anonymous poster hash: 8b255...bf6 Anonymous poster hash: 8b255...bf6 Anonymous poster hash: 8b255...bf6 10
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Så bra for deg og datteren din Men må si jeg er usikker på hva slags respons du forventer på dette her? Det kommer garantert noen surmaga kommentarer og ikke er det noe å diskutere rundt temaet heller.Anonymous poster hash: 5e652...dc8 1
Ciara Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Så hyggelig å lese Ingenting er bedre enn et harmonisk barn og en harmonisk mamma. Bare ha i bakhodet at det kan komme faser der barnet er mindre harmonisk uten at det er noe i veien med deg som mamma av den grunn. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Så deilig da:) Noen unger er blide og stort sett fornøyde, mens andre er mer krevende av natur. Skjønner godt at du er avslappet og glad når barnet ditt er fornøyd. Jeg er også heldig og har en blid, rolig og fornøyd jente på 2år. Jeg er nok ikke en typisk avslappet mamma, bekymrer meg for småting og tenker mye. Min venninne er en super mamma, hun er også en avslappet type og gjør virkelig alt riktig. Sønnen hennes er en surpomp av en turbo, som virkelig er en krevende gutt. Så kanskje være litt forsiktig med å trekke slutninger om at barnet ditt er så tilfreds fordi du er som du er;) Ikke for å være kjærring altså, jeg bare tenker at det kan trykke andre mammaer som leser her ned.. At dersom ungen er vanskelig er det fordi de er en dårlig mamma liksom... Noen ting kan man tenke i sitt stille sinn;)Anonymous poster hash: a0d68...c25 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Så bra for deg og datteren din Men må si jeg er usikker på hva slags respons du forventer på dette her? Det kommer garantert noen surmaga kommentarer og ikke er det noe å diskutere rundt temaet heller.Anonymous poster hash: 5e652...dc8 Forventer ingenting:) Satt bare og var fornøyd og ville få det ut! Anonymous poster hash: 8b255...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Så deilig da:) Noen unger er blide og stort sett fornøyde, mens andre er mer krevende av natur. Skjønner godt at du er avslappet og glad når barnet ditt er fornøyd. Jeg er også heldig og har en blid, rolig og fornøyd jente på 2år. Jeg er nok ikke en typisk avslappet mamma, bekymrer meg for småting og tenker mye. Min venninne er en super mamma, hun er også en avslappet type og gjør virkelig alt riktig. Sønnen hennes er en surpomp av en turbo, som virkelig er en krevende gutt. Så kanskje være litt forsiktig med å trekke slutninger om at barnet ditt er så tilfreds fordi du er som du er;) Ikke for å være kjærring altså, jeg bare tenker at det kan trykke andre mammaer som leser her ned.. At dersom ungen er vanskelig er det fordi de er en dårlig mamma liksom... Noen ting kan man tenke i sitt stille sinn;)Anonymous poster hash: a0d68...c25 Enig!! Skrev jo også at jeg tror hun er blid og fornøyd av natur. Så jeg er nok heldig:) Anonymous poster hash: 8b255...bf6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Enig!! Skrev jo også at jeg tror hun er blid og fornøyd av natur. Så jeg er nok heldig:)Anonymous poster hash: 8b255...bf6 Jeg får samme kommentarer om barnet mitt, hun virker som om hun er født blid og fornøyd. Det blir spennende å se hvordan det går når blidfisen kommer i trassalderen ;-)Anonymous poster hash: b5b6d...55e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Jeg får samme kommentarer om barnet mitt, hun virker som om hun er født blid og fornøyd. Det blir spennende å se hvordan det går når blidfisen kommer i trassalderen ;-)Anonymous poster hash: b5b6d...55e Hehe, ja! Satser på at de forblir fornøyde, sånn utenom trassanfallene:) Anonymous poster hash: 8b255...bf6
Vera Vinge Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Blide barn er en velsignelse. Og jeg tror også det handler mye om personlighet. Jeg har også alltid fått høre at jeg har en veldig blid gutt (2,5 år), men må si jeg påtar meg lite av æren for det. Nå tror jeg absolutt det hjelper å være blid og avslappa selv, men det betyr ikke at man da automatisk får fornøyde barn. En venninne er f.eks. veldig avslappa og mild, men barnet hennes er jevnt over mye misfornøyd. Og det handler nok om en kombinasjon av at han aldri får nok søvn og personligheten (vil hele tiden mye han ikke kan få lov til bl.a). 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 ingen bryr seg Anonymous poster hash: cbae0...572 4
Teriyaki Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Så hyggelig å lese Ingenting er bedre enn et harmonisk barn og en harmonisk mamma. Bare ha i bakhodet at det kan komme faser der barnet er mindre harmonisk uten at det er noe i veien med deg som mamma av den grunn. Signerer denne. Jeg har også et barn som er veldig blid og alt det der, og da han var 1,5 var det stort sett bare fryd og gammen. Blir litt mer utfordrende når ungen er mellom 2,5 og 3. All den grensetestingen, hehe.
Silfen Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Det er ikke gitt at alle barn er gjennom en trassalder. Noen barn fortsetter med sitt blide selv også da.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Så bra! Anonymous poster hash: 3f2c8...885
Teriyaki Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Det er ikke gitt at alle barn er gjennom en trassalder. Noen barn fortsetter med sitt blide selv også da. Ja, og det har min også gjort, men det finnes vel knapt barn som ikke tester grenser? Grensetesting og trass kan dessuten være to forskjellige ting. Min har absolutt ikke blitt noe "surere", men når han tester grenser for fullt så er det klart at det blir litt mer konflikt når han ikke får viljen sin på ting han ikke kan få det på.
Gjest Magdalene Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Er ikke de fleste unger blide og fornøyde? Har til gode å møte en (frisk)unge på 1-2-3år som ikke er blid og forbøyd. 1
Teriyaki Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Er ikke de fleste unger blide og fornøyde? Har til gode å møte en (frisk)unge på 1-2-3år som ikke er blid og forbøyd. Noen unger sutrer jo mer enn andre da. Vi har en del vennepar med barn på samme alder, og det er stor forskjell. Noen er "normalt" blid/sutrete, andre sutrer og hyler for den minste ting, også er det noen som for det meste er blid og glad.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Kan du adoptere meg? Min mor var alt annet en navslappet Anonymous poster hash: 511f7...c38
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Så bra Når jeg møtte samboeren min hadde han en såkalt sur unge. Han var sur og tverr stort sett hele tiden, han hadde egentlig ingenting å klage på. Vi har godt samarbeid med moren hans også så det var ingen konflikter. Så fikk vi etterhvert en sønn som var en solstråle hele tiden. Når stesønnen kom i puberteten ble han plutselig det motsatte av alle tenåringer, han ble blid og omgjengelig. Så ble sønnen vår, solstrålen eldre (fra 7 års alderen) og plutselig tverr. Helt merkelig. Anonymous poster hash: 19020...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå