Gå til innhold

Hva er for tidlig utløsning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det som regnes som for tidlig utløsning?

Anonymous poster hash: 029d9...4f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han kommer før hun føler hun er tilstrekkelig tilfredsstilt.

Å spesifisere et konkret antall minutter blir vanskelig, i og med at jenter er svært forskjellige her.

#kjedeligsvar?

Anonymous poster hash: 0e95f...ac4
  • Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Det er noe kvinner har funnet på fordi de bruker så lang tid. Forsinket utløsning er når mannen bruker FOR lang tid i forhold til når kvinnen kommer :ler:

• Liker 1
Skrevet

At han kommer før hun føler hun er tilstrekkelig tilfredsstilt. Å spesifisere et konkret antall minutter blir vanskelig, i og med at jenter er svært forskjellige her. #kjedeligsvar? Anonymous poster hash: 0e95f...ac4

Helt enig her! Men dette finnes det en løsning på! Mannen får bare fortsette med munn og fingre (eller leketøy) til dama er tilfredsstilt :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår bare ikke hvorfor noen menn sier at de "sliter" med for tidlig utløsning. Er det egentlig ikke bare at mannen og kvinnen ikke er seksuelt kompitable?

Jeg er TS forresten, var ikke meningen å trykke på AB-knappen.

Skrevet

Jeg forstår bare ikke hvorfor noen menn sier at de "sliter" med for tidlig utløsning. Er det egentlig ikke bare at mannen og kvinnen ikke er seksuelt kompitable?

Jeg er TS forresten, var ikke meningen å trykke på AB-knappen.

En tanke som aldri har slått meg, men ja. I noen tilfeller kan det nok absolut være det. Men så har du de som kommer nesten før han får inn pikken. Da vil jeg si man kommer relativt fort. Desverre er det faktisk ikke alle som klarer å gjøre så mye med det, og da får man løse det på andre måter :)

Skrevet

Syns tidlig utløsning er et komplement, jeg. :sjenert:

• Liker 8
Skrevet

En tanke som aldri har slått meg, men ja. I noen tilfeller kan det nok absolut være det. Men så har du de som kommer nesten før han får inn pikken. Da vil jeg si man kommer relativt fort. Desverre er det faktisk ikke alle som klarer å gjøre så mye med det, og da får man løse det på andre måter :)

Det er jo noen tilfeller hvor mannen bruker lang tid på å komme, og kvinnen bare venter på at han skal bli ferdig. I de tilfellene er det også mannen sin "feil", da sier man jo at mannen bruker så lang tid på å komme.

Men ja, enig i at man kommer fort hvis man såvidt har fått den inn. Likevel har jeg inntrykket at enkelte mener at 5-6 minutter er fort, selv om det faktisk er rundt gjennomsnittet.

• Liker 1
Skrevet

Sånn som min ex mange mange ganger. Når han har pyttet den inn, og 4-5 jokk så fikk han utløsning :S

Funka kun å ha sex når han drakk for da holdt han ut lengre .. Edru så lå jeg der bare og følte meg mere brukt...

Anonymous poster hash: 81404...1f5
Skrevet

Når han pytter den inn og 4-5 jokk og spruter? Tar du det også som et kompliment når det skjer nesten hver gang? hehe. Jeg gjorde ikke det med min ex.

Egoistisk var han også. Var han ferdig var sexen ferdig..

Skrevet

Når han pytter den inn og 4-5 jokk og spruter? Tar du det også som et kompliment når det skjer nesten hver gang? hehe. Jeg gjorde ikke det med min ex.

Egoistisk var han også. Var han ferdig var sexen ferdig..

Ja, så lenge han ikke alltid er egoistisk etterpå. Stor forskjell.

Skrevet

Jeg har "slitt" en del med tidlig sædavgang gjennom årene, og etterhvert prøvd mye forskjellig for å holde tilbake orgasmen. Over flere år med eksperimentering har jeg etterhvert merket meg de metodene jeg syns kan fungere, og noterte meg disse slik at jeg kunne dele dem med andre som sliter med det samme.

Så uten videre introduksjon, her er "Guttens guide til å holde igjen." Noen av metodene er til dels litt spekulative, men samtlige av dem har hjulpet meg ved minst ett tilfelle.

(Unnskyld uflidd retorikk her og der :laugh: )

1. Round two! En ekte klassiker. Tillat deg å komme med en gang trangen melder seg, forklar at du ikke klarte å holde tilbake fordi hun er så sinnsykt digg, og sats på å gjøre ting godt igjen med en ny økt kort tid etterpå. Dette kan derimot være en risikabel framgangsmåte dersom du er full, siden det da ikke alltid er bankers at man klarer å få bender’n til å bli stiv igjen..

2. Ikke still med full last. Dette punktet hører sammen med tipset rett ovenfor. De fleste gutter har vel erfart at jo lenger det er siden forrige gang, jo vanskeligere kan det være å holde ladningen tilbake. Hvis du aner muligheter for sex i den umiddelbare framtid, ta deg et runk for å lette på trykket.

3. Gjør noe med damas utseende. Her er det snakk om å angripe problemet ved roten: At dama ser digg ut pleier naturlig nok å være en vanlig grunn til at man ikke klarer å holde seg. Derfor, dersom du er singel: Gå for mindre attraktive jenter. Dersom du er i et forhold: Ta henne når hun har vått hår og er usminka. Og skru av lyset! Jo mindre du kan se av den deilige kroppen hennes, jo bedre.

4. Dropp forspill. Gå rett på sak. Smør en spyttklyse på kukhodet og bare kjør’n inn. Reproduksjonssystemet ditt rekker ikke å komme skikkelig i modus før kuken plutselig er inne og det hele er i gang. Slik unngår du den ekstreme opphisselsen av et forspill.

5. Unngå de mest opphissende stillingene. De fleste gutter finner f.eks. doggy mer spennende enn misjonæren. Hold deg til de minst pirrende stillingene, og bre gjerne dyna over dama dersom det lar seg gjøre.

6. Blokker ut det audielle. Hvis det forrige punktet dreide seg om å moderere visuell stimuli, handler dette punktet om å redusere det seksuelle lydbildet. At jenta klynker og stønner med innlevelse mens hun oppfordrer til allslags dirty greier bidrar garantert til å gjøre deg meir opphisset, enten du tenker over det eller ikke. Blant flere kreative løsninger på dette problemet kan du f.eks. skru på musikk på høyt volum, be jenta være stille, åpne vinduet for å slippe inn overdøvende trafikkstøy osv.

7. Prat. Latterlig som dette høres ut, så kan en fullstendig banal samtale under akten faktisk være en brukbar kur mot kåthet. ”Hvilket studie var det du gikk på, nå igjen?” ”Hva tenker du vi kan ta til middag i morgen?”

8. Konsentrer deg om noe helt annet. Noen sier det hjelper å tenke på noe fullstendig ikke-seksuelt mens man holder på. Hvorfor nøye seg med tenking? Skru på den sære favorittmusikken din, se ut av vinduet, ha et interessant tv-program i bakgrunnen, ha et digert bilde av en edderkopp stående som distraksjon ved sengekanten osv.

9. Knipetortur. Mens du puler, knip deg selv så hardt du kan på korsryggen/rompa/låret. Bruk neglene og gå brutalt til verks! Med mindre du har en fetisj for smerte, er det ekstremt vanskelig å nyte et samleie til det fulle dersom du har vondt. Her er det en fordel om dere står i doggy, slik at jenta ikke kan se hva du driver med. Vær også forberedt på reaksjoner når hun ser alle de små røde merkene på ryggen din etterpå.

10. Innta alkohol i forkant. Dette er vel kanskje klassikeren over alle klassikere. Følelsen i kuken blir redusert, og man har en mer ”jaja, hva faen”-innstilling til alt. Sånn sett er vel dette muligens det beste tipset mot orgasme, både fysisk og mentalt. Men dersom man drikker for mye kan kuken bli veldig upålitelig, og det kan være skuffende for jenta hvis du ikke blir stiv nok eller klarer å komme i det hele tatt. Det er med andre ord greit å ikke overdrive dette punket.

11. Bruk kondom. Som kjent pleier dette å redusere følelsen i kuken betraktelig. Ikke nok med én? Tre enda en utenpå den første!

12. Skyll kuken i kaldt vann. Varme er et sentralt element for å få orgasmen i sving. Fitta hennes er varm, osv. Et artig triks er derfor å skylle ståkuken i kaldt vann. Dette kan sette hele orgasmen på vent ganske lenge. Sørg for at hele bender'n blir skikkelig kald og god tvers gjennom, og deretter kjør den inn. Har fått feedback på at kuken dessuten føles enda hardere når den er kald.

13. Urinér i forkant. Som mange vet, blir prostata regnet for å være ”the male g-spot”. Dette innebærer at press mot prostata kan bidra til å fremskynde utløsningen. En full urinblære legger press på prostata; fulle tarmer likeså. Sørg med andre ord for å tømme hele systemet i forkant, slik at du unngår noen form for "intern stimulans". Når du kjenner utløsningen melder seg, og dersom dama ikke blir altfor utolmodig, kan du prøve å få tatt en liten tur på dass for å late vannet også midtveis i økta. Dette kan funke veldig bra. Ofte kan det faktisk virke som om kuken sier seg midlertidig fornøyd med at det i det hele tatt kommer noe ut, selv om det er urin og ikke sperm.

14. La henne gjøre arbeidet. Når du peiser på i full vigør spenner du bekkenmuskulaturen, noe som også legger press på prostata. Dette vil man som sagt unngå. I tillegg kommer det instinktive faktorer inn i bildet: Jukkebevegelsen assosieres med forsøk på å få utløsning. Få derfor jenta til å gjøre arbeidet, mens du ligger og konser om å holde deg. Hvis du absolutt må yte selv, gjør det sakte og følelsesladd fremfor hurtig og frenetisk.

15. Bryt opp akten. Trekk deg ut og ta initiativ til å bli sugd, fingre henne, skifte stilling osv. Men ikke la deg rive med – Husk at poenget er å senke kåthetsnivået ditt, så hvis du f.eks. tenner veldig på å bli sugd er ikke dette veien å gå.

16. Dra’n ut like før. Kom så nær orgasme som du klarer, men avbryt like før du kommer. Dersom man gjør dette et par ganger pleier ting på et eller annet vis å roe seg ned. Om du trekker deg ut aaaaakkurat like før og kniper igjen alt du makter (mens du presser fingrene hardt mot perineum), kan du faktisk oppleve en slags orgasme uten at det kommer noe ut, og at kuken forblir hard etterpå.

17. Føl deg sexy. Det høres kanskje cheesy og jentemagasin ut, men etter min erfaring er det sykt, sykt viktig. Barber deg i forkant, fiks håret, ta en tur i solarium, bruk en kul bokser, trim hekken nedentil, vask kuken, sett opp speil på soverommet, osv. Sexen er alltid bedre når man føler seg attraktiv, og med bedre selvtillit kommer bedre prestasjoner. Jenta kommer også til å like at du bryr deg litt ekstra. Sex skal jo tross alt være litt stas. Mitt favorittips på hele listen :blomst:

Anonymous poster hash: 0e95f...ac4

• Liker 5
Gjest Heartbeat
Skrevet

Helt enig :rodmer:

Skrevet

Helt enig :rodmer:

Det synes jeg også. Derfor det er litt frustrerende å høre at folk som åpenbart ikke passer sammen seksuelt skal klage fordi det liksom er mannen som er problemet.

Min kommer fort, men det gjør jo jeg også. Så der er det ikke noe problem. Jeg hadde mer problemer med exen som kunne holde på i timesvis, det funket ikke for meg.

Skrevet

Hva er det som regnes som for tidlig utløsning?

Anonymous poster hash: 029d9...4f2

Heeeerreguuud.. Her var det flere svar fra jenter som bare vil at gutta her skal synes de er så bra damer som ikke krever at gutta dkal holde ut og at de er fornøyde med tre jukk.. Jeezez.. Dere vet at for tidlig utløsning er et stort problem for mange menn som ikke skal bagatelliseres?? Tror dere at menn tror på dere når dere sier dere når de kommer bare dere legger hånda på kuken dems? Eller de får til max 3 jukk? Det kalles ikke for tidlig utløsning om man holder flere minutter, det er faktisk et gjennomsnitt samleie. Men når menn kommer før de omtrent har fått kuken i friluft eller såvidt kommet innenfor musa, da er det ofte et stort kompleks. Og ingen damer blir tilfredsstilt av å ikke få sex når de skulle fått sex, så glem de der "jeg liker at menn kommer før jeg kjenner han er inni meg engang, det er så kompliment assa" for han er det et skikkelig nederlag nemlig!

Anonymous poster hash: 32564...a3b

• Liker 3
Gjest Heartbeat
Skrevet

Heeeerreguuud.. Her var det flere svar fra jenter som bare vil at gutta her skal synes de er så bra damer som ikke krever at gutta dkal holde ut og at de er fornøyde med tre jukk.. Jeezez.. Dere vet at for tidlig utløsning er et stort problem for mange menn som ikke skal bagatelliseres?? Tror dere at menn tror på dere når dere sier dere når de kommer bare dere legger hånda på kuken dems? Eller de får til max 3 jukk? Det kalles ikke for tidlig utløsning om man holder flere minutter, det er faktisk et gjennomsnitt samleie. Men når menn kommer før de omtrent har fått kuken i friluft eller såvidt kommet innenfor musa, da er det ofte et stort kompleks. Og ingen damer blir tilfredsstilt av å ikke få sex når de skulle fått sex, så glem de der "jeg liker at menn kommer før jeg kjenner han er inni meg engang, det er så kompliment assa" for han er det et skikkelig nederlag nemlig!

Anonymous poster hash: 32564...a3b

Og hva kalles vi kvinnfolk som kommer så fort kuken er inni fitta????Jo jeg blir tilfredstillt og vel så det, da jeg selv er konstruert slik at jeg kommer veldig fort. Så du kan snakke for deg selv på det punktet. Ikke alle kvinner bruker en halv time på å komme, vi er alle forskjellige der også :)

Skrevet (endret)

Her synes jeg det var mye synsing og lite fakta. Hverken for tidlig utløsning eller forsinket utløsning er mannens feil, ingen av delene har noe med hvordan kvinnens preferanser er, og ingen av delene betyr at han liker deg ekstra godt eller svært lite. Dette er reelle problemer for en god del mennesker.

For tidlig utløsning har ikke et klart skille på når det er "for tidlig" det er et resultat av en kombinasjon av faktorer. Men generelt kan man ta utgangspunkt i at normaltiden er på ca 4-8 minutter dersom man ikke gjør noe spesielt for å endre på tiden det tar.

Under 1 minutt med stimulering av penis sammen med en del psykiske faktorer som at mannen selv føler dårlig kontroll, at han ikke rekker å nyte sexen osv vil av de fleste kunne kategoriseres som problemer med for tidlig utløsning. Noen setter grensen for "et problem" ved 15sekunder.

Endret av AUG---UAG
  • Liker 2
Skrevet

Jeg også. :D Eneste som er litt kjedelig er om han blir slapp og sover like etterpå. :fnise:

Gjest HarryDotter
Skrevet

Kjempeflott å lese at det finnes kvinner som tenker slik om det. Det er faktisk fordi han er kåt at det skjer. Det er fordi han nyter og koser seg.

Det kan tære skikkelig på selvtilliten til menn som sliter med dette, dersom dama klager høylydt.

Det er faktisk riktig som du sier her......Mannen kan faktisk ikke noe for at han er laget slik. Det har med nervetrådene i penis å gjøre....hvor følsom den blir. Man kan sammenligne det med vanlig kjiling. Noen finnes ikke kjilne, mens andre takler ikke engang et lite stryk. Vi er forskjellige. Det er masse artig en mann kan gjøre rett etter å ha sprutet første gang. Og det tar ikke mange minuttene for de fleste før de er klare og mer utholdne for runde 2 :)

Jeg også. :D Eneste som er litt kjedelig er om han blir slapp og sover like etterpå. :fnise:

Dette er hva man bør kalle egoistiske menn. Det er respektløst å legge seg til å sove når han selv har kommet etter 1 minutt! At han ikke får opp pikken er desverre ikke hans feil....men han kan da for svarte gi oralsex og fingre så godt han kan da slik at damen kan få noe igjen for det hun også.

• Liker 1
Skrevet

Her synes jeg det var mye synsing og lite fakta. Hverken for tidlig utløsning eller forsinket utløsning er mannens feil, ingen av delene har noe med hvordan kvinnens preferanser er, og ingen av delene betyr at han liker deg ekstra godt eller svært lite. Dette er reelle problemer for en god del mennesker.

For tidlig utløsning har ikke et klart skille på når det er "for tidlig" det er et resultat av en kombinasjon av faktorer. Men generelt kan man ta utgangspunkt i at normaltiden er på ca 4-8 minutter dersom man ikke gjør noe spesielt for å endre på tiden det tar.

Under 1 minutt med stimulering av penis sammen med en del psykiske faktorer som at mannen selv føler dårlig kontroll, at han ikke rekker å nyte sexen osv vil av de fleste kunne kategoriseres som problemer med for tidlig utløsning. Noen setter grensen for "et problem" ved 15sekunder.

Jeg mente aldri å si at det var mannens feil, det er bare slik jeg synes folk snakker om det. Det synes jeg blir dumt. Jeg tror det er en for alle, som også vil passe sammen seksuelt. Det finnes kvinner som også kan komme på svært kort tid, og hadde de vært sammen med menn som også gjorde det så ville de vel ikke hatt disse kompleksene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...