AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Ok, tenker hovedsaklig å følge denne oppskriften: http://oppskrift.klikk.no/svinestek-med-spr%C3%B8-svor/32/ Det passer fint til grillspyd som forrett, også tenker jeg å lage en slags dessertkake men stusser litt over hva jeg burde stelle i stand. Dette er grillspyda: http://vegetarbloggen.com/2012/06/13/grillspyd-i-sotsur-saus/ Jeg tenkte litt på daimkake men vet ikke om det blir for mektig? Hva synes dere. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Vet du at han liker stekte snegler, østers og svinestek/ svinekjøtt? Hvor mektig dessert du evt lager, kommer også an på hvor mektig middagen er. Jeg ville laget en lett dessert til å ha etter en mektig middag Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Hvilke middagsretter er du glad i å lage og komfortabel med å lage, fra før av? Jeg hadde nok valgt å lage noe som ikke er for avansert i forhold til hva jeg allerede kan. Flere matoppskriftsbøker og nettsteder har avmerket hva som er lett å lage og hva som er komplisert å lage. Jeg ville også laget retten kanskje for en venninne eller for meg selv på forhånd, for å prøve og øve før den store dagen Lykke til! Ps. Det er også mye godt å lage med and (honningglasert and), og bl.a. biffkjøtt Anonymous poster hash: 1b686...724 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Hva er favorittmaten hans? Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Hva lager du vanligvis til middag til dere de gangene det er du som lager maten? Hva lager han vanligvis til middag til dere de gangene det er han som lager maten? Hva lager dere evt sammen? Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Enkel festmat: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/helstekt-svinefilet-med-soppsaus Du kan også søke etter flere oppskrifter her http://www.tine.no/oppskrifter/oppskriftssok#search=svinestek&worktime=600 Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 http://dinmat.no/Artikler/Mat-til-den-perfekte-date Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 http://dinmat.no/Artikler/Mat-til-den-perfekte-date Anonymous poster hash: 1b686...724 Her kan du også søke, f.eks etter festmat, lett http://dinmat.no/Sok?field_types_of_meal_tid[]=143&field_recipe_difficulty_tid_2[]=28 Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Her kan du også søke, f.eks etter festmat, lett http://dinmat.no/Sok?field_types_of_meal_tid[]=143&field_recipe_difficulty_tid_2[]=28 Anonymous poster hash: 1b686...724 Legger du til "svin" i ingredienslisten før du søker, får du bla oppskrift på denne Porchetta med polenta Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1535189 http://arcticelisabeth.wordpress.com/2011/04/15/lettlaget-treretters-for-amat%C3%B8rer/ http://olportalen.no/2013/02/07/ol-og-mat-treretters-herremaltid-med-dertil-egnet-ol/ Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror du overtenker, ts. Dersom du er dårlig til å lage mat er 3-retter noe du må ØVE på før den store anledningen. Timing er alt, og den kommer ikke over natta. Helt ærlig foretrekker dessuten de aller, aller fleste enkel god mat fremfor komplisert ikke så bra mat. Så hva med å gå for en lettvindt gourmetversjon? Tapas. Kjøp inn noe god vin, lag en tapas i 3 retter (skalldyr først deretter ost og kjøtt og så noe dessertgodt til slutt) som ikke krever all verden til tilberedning og du har en super kveld. Dersom poenget er å vise "se hvor godt koneemne jeg er" så lager du til forrett kamskjell, til hovudrett en "pulled pork" (svinestek blir tørr på et øyeblikk, pulled pork derimot kan ikke overstekes: du kan la den stå over natta og det er en herlig kombo av skikkelig lavterskel og skikkelig imponerende) og til dessert en pannacotta eller annen dessert som ser fancy ut men som kan lages dagen før. Flere ganger, om du misser første gangen.. Anonymous poster hash: f5d5f...d47
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Hei, tenker å lage noen gode matretter til en kommende romantisk middag sammen med min elskede. Vi skal feire hele fem år i forhold sammen og jeg mistenker giftemål er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er livet mitt i ekstase, typen gjør meg kjempeglad og jeg har lyst til å gjøre noe godt for ham og meg, en fin opplevelse for oss begge. Og hva er da finere, en romantisk middag sammen hvor vi sammen kan dele livets gleder. Saken er at jeg er utrolig dårlig til å lage mat og trenger hjelp med forberedelse og lurer på akkurat hva jeg skal lage til ham? Jeg har en ide om hvor jeg skal begynne. Jeg ser for meg en forrett i grillspyd, ev. stekte snegler, østers, eller noe lignende. Har sett igjennom en god del oppskrifter på nettet, mye bra, dog ellers vanskelig å sette sammen en hel tre retters hvor smaksammensetningene vil falle i smak. Derfor trenger jeg hjelp med komposisjonen, selve oppbygningen av rettene samt hva jeg skal bruke til forrett, middag og dessert. Vet det er litt overdådig men jeg tenker å overraske ham med noe godt for en gangs skyld og håper på gode innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2 Enkle treretters http://www.nrk.no/mat/treretters-1.4968933 (Biff) Anonymous poster hash: 1b686...724
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Nydelig her var det mange fine oppskrifter. Tror jeg går for en pulled port variant, kanskje sløyfe grillspyda også hjemmelaget bringebæris til dessert. Takker så meget for fine innspill. Anonymous poster hash: d0a5e...dd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå