AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Jeg har nettopp fått resultatene av en rekke blodprøver i posten. Jeg skjønner det meste, men er usikker på hva det ene svaret innebærer. Pge2 referanseområde er oppgitt til å være 0,15-2,1, mens jeg har verdier på over 26! Er det veldig høyt...? Så vidt jeg skjønner er forhøyede verdier som oftest tegn på underliggende sykdom, noe jeg har grunn til å mistenke utfra andre symptomer også. Det er lenge til jeg kan få vanlig time hos fastlegen min, så jeg er usikker på om jeg bør be om hastetime...? Anonymous poster hash: 78514...2d5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Ingen blodprøve kan ses alene, det må alltid ses i sammenheng med symptomer og andre undersøkelser/målinger. En blodprøve kan f.eks være en feilmåling. Du sier jo ingenting om hvorfor du har tatt denne blodprøven. Dersom den er tatt via fastlegen din hadde du nok blitt innkalt til time om han så det som akutt, hvis du er usikker ringer du og spørs. Har du bestilt dette via noe alternative greier ville jeg ikke stolt på svaret, men heller fått en vanlig legetime. Anonymous poster hash: 62d92...2e1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Kan henge sammen med skader eller betennelser i kroppen, og det kan henge sammen med hormoner. Spør legen om å gi deg en gjennomgang av blodprøvene så du slipper å lure. Anonymous poster hash: 2d5ed...9f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå