Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når klippet dere håret tiø barnet første gang? Ei jeg kjenner lar håret vokse det er babykort foruten midt på toppen der henger det lange tynne hårsåre som når langt nedover ørene. Lurer på hva andre gjør?

Anonymous poster hash: 3a7cb...3e5

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/861288-n%C3%A5r-klippet-dere-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klippa luggen på jentene mine når de var tre-fire måneder for da rakk den ned i øynene. De ble født med veeldig tett og tykt hår alle sammen.. vet ikke hvor vanlig det er?!

Anonymous poster hash: faa95...412

Min er 9 mnd og har jevnt og ganske tykt hår, men det er fremdeles ikke lengre enn "guttesveis" ca 2-3 cm langt hele veien, så det er lenge til det når øynene. Hun hadde en cm overalt da hun ble født også, så det har vokst sakte. Tror ikke det blir noen klipp før tidligst ved ettårsdagen.

Jeg klippet aldri lugg på mine jenter, synes det er finest uten. Men stusset håret bak sånn at det ble jevnt. Begge har vært greie ift klemmer og strikk, så luggen festet jeg på siden sånn at den ikke hang i øynene.

Størstejenta hadde skikkelig hårvekst med tykt og krøllete hår fra hun var baby. Ett-års alderen måtte jeg stusse det helt jevnt da hun hadde hår til skuldrene.

Minstejenta derimot hadde sparsom hårvekst, bare fjoner, så hun var over et år før jeg fikk klippet håret hennes jevnt.

Annonse

Min er straks to (gutt), og vi har enda ikke klippet han (bortsett fra luggen) vi, da :sjenert: Han har så nydelige, blonde korketrekkere i nakken, at jeg virkelig ikke har hjerte til å ta dem bort. Synes også at det er veldig sjarmerende med små toddler-gutter med langt hår, og synes at de brått blir seende så mye eldre ut når de får klippet håret i mer guttefasong. Så vi beholder sveisen hans en liten stund til :)

Anonymous poster hash: 3b908...1df
  • Liker 1

Vi klippet treåringen første gang rett før hun ble tre år. Hun har hatt fin fasong på håret og har flere ganger blitt spurt om hun nettopp har vært hos frisøren. Luggen festet jeg til siden med spenner, men det har vært veldig varierende hvor lenge hun har hatt spennen der. ;)

Om hun hadde hatt ujevne lengder hadde jeg klippet det tidlig.

Min ble klippet første gang da han var 1 år. Etter det har vi vært hos frisøren ofte for håret vokser som bare det og har blitt tjukt.

Syns det er grusomt med foreldre som ikke klipper håret til unger i den alderen. Noe av det verste jeg ser er kort på toppen og lang pistrete hockey bak, krøller eller ikke.

Her var eldstemann over halvannet hvertfall, kanskje han til og med nærmet seg to? Han hadde nesten ikke hår som baby og begynte så vidt å få litt litt før han var 1 år. Og så vokste det ganske sakte. Men håret vokste jevnt over alt, da, så jeg syns det så greit ut lenge.

Jeg syns også de ser så voksne ut hvis de blir klippet i en veldig tydelig frisyre når de er små, så jeg foretrekker jevn stussing ved behov.

Min ble klippet første gang da han var 1 år. Etter det har vi vært hos frisøren ofte for håret vokser som bare det og har blitt tjukt.

Syns det er grusomt med foreldre som ikke klipper håret til unger i den alderen. Noe av det verste jeg ser er kort på toppen og lang pistrete hockey bak, krøller eller ikke.

Håret til min sønn var overhode ikke slik du beskriver. Det var bare langt, pen og mykt. Ikke ujevnt, pistrete eller noe slikt. Barn har jo forskjellig hår de også.

Annonse

Jenta mi klipte tuppene første gang etter hun var fylt 3 år. Det var egentlig bare fordi jeg ville se om det hjalp mot flokene, men det gjorde det ikke. Så her har vi fortsatt stort forbruk av balsamsspray. :P

Håret hennes var overhode ikke pistrete selv om det aldri hadde blitt klipt.

Hvis barnet har hockeysveis og pistrete hår ser det helt sikkert ikke særlig sjarmerende ut, nei, men hårveksten er jo heldigvis forskjellig hos ulike barn ;)

Anonymous poster hash: 3b908...1df

Annonse

Hun var rundt 1 år når jeg stusset litt på luggen hennes første gang, men siden den gang har det fått vokse ut og hun har brukt strikker og klemmer for å holde håret bort fra ansiktet inntil alt er like langt.

Nå er hun litt over to år og i sommer klippet jeg 2-3 cm av tuppene på hele håret fordi jeg synes det så litt tynt ut i forhold til resten av håret hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...