AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Er dere klar over hva det koster å ha fri bar på hotell hvor man ikke kan ha med egen drikke?? Vi hadde 95 gjester i vårt bryllup. En drink i baren kostet 95 kr, en brus kostet 40 kr. Dersom hver gjest hadde drukket tre flasker brus og tre drinker hadde dette kostet oss 38 475 kr!!!!! Vi hadde fri flyt av vin og annen drikke til maten, og gratis avec til kakene. Men å skulle ha fri bare hadde vi faktisk ikke råd til. Det må da gå ann å gifte seg og holde bryllupsfest likevel! Skulle tro på noen av brukerne her inne at man kun kom i bryllup for alkoholen sin del. Ingen lokaler hvor man selv kunne ha med drikke var ledig den sommeren vi giftet oss. Ikke aktuelt for oss å utsette bryllupet et år heller, da vi ville vente med barn til vi var gift. Og vi utsetter faktisk ikke det å få barn av hensyn til at dere helst hadde ønsket gratis drikke hele kvelden. Så slutt å syt! Anonymous poster hash: 386fa...187 16
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Så finn et annet lokale enn et kostbart hotell. 22
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Er dere klar over hva det koster å ha fri bar på hotell hvor man ikke kan ha med egen drikke?? Vi hadde 95 gjester i vårt bryllup. En drink i baren kostet 95 kr, en brus kostet 40 kr. Dersom hver gjest hadde drukket tre flasker brus og tre drinker hadde dette kostet oss 38 475 kr!!!!! Vi hadde fri flyt av vin og annen drikke til maten, og gratis avec til kakene. Men å skulle ha fri bare hadde vi faktisk ikke råd til. Det må da gå ann å gifte seg og holde bryllupsfest likevel! Skulle tro på noen av brukerne her inne at man kun kom i bryllup for alkoholen sin del. Ingen lokaler hvor man selv kunne ha med drikke var ledig den sommeren vi giftet oss. Ikke aktuelt for oss å utsette bryllupet et år heller, da vi ville vente med barn til vi var gift. Og vi utsetter faktisk ikke det å få barn av hensyn til at dere helst hadde ønsket gratis drikke hele kvelden. Så slutt å syt! Anonymous poster hash: 386fa...187 Er det virkelig noen andre enn kg-brukere som forlanger fri bar? Altså folk der ute i det virkelige liv som står og syter hvis de ikke får gratis alkohol hele kvelden? Takk og lov er det vanlig med alkoholfritt i våre familie. Anonymous poster hash: 9d378...dbc 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Så finn et annet lokale enn et kostbart hotell. Hvis du leser hva jeg har skrevet, ser du at ikke noe annet var ledig. Ts. Anonymous poster hash: 386fa...187 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Så finn et annet lokale enn et kostbart hotell. Jeg syns det er nok at vi betaler velkomstdrink, en vin til hver rett, og noe til laffen. Det er fem drinker per person, og det syns jeg burde holde. Jeg syns ikke fri bar i bryllup bør være en selvfølge. Mener du at man skal velge billigste sort når det gjelder alt annet til festen så man har råd til fri bar?Anonymous poster hash: e5370...578 10
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Hvis du leser hva jeg har skrevet, ser du at ikke noe annet var ledig. Ts. Anonymous poster hash: 386fa...187 Skift dato da. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Er det virkelig noen andre enn kg-brukere som forlanger fri bar? Altså folk der ute i det virkelige liv som står og syter hvis de ikke får gratis alkohol hele kvelden? Takk og lov er det vanlig med alkoholfritt i våre familie. Anonymous poster hash: 9d378...dbc Ja det lurer jeg og på, her inne får jeg jo inntrykk av å være kriminell som har invitert til bryllup uten fri bar hehe Ts. Anonymous poster hash: 386fa...187 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Å bruke nesten 40 000 på alkohol til gjestene er ren og skjær galskap. Anonymous poster hash: 9d378...dbc 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Men noen ganger ønsker man å ha et stilfullt (av mangel på bedre ord i farten) bryllup fremfor fyllefest på samfunnshuset. Jeg ønsket meg et elegant bryllup i en villa. Der var det ikke lov med egen drikke. De eneste stedene vi kunne hatt egen drikke ville gitt for mye "bygdebryllup"-følelse. Men det er altså viktigere at gjestene får drikke seg snydes gratis enn at brudeparet er fornøyde og at det blir et jevnt over "penere" bryllup? Det er bare teit. Anonymous poster hash: b7abf...8d1 8
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Å bruke nesten 40 000 på alkohol til gjestene er ren og skjær galskap. Anonymous poster hash: 9d378...dbc Ren og skjær galskap og skulle forvente at folk kommer stivpyntet i bryllup medbringende en kostbar gave uten å gi dem gratis alkohol også. 13
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Er dere klar over hva det koster å ha fri bar på hotell hvor man ikke kan ha med egen drikke?? Vi hadde 95 gjester i vårt bryllup. En drink i baren kostet 95 kr, en brus kostet 40 kr. Dersom hver gjest hadde drukket tre flasker brus og tre drinker hadde dette kostet oss 38 475 kr!!!!! Vi hadde fri flyt av vin og annen drikke til maten, og gratis avec til kakene. Men å skulle ha fri bare hadde vi faktisk ikke råd til. Det må da gå ann å gifte seg og holde bryllupsfest likevel! Skulle tro på noen av brukerne her inne at man kun kom i bryllup for alkoholen sin del. Ingen lokaler hvor man selv kunne ha med drikke var ledig den sommeren vi giftet oss. Ikke aktuelt for oss å utsette bryllupet et år heller, da vi ville vente med barn til vi var gift. Og vi utsetter faktisk ikke det å få barn av hensyn til at dere helst hadde ønsket gratis drikke hele kvelden. Så slutt å syt! Anonymous poster hash: 386fa...187 Så fikk dere finne en annen plass da, eller holde festen på et senere tidspunkt. Jeg er og bli imot betalbar. Det er en uting at gjestene skal betale for seg i et selskap. Dere kunne også ha kuttet ned på gjestelisten. Der var mange ting dere kunne gjort annerledes, så slutt å syt. Anonymous poster hash: 3673e...894 13
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Å bruke nesten 40 000 på alkohol til gjestene er ren og skjær galskap. Anonymous poster hash: 9d378...dbc Det som er galskap er å holde fester man egentlig ikke har råd til. Så får man ha selskapet på et grendahus eller noe da. Anonymous poster hash: 3673e...894 16
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Skift dato da. Hvis du (på nytt!) leser hva jeg har skrevet, var ikke det aktuelt å utsette bryllupet, da vi ville vente med barn til etter vi var gift. Å ha fri bar synes ikke jeg var viktigere enn å få begynne prøvingen. Anonymous poster hash: 386fa...187 4
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Hvis du (på nytt!) leser hva jeg har skrevet, var ikke det aktuelt å utsette bryllupet, da vi ville vente med barn til etter vi var gift. Å ha fri bar synes ikke jeg var viktigere enn å få begynne prøvingen. Anonymous poster hash: 386fa...187 Vel, men ditt bryllup høres ut som noe de fleste utenom din nære familie bare kan skippe. 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Så fikk dere finne en annen plass da, eller holde festen på et senere tidspunkt. Jeg er og bli imot betalbar. Det er en uting at gjestene skal betale for seg i et selskap. Dere kunne også ha kuttet ned på gjestelisten. Der var mange ting dere kunne gjort annerledes, så slutt å syt. Anonymous poster hash: 3673e...894 Hvis du leser hele innlegget, vil du se at ingen andre lokaler var ledige, og det ikke var aktuelt å utsette bryllupet. Ts. Anonymous poster hash: 386fa...187 2
mille1989 Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Jeg gir pokker i om man skal betale selv eller ikke. Men problemet er da dette faktisk ikke står i invitasjonen og folk kommer uten kontanter eller kort til dette! De trådene jeg har lest med klaging over at de selv må betale er det mangel på opplysning problemet har ligget! Folk velger selv hva de har penger til og ikke og at de velger å ikke ha fri bar det synes jeg er helt ok. men sørg å vær helt klar på dette i invitasjonen. 14
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg gir pokker i om man skal betale selv eller ikke. Men problemet er da dette faktisk ikke står i invitasjonen og folk kommer uten kontanter eller kort til dette! De trådene jeg har lest med klaging over at de selv må betale er det mangel på opplysning problemet har ligget! Folk velger selv hva de har penger til og ikke og at de velger å ikke ha fri bar det synes jeg er helt ok. men sørg å vær helt klar på dette i invitasjonen. Jepp, sånn at man kan ha seg en trelitring med vin klar i damevesken. 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Det som er galskap er å holde fester man egentlig ikke har råd til. Så får man ha selskapet på et grendahus eller noe da. Anonymous poster hash: 3673e...894 Vi hadde så absolutt råd til å holde et nydelig bryllup, selv om ikke det var fri bar. Vi betalte velkomstmat- og drink, treretters middag med fri alkohol til, et overdådig kakebord med fri avec og nattmat. Ønsket noen noe å drikke utover dette, kunne man kjøpe det selv. Anonymous poster hash: 386fa...187 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Ts. Anonymous poster hash: 386fa...187
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Vel, men ditt bryllup høres ut som noe de fleste utenom din nære familie bare kan skippe. Vel, hvis alkohol er av så stor betydning for deg tror jeg kanskje du har et problem du bør oppsøke hjelp for Anonymous poster hash: 386fa...187 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå