Gå til innhold

Er du redd lyn og torden?

Gjest anonym

Er du redd lyn og torden?  

6 stemmer

1. 1. Er du redd lyn og torden?

• Vet ikke.
      0
    • Ja, jeg synes det er skikkelig ekkelt.
      16
    • Nei, absolutt ikke.
      26
    • Nei, ikke noe særlig.
      15
    • Ja, det er småekkelt.
      17

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke redd for lyn og torden, og jeg har god erfaring siden jeg er fra det stedet i Norge det er flest registrerte lyn i året (indre Østfold). Men jeg har også sett hvilke skader det kan gjøre...

Har sett lynet slå ned i et tre 5 meter fra huset da jeg var liten, har opplevd å få det meste av elektriske apparater ødelagt (heldigvis bedre etter at vi har fått overspenningsvern), har opplevd at elektriske flammer står 0,5 meter ut av stikkontaktene og har opplevd både skikkelig tordenvær og tornado i Canada! Jeg er ikke redd været, men har dyp respekt for det!

Når det tordner og jeg er aleine for å passe dyr i barndomshjemmet er det litt av en runde som må tas for å få ut alle stikkontakter (sef, TV, fax, tlf, PC, men også flere frysere vannpumpe, varmtvannsbereder...osv). Blir ikke så mye søvn på meg når det tordner om natta for foreldra mine har flere hunder som er livredde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke redd, men fasinert av (u)vær. Men jeg tror det er viktig å ha respekt for lyn og torden-vær.

Jeg mener å ha lest i VG at en dame i London fikk lyn-nedslag i spilen i BH'en sin og at hun døde momentant...har jeg halliser, eller kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ikke redd. Synes derimot det er uhyre fasinerende! :D

Har fra jeg var liten av blitt tilvendt at dette er ett flott og spesielt naturfenomen som man kan nyte, dersom man tar forhåndsregler!

Så når det lyner og tordner som værst, trekker jeg ut stikkontakter, antenner etc etc, tenner stearinlys og får en uhorvelig lyst på kakao.... :oops:

(hadde alltid stearinlys og kakao når det tordnet når jeg var barn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyn og torden kan være ganske skummelt. Spesielt dersom du er alene. Men egentlig vet jeg godt at sjansen for at det skal skje noe med meg mens det lyner og tordner, er liten. Men problemet er at det er en sjanse for at det skal skje noe! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for lyn og torden. Synes lynet er kjempestilig, men kan skvette litt :o av torden, men det er fordi det er en plutselig høy lyd.

Jeg bare tenker som så at det er lynet og torden som hilser på hverandre og sier hei....

Man kan regne ut hvor langt unna det slår ned, ta forhåndsregler og passe seg. Enig med en tidligere her at barn får samme reaksjoner som sine foreldre, men det gjelder jo stort sett svææææært mye i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bekymrer meg sjelden.

Feil, det har aldri bekymra meg.

Og, jeg holder meg dessuten inne så sant jeg har mulighet til det når det lyner og tordner, ser ikke poenget i å utfordre skjebnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Er ikke redd for lyn eller torden.

Får faktisk ekstra energi når det står på som verst. :briller:

Elsker å sitte ute på terrassen og se det lyse opp rundt meg. Ekstra spennende er det når du kan høre den "spjerende" lyden og det sier BOM samtidig som det lyser opp. Da er det nærme da!!! :o

Kanskje jeg er litt gal?

Litago

- The surfing cow -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet ikke redd, men om jeg var midt på havet, eller midt på en stor flat eng...

hadde jeg nok fått fart i blodpumpa mi! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mye redd torden og lyn når jeg er med noen. Da er det kjempe fasinerende å se på!

Men tror jeg er litt redd, fordi jeg ser skrekkfilm uten å "helt ville det". Der er det alltid torden og lyn!

Å være redd, er å fårestille seg noe vondt/skummelt/uventa/uvirkelig.

Men det hele er til slutt bare fantasi ( om det ikke er leiligheten du er redd for da), så da vil det si... At det er som er mest fantasifulle av oss da :kul: .eller hva sier du mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tordenvær er koselig! For noen dager så jeg et lyn i stua mi, det var litt i meste laget med kos... Skulle bare se ferdig et program på TV før jeg dro ut kontakten :lol: Det gikk heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

*grøss*

Jeg HATER torden og lyn... Og blir minnet på det i dette øyeblikk...

Har mest lyst til å krype _under senga_ og gjemme meg mest mulig...

Jeg synes det er ganske fascinerende å se på, MEN jeg har så sinnsykt respekt for det at jeg tør ikke kikke engang...

Samboer står på verandaen og ser på, men han burde vel heller stå og holde rundt meg/passe på meg... :lol::roll:

(Jeg har overspenningsvern på PC'en, så derfor sitter jeg her likevel nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se lyn og torden. Sist natt satt jeg oppe for å se de fantastiske lynene over Oslo.

Lyn mot svart himmel er veldig vakkert både i Norge og i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gurimalla

Torden er jeg iallefall ikke redd det er jo ikke farlig :ler:

Jeg er redd lyn hvis jeg sitter i en båt midt på sjøen og det lyner i nærheten (men det er ikke veldig ofte).

I går kveld satt jeg på balkongen min midt i Oslo og så på alle lynene. Da var jeg overhodet ikke redd, det var bare kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...