Gå til innhold

Er du redd lyn og torden?


Gjest anonym

Er du redd lyn og torden?  

6 stemmer

  1. 1. Er du redd lyn og torden?

    • Vet ikke.
      0
    • Ja, jeg synes det er skikkelig ekkelt.
      16
    • Nei, absolutt ikke.
      26
    • Nei, ikke noe særlig.
      15
    • Ja, det er småekkelt.
      17


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Jeg er veldig redd for lyn og torden, ble sist minnet på om dette da jeg var på vei hjem sammen med kjæresten min i går.

Syntes det lynte det noe helt vanvittig (etter min smak da) og det var ganske ekkelt og mørkt. Tro meg - jeg har aldri sprunget så fort hjem før! Kjæresten liker det heller ikke noe, men jeg har aldri sett ham så rolig før, og takk for det :wink: Heldigvis lyner og tordner det ikke så ofte der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er både fascinerende og ekkelt.. :D

Det lynte og tordnet halve natten her i natt, var sikker på det skulle slå ned i leiligheten vår noen ganger.. Kom ikke lenger enn "tu.." en stund da jeg skulle telle hvor nærme det var.. (tusenogen, tusenogto..) Kjæresten min synes det er kjempetøft og satt på verandaen og så på, mens jeg og hunden lå under dyna.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere redde?

Jeg har aldri vært redd lyn og torden, så lenge jeg har vært på et lite utsatt sted da... Bader jo ikke akkurat...

Men jeg lurer på om dette kan ha noe med foreldres reaksjon på uvær. jeg har blitt oppdratt til å ikke bry meg om det. Ingen av foreldrene mine var redde eller ga uttrykk for nervøsitet når det lynte/tordnet.

Men så kjenner jeg folk som har HYSTERISKE foreldre (spesielt mødre). Barne har blitt likedan!

Er dette noe vi arver fra våre foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slike stunder dere damer burde vært litt takknemlig for mannens eksistens.

Heldigvis er mannen mye tøffere for å gjøre livet mye lettere for pikene. Det er ikke uten grunn at det var en mann, Benjam Franklin som fløy drager i tordenvær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er SÅNN han fant opp elektrisitet.... hadde ikke vært mye internett for deg jenta mi, hvis ikke mannen fikk lov til å ha litt galskap tidligere i historien.

Derfor jeg mener at kvinners snusfornuftighet ødelegger utviklingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..Waco, han fant ikke opp elektrisiteten, han oppdaget den!

Den ene hunden min er livredd for tordenvær etter et lynnedslag i nærheten av hundegården. Han klatrer ut, over et gjerde to meter høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege, du har helt rett, han oppdaget den... blir det samme som å si at Newton fant opp tyngdekraften.... *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd lyn og torden.. Men jeg vil ikke akkurat stå under treet mens det pågår. Men så lenge jeg er i huset mitt så synes jeg det er deilig med en storm ute.. Og så er det stilig å se hvordan lynet flerrer over himmelen!!

Men i dag.............. sankt hans og bål og sånn.....DA kunne det godt ha vært fint vær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hei!

Dette var et interessant emne. Liker emner der man kan diskutere utifra egne mening, istedenfor å kverule om ting som er ren fakta. Men, nå burde jeg komme til saken... :roll: Altså, lyn og torden, og om jeg er redd...

Hvis man ligger under dyna med en god bok og har tent stearinlys, mens det lyner og tordner ute, så kan det være kjempekoselig. Men det er litt skummelt hvis jeg er hjemme alene... Da hender det at jeg piler bort til venninna mi! :P

Så, egentlig liker jeg lyn og torden - men når det er så trykkende vær, får jeg så vondt i hodet! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hei!

Dette var et interessant emne. Liker emner der man kan diskutere utifra egne mening, istedenfor å kverule om ting som er ren fakta. Men, nå burde jeg komme til saken... :roll: Altså, lyn og torden, og om jeg er redd...

Hvis man ligger under dyna med en god bok og har tent stearinlys, mens det lyner og tordner ute, så kan det være kjempekoselig. Men det er litt skummelt hvis jeg er hjemme alene... Da hender det at jeg piler bort til venninna mi! :P

Så, egentlig liker jeg lyn og torden - men når det er så trykkende vær, får jeg så vondt i hodet! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over hode ikke redd for lyn og torden! Synes det er skikkelig facinerende, og sitter gjerne ute for å se på at det blafrer over himmelen og høljer ned. Men det er jo forskjell på å ikke være redd, og på å oppføre seg dumt. Stiller meg ikke opp som det høyeste punktet på flere mils omkrets eller bader ellerno heller akkurat... Og det er jo greit å dra ut kontakter og sånn.

Satt en gang på en veranda i Athen med utsikt mot Akropolis. Det lynte sånn at hele himmelen lyste opp. Skikkelig flott syn, med lyn over hele himmelen som bakgrunn for siluetten av Akropolis. Kommer nok aldri til å glemme det synet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det er særlig skummelt. pus blir livredd, så jeg prøver å få den inn før det braker løs og den blir søkk borte. mest bekymret for at det skal ta knekken på pc'en, det skjedde nemlig i fjor sommer. trekker ut ledningen hvis jeg er hjemme, selvfølgelig.

har vært redd i tordenvær en gang, på hytta på sørlandet for 3 år siden. lå på hemsen rett under taket - det kunne like gjerne vært gjort av papir. den natta slo lynet ned to steder mindre enn hundre meter fra hytta, det var jo et helsikes leven. prøvde å tenke på at hytta lå nedi en dump og ikke var maksimalt utsatt akkurat, men det var ikke så lett. neste dag var vi ute og så hvor lynet var slått ned, ett svidd tre og en kløyvd kampestein - rart å tenke på hvor nær oss det hadde vært.

men normalt tar jeg det ganske med ro. jeg bor i en bakke, og det er mange punkter rundt huset som stikker mye høyere opp enn mitt lille hus- selv om jeg ikke stoler helt på den der. for noen år siden slo nemlig lynet ned i et tre rett over gata til mamma og pappa, og treet sto sånn femti meter fra et kirkespir som var sikkert tre-fire ganger så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg begynte å tvile litt da jeg gikk ut en tur i et sinnsykt vær her om dagen, siden jeg ikke er helt sikker på om det faktisk er trygt å være ute når det lyner.

Er ikke skummelt med mindre jeg er høyeste punkt med andre ord... Da blir jeg nok lettere nervøs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært redd for lyn og torden,helt til for ca. to uker siden.

Var et forferdelig uvær her i Tr.heim,bildene datt ned av veggene

mine.Etter det er jeg redd.Må bare si at jeg ikke kan huske at min

mor var redd da jeg var barn,så jeg tror ikke det har noe med om du er redd eller ikke.

Kaspara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vannvittig redd lyn og torden,spesielt siden det hele tiden slår ned ca 3 meter unna der jeg befinner meg.Dette har skjedd meg 5 ganger nå så jeg venter bare på "the final countdown" jeg :D

Skulle nesten tro det satt en dritt oppi himmelen å sikta på meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke noe særlig redd lyn og torden, men jeg opplever det så sjelden her i Nord også.

Husker jeg var på ferie i Lillestrøm en sommer og der var det ordentlig lyn og torden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...