AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Vi leverer en vei hver når han har samvær med dattern våres. Han mener at jeg burde hente når det regner siden jeg har tilgang til bil. Han går og det tar 10 min. Jeg mener at han burde ta på seg regntøy og trille vogna tilbake. Jeg mener at vi har delt ansvar og at jeg ikke skal gjøre hans "jobb" selvom jeg har bil mye av tiden. Hva mener dere?Anonymous poster hash: dfa2e...8ca
Gjest chisandra Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 ....hans jobb....! Dette fikser dere uten å krangle, vet du. Dere har tross alt laget barn.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Herregud! Det må vel være mulig å være litt fleksibel vel! Anonymous poster hash: fef5b...76e 2
MarianneE Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Jeg tenker at stakkars barn som har foreldre som ser på det som jobb og sørge for samvær. 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Jeg tenker at stakkars barn som har foreldre som ser på det som jobb og sørge for samvær. Fordeling av oppgaver er det hvertfall! Jeg tenker mer på nå som "regnsesongen" begynner og snart kommer det snø. At det blir litt filmar jeg skal stå for all levering når det bare er å ta på seg regndressen. Men jaja, ser at ingen andre er enige med meg:p TSAnonymous poster hash: dfa2e...8ca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg syntes at du burde hente og levere barnet hos han når det regner. Men om det sånn at det er veldig vanskelig å levere barnet mellom dere to så er det en annen sakAnonymous poster hash: 7cebd...eec 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Fordeling av oppgaver er det hvertfall! Jeg tenker mer på nå som "regnsesongen" begynner og snart kommer det snø. At det blir litt filmar jeg skal stå for all levering når det bare er å ta på seg regndressen. Men jaja, ser at ingen andre er enige med meg:p TS * skulle stå feil, ikke filmarAnonymous poster hash: dfa2e...8ca Anonymous poster hash: dfa2e...8ca
MarianneE Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Skjønner at det føles urettferdig, men det har noe med hvilke ord du bruker...
skruf Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg ser ikke problemet at han ikke kan levere til fots bare pga det regner. Finnes jo regntøy, og barnet sitter godt plassert i barnevogn med regntrekk. Blir litt feil at Ts hele tiden skal være disponibel sjåfør når far har barnet bare pga far ikke vil gå i regnet. Og regner gjør det jo store deler av året. Kan skjønne at pappaen kan be Ts om kjørehjelp hvis det er full snøstorm og mange minusgrader, men ikke bare pga litt regn. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Her henter og leverer far ved samvær. Hadde nok ikke gjort det selv hvis han selv velger å ikke ha bilAnonymous poster hash: e14dd...765
Sophie-Ann Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Her henter og levere også far ved samvær. Det tar jeg som en selvfølge, mener at din eks også skal hente selv. Er ikke din skyld at han ikke har bil. 1
Gjest Magdalene Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Om det er snakk om ti minutter gange for ham, så er det to min i bil for deg. Noen ganger bør man velge sine kamper altså. Er det virkelig så vanskelig å være bittelitt storsinnet, og hente ungen så de slipper å gå ute i møkkaværet? 9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Om det er snakk om ti minutter gange for ham, så er det to min i bil for deg. Noen ganger bør man velge sine kamper altså. Er det virkelig så vanskelig å være bittelitt storsinnet, og hente ungen så de slipper å gå ute i møkkaværet? Jo, jeg er forsåvidt enig! Det er bare det at jeg ikke har så mye til overs i sånne situasjoner da han alltid er lat og det går utover meg. Det var f.eks en periode jeg måtte lage mat og sende med til samvær.. Synes det blir helt feil! TSAnonymous poster hash: dfa2e...8ca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Men mener dere altså at ts da skal være tilgjengelig ved hver levering/henting når far har samvær i tilfelle det begynner å regne?? Ts har vel jobb og også andre forpliktelser?Anonymous poster hash: 8e309...122 3
Sophie-Ann Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Jeg syns du er for grei faktisk. Klart man skal velge sine kamper, men dette er jo å sy puter under armene på han syns jeg....
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Om det er snakk om ti minutter gange for ham, så er det to min i bil for deg. Noen ganger bør man velge sine kamper altså. Er det virkelig så vanskelig å være bittelitt storsinnet, og hente ungen så de slipper å gå ute i møkkaværet? Så du mener hun skal måtte legge opp uken slik at det passer å hente barnet i barnehage og bringe det hjem til far når det er hans samværstid? Nei vet du hva, han klarer fint å gå de ti minuttene. Anonymous poster hash: df21c...3db 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jo, jeg er forsåvidt enig! Det er bare det at jeg ikke har så mye til overs i sånne situasjoner da han alltid er lat og det går utover meg. Det var f.eks en periode jeg måtte lage mat og sende med til samvær.. Synes det blir helt feil! TSAnonymous poster hash: dfa2e...8ca Nei tull og tøys. Hjelp til i enkelte tilfeller om han feks ikke er helt i form eller det er forferdelig vær, men til vanlig så få han hente og bringe selv. Makan til lathet. Det finnes da mange mødre og fedre som går mye lenger enn 20 min til og fra barnehagen. Dette er hans ansvar. Anonymous poster hash: df21c...3db
Tante-Sofie Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Men mener dere altså at ts da skal være tilgjengelig ved hver levering/henting når far har samvær i tilfelle det begynner å regne?? Ts har vel jobb og også andre forpliktelser?Anonymous poster hash: 8e309...122 Ungen skal vel hjem til TS, så hun er jo ikke opptatt med andre forpliktelser uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Men mener dere altså at ts da skal være tilgjengelig ved hver levering/henting når far har samvær i tilfelle det begynner å regne?? Ts har vel jobb og også andre forpliktelser?Anonymous poster hash: 8e309...122 TS har et barn som sitter i vogn. Jeg vil tro og håpe hun er hjemme når barnet skal mellom husene. Det er også helt naturlig at den som henter/leverer kommer inn på en prat og litt kaffe og forteller hvordan uken/helgen har vært og formidler utfordringer som må jobbes videre med i kommende uke, så at det skal spille så utrolig stor rolle om fordeling på henting og bringing er 50/50 eller 60/40 forstår jeg helt ærlig ikke - å dele et barn vil og må ta tid fra begge foreldrene. Noe annet skulle bare mangle: det tar tid fra barnet. En kan slutte å bo med den en deler barn med. Men en må resten av livet pent forholde seg (mye) til denne personen. Dette barnet skal jo oppdras, og det er mye viktigere enn om mor og far tåler trynet til hverandre - slikt får de gå ut i skogen og rope til trærne eller til psykolog for å snakke om. Anonymous poster hash: ed95c...d26 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 TS har et barn som sitter i vogn. Jeg vil tro og håpe hun er hjemme når barnet skal mellom husene. Det er også helt naturlig at den som henter/leverer kommer inn på en prat og litt kaffe og forteller hvordan uken/helgen har vært og formidler utfordringer som må jobbes videre med i kommende uke, så at det skal spille så utrolig stor rolle om fordeling på henting og bringing er 50/50 eller 60/40 forstår jeg helt ærlig ikke - å dele et barn vil og må ta tid fra begge foreldrene. Noe annet skulle bare mangle: det tar tid fra barnet. En kan slutte å bo med den en deler barn med. Men en må resten av livet pent forholde seg (mye) til denne personen. Dette barnet skal jo oppdras, og det er mye viktigere enn om mor og far tåler trynet til hverandre - slikt får de gå ut i skogen og rope til trærne eller til psykolog for å snakke om.Anonymous poster hash: ed95c...d26 Dattern våres er ganske liten, så de har dagsamvær 3 ganger i uka og litt lenger i helger. Vi sees dermed ganske ofte og slår oss ikke nødvendigvis ned for en kaffekopp. Dog hender det vi har felles middager/fellestid. Det er altså leveringer ganske ofte og ikke annenhver ukeAnonymous poster hash: dfa2e...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå