AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei! Jeg er litt usikker på noe. Jeg er 20 år, blir 21 i oktober. Går snart tom for p-piller, og lurer på om jeg IKKE har rett til å gå på en helsestasjon for å få resept? Noen steder står det 16-20 år mens andre steder står det 16-19. Jeg nærmer meg 21 år, og det betyr at jeg MÅ gå til fastlegen for å skaffe p-piller? Anonymous poster hash: 0848c...bac
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Her jeg bur så trenger man ikke å møte opp med legen for å få fornyet en allerede eksisterende resept Jeg kan bare ringe til legekontoret å spør om de kan få legen til å lage til en ny resept på p-pillene mine, så gjør de det Så sjekker jeg mineresepter.no dagen etter og ser om de har laget til før jeg går på apoteket for å ta ut Men jeg vet ikke hvordan dette blir om du ikke har fått p-piller med fastlegen din tidligere... Hvis du har fått det via helsestasjonen for ungdom så er det ikke sikkert de er "koblet opp" på samme system som legen din, og da kan ikke legen din se hvilket merke du har brukt tidligere. Da kan det hende du må du legen. Søkte kjapt på google og der står det at noen steder er tilbudet helt opp til 25 år. Jeg vet ikke hva som gjelder der du bur Men husk også at p-piller ikke lenger er gratis (eller minus 100kr) når du blir 21 år. Lykke til Anonymous poster hash: f51db...423
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Her jeg bur så trenger man ikke å møte opp med legen for å få fornyet en allerede eksisterende resept Jeg kan bare ringe til legekontoret å spør om de kan få legen til å lage til en ny resept på p-pillene mine, så gjør de det Så sjekker jeg mineresepter.no dagen etter og ser om de har laget til før jeg går på apoteket for å ta ut Men jeg vet ikke hvordan dette blir om du ikke har fått p-piller med fastlegen din tidligere... Hvis du har fått det via helsestasjonen for ungdom så er det ikke sikkert de er "koblet opp" på samme system som legen din, og da kan ikke legen din se hvilket merke du har brukt tidligere. Da kan det hende du må du legen. Søkte kjapt på google og der står det at noen steder er tilbudet helt opp til 25 år. Jeg vet ikke hva som gjelder der du bur Men husk også at p-piller ikke lenger er gratis (eller minus 100kr) når du blir 21 år. Lykke til Anonymous poster hash: f51db...423 Takk for svar Tror jeg skal gå til helsestasjonen for å høre. Ser det er litt forskjellige aldersgrenser ja. Håper jeg får resept hos helsesøster, for jeg frykter det er en del kø hos den populære fastlegen Anonymous poster hash: 0848c...bac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå