Gå til innhold

P-piller og sexlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lest at veldig mange får nedsatt sexlyst ved bruk av p-piller, men dette gjelder vel ikke alle? Noen som har opplevd å ikke få nedsatt lyst. Dette bekymrer meg og er derfor redd for å starte på pillene, har ganske høy sexlyst til vanlig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dessverre bare slik det er med p-piller, kanskje du er en av de heldige som ikke får nedsatt sexlyst?

Skrevet

En av de heldige? Vil det si at de aller fleste får nedsatt lyst?

Skrevet

En av de heldige? Vil det si at de aller fleste får nedsatt lyst?

Som jeg har forstått det, så ja. Men kan jo være dette ikke stemmer. Men man hører jo som regel bare fra di som har fått negativ virkning. De andre tenker jo ikke over det. Selv ble min sexlyst veldig mye mindre. Og det er kjedelig!

Skrevet

Jeg har brukt p-piller jevnlig i flere år, og merker ingen nedsatt eller endret sexlyst :)

Men det kan sikkert variere fra person til person og hvilket p-pillemerke man bruker

• Liker 1
Skrevet

Blir man tørrere i kjeden og får mindre utflod?

Skrevet

Jeg får litt nedsatt sexlyst, men ikke mye.

Anonymous poster hash: 23d33...f8b
Skrevet

Jeg har gått på p-piller (Yasmin) i 12 år (siden jeg var 14) og har IKKE fått nedsatt sexlyst! Heller motsatt ;)

Anonymous poster hash: bb60b...0c8

• Liker 1
Skrevet

Blir man tørrere i kjeden og får mindre utflod?

Det har aldri skjedd med meg. Eneste bivirkningene jeg har fått av p-piller er hodepine og ømme pupper den første mnd, deretter ingenting, bortsett fra ikke så fet hud og mindre kviser. Har ikke merket noe til mindre sexlyst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går på cerazette og jeg opplever at jeg blir skikkelig tørr i kjeden og får mindre utflod. Og jeg har pleid å slite med å være for våt i sjeden før. Så det er helt sykt. Jeg har også fått nedsatt sexlyst :( Jeg har alltid hatt høy sexlyst altså flere ganger om dagen. Nå er det slik at det kun orker 2-3 ganger i uka. Så vurderer å slutte nå, etter ca 2 mnd.

Skrevet

Jeg går på cerazette og jeg opplever at jeg blir skikkelig tørr i kjeden og får mindre utflod. Og jeg har pleid å slite med å være for våt i sjeden før. Så det er helt sykt. Jeg har også fått nedsatt sexlyst :( Jeg har alltid hatt høy sexlyst altså flere ganger om dagen. Nå er det slik at det kun orker 2-3 ganger i uka. Så vurderer å slutte nå, etter ca 2 mnd.

I feel ya....

Skrevet

Min erfaring er veldig nedsatt sexlyst, tørr skjede etc. Jeg begynte på p-piller når jeg var 16, merket ikke noe særlig til nedsatt sexlyst før et år eller to etter. Jeg trodde det var normalt, at det bare var hormonene som hadde roet seg eller noe. Sluttet fem år etter, og bare et par måneder etter var lysten tilbake, på lik linje som den var før jeg begynte på pillen :) (Det var desverre også kvisene, men det kan jeg leve med)

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på pillen, men om du skulle være en av de som får nedsatt libido av de er det ikke verre enn å slutte på de. Ingen kan fortelle hvordan DU kommer til å reagere, så det beste er å bare prøve deg frem.

For noen er p-ring e.l. en løsning, da de gir mindre bivirkninger. (Hos meg hjalp det ikke, men har hørt andre ha positiv erfaring med p-ring.)

Gjest krokodillen
Skrevet

jeg trodde jeg mista sexlysten av de men så viste det seg at jeg bare ikke tente på exen min lengre.

når det er sagt, hvorfor er du redd for å begynne på de? det er jo ikke slik at om du mister sexlysten av dem så er det slik for alltid. da er det jo bare å slutte på dem. verre er det ikke!

Gjest krokodillen
Skrevet

Er dessverre bare slik det er med p-piller, kanskje du er en av de heldige som ikke får nedsatt sexlyst?

en av de heldige? er da mange som ikke får nedsatt sexlyst.

Skrevet

en av de heldige? er da mange som ikke får nedsatt sexlyst.

Er mange som ikke får og mange som får...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...