Gå til innhold

Forandre tankemønster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å få vekk mine negative og selvsentrerte tanker når jeg møter nye mennesker. Det er først og fremst mine negative tanker som stopper meg å slappe av rund mennesker. Jeg har begynt å trene for å føle meg komfortabel i min kropp. men 40 kilo er mye og det tar tid, men jeg syns det er for drøyt at 40 kg skal hindre meg å få venner, eller? Jeg kan gå lenge uten å snakke med noen, men jeg vet at det ikke er sunt jeg vil helst at noen skal bry seg om jeg lever eller ei og det eneste måten jeg kan gjøre det på er å få venner.



Anonymous poster hash: 480f9...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan jeg gjøre for å få vekk mine negative og selvsentrerte tanker når jeg møter nye mennesker. Det er først og fremst mine negative tanker som stopper meg å slappe av rund mennesker. Jeg har begynt å trene for å føle meg komfortabel i min kropp. men 40 kilo er mye og det tar tid, men jeg syns det er for drøyt at 40 kg skal hindre meg å få venner, eller? Jeg kan gå lenge uten å snakke med noen, men jeg vet at det ikke er sunt jeg vil helst at noen skal bry seg om jeg lever eller ei og det eneste måten jeg kan gjøre det på er å få venner.

Anonymous poster hash: 480f9...265

Har du kontaktet fastlegen din og fått et skikkelig opplegg for hvordan du kan gå ned og få psykologisk hjelp? Hvis ikke så anbefaler jeg det i første omgang. Hvis du er under et slikt opplegg og ikke føler det gir deg nok så er det mange onlinekurs og bøker om selvhjelp som du kan lese. Søk etter "Kurs for livsendring" "Kurs for selvtillit" "Selvhjelp" etc på nettet.

Det viktigste du må gjøre er å faktisk gjøre noe. Ofte blir det til at vi tenker at vi gjør nok, bare fordi endringen i seg selv er veldig skremmende. Vi vil jo egentlig at de skal like oss for den vi er, og ikke fordi vi er like slanke som alle andre. Det holder oss ofte igjen og dermed tar det mye lengre tid å få den kroppen vi ønsker oss, og bli den vi ønsker å være. Jeg sier vi fordi jeg har vært der du er. Jeg veier nå 25 kilo mindre enn når jeg satt i gang med min prosess, men har egentlig gått ned 35 kilo og så gått opp 10 kilo i muskelmasse. Min prosess tok 10 år fordi jeg motarbeidet meg selv og lagde unnskyldninger for meg selv. Det tok 2 år før jeg innså at jeg måtte gjøre noe, og det tok flere år før jeg innså hva jeg måtte gjøre. Først i år er jeg 100% tilfreds med meg selv både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...