AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Ser det er dyrt å fjerne føflekker privat.. Frister jo å la fastlegen gjøre det. Men jeg er veldig redd for arr. Føflekken sitter på et sted hvor jeg virkelig ikke vil ha arr. Vil helst at man ikke skal se at det har vært en føflekk der overhodet. Hva bør jeg gjøre? La fastlegen gjøre det? Gjøre det på privat klinikk? Hva slags metode er best? Anonymous poster hash: 8342f...2cc
Wiggins Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Det beste fra et helsemessig synspunkt er at legen skjærer den vekk med lokalbedøvelse. Da kan føflekken analyseres for celleforandringer, og det kan oppdages om den er ondarta. Den metoden som vil gi minst synlig arr er nok å fryse den vekk, men da er det ikke mulig å analysere den, så vidt jeg har skjønt. Jeg hadde en kvinnelig kollega en gang som hadde en veldig stor føflekk på det ene kinnet. Jeg tror hun fikk den fjerna hos en privat klinikk, de er muligens litt mer drevne på slikt der og flinkere til å få så små arr som mulig. Det ble et bittelite arr på kinnet hennes til slutt.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Be om en henvisning til hudlege og la vedkommende fjerne den. Anonymous poster hash: 32cf5...2a6
Klar*a Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Ville valgt en privat klinikk. Har en del i min familie som har fjernet føflekker hos diverse fastleger og det har alltid blitt ganske synlige arr.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Det beste fra et helsemessig synspunkt er at legen skjærer den vekk med lokalbedøvelse. Da kan føflekken analyseres for celleforandringer, og det kan oppdages om den er ondarta. Den metoden som vil gi minst synlig arr er nok å fryse den vekk, men da er det ikke mulig å analysere den, så vidt jeg har skjønt. Jeg hadde en kvinnelig kollega en gang som hadde en veldig stor føflekk på det ene kinnet. Jeg tror hun fikk den fjerna hos en privat klinikk, de er muligens litt mer drevne på slikt der og flinkere til å få så små arr som mulig. Det ble et bittelite arr på kinnet hennes til slutt. Jeg gjorde akkurat det samme, hadde en stor på kinnet, men arret ble ganske så lite. Så lite at jeg ikke tenker på det. Hudklinikken i Oslo Anonymous poster hash: abed5...f79
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Har du rikelig med penger å bruke, gå på en privat klinikk. Vil du ha et like godt resultat men til en billigere penge, ber du fastlegen henvise deg til en hudavdeling eller en annen spesialist med trygderefusjon.Anonymous poster hash: 6320e...de3
Gjest Blomst83 Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Ser det er dyrt å fjerne føflekker privat.. Frister jo å la fastlegen gjøre det. Men jeg er veldig redd for arr. Føflekken sitter på et sted hvor jeg virkelig ikke vil ha arr. Vil helst at man ikke skal se at det har vært en føflekk der overhodet. Hva bør jeg gjøre? La fastlegen gjøre det? Gjøre det på privat klinikk? Hva slags metode er best? Anonymous poster hash: 8342f...2cc Det skal godt la seg gjøre.Uansett inngrep så vil det alltid etterlate seg et arr uansett hvor det utføres.Ang hvor du skal gjøre det så kan en lege være like så bra som en klinkk,men det kommer jo ann på legen.Jeg har fjernet et par hos legen,og hun er veldig flink til å sy så arrene mine er små og pene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå