AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Fastlegen min har gitt meg en time om 4 uker fra nå. Jeg hadde ubeskyttet sex for et par dager siden og nå vil jeg selvfølgelig teste meg for noen kjønnssykdommer. Har bl.a. fått et par røde prikker som klør på armene og et på bena. Kan man dra til legevakten? Anonymous poster hash: 8d1b1...3ac
kråkefjas Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Legevakten har viktigere ting å ta seg av. Dra på volvat. 1
Gjest Crohnie Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Gå til turnuslege istedefor fastlege dersom du ikke vil vente 4 uker, de pleier å ha kortere ventetid. Tror ikke legevakten er stedet for dette.
MissPierce Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Bor du i Oslo eller i nærheten så kan du dra på Olafiaklinikken. De tester deg for absoluttt alt, og er vist veldig flinke. Har ikke vært der selv, men har flere venninner som har vært der, og alle var fornøyd. Ei venninne av meg fikk faktisk beskjed av fastlegen sin at hun ikke trengte Hiv test siden hun ikke hadde hatt sex med npen fra Afrika eller Asia. Det er jo helt galskap å si.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Legevakten er ikke for testing av kjønnssykdommer. De fleste byer har mulighet for å gjøre dette på helsestasjon, studentenes helsetjeneste eller sykehus. I oslo har du Olafiaklinkken, i Bergen Venerisk poliklinikk på Haukeland. Hvor bor du ts? Anonymous poster hash: 79653...a19 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Legevakten er ikke for testing av kjønnssykdommer. De fleste byer har mulighet for å gjøre dette på helsestasjon, studentenes helsetjeneste eller sykehus. I oslo har du Olafiaklinkken, i Bergen Venerisk poliklinikk på Haukeland. Hvor bor du ts? Anonymous poster hash: 79653...a19 Legevakten har viktigere ting å ta seg av. Dra på volvat. Det var akkurat det jeg ville vite Takk! Anonymous poster hash: 8d1b1...3ac
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Bor du i Oslo eller i nærheten så kan du dra på Olafiaklinikken. De tester deg for absoluttt alt, og er vist veldig flinke. Har ikke vært der selv, men har flere venninner som har vært der, og alle var fornøyd. Ei venninne av meg fikk faktisk beskjed av fastlegen sin at hun ikke trengte Hiv test siden hun ikke hadde hatt sex med npen fra Afrika eller Asia. Det er jo helt galskap å si. Er det bare å trappe opp og be om en prøve? Eller må jeg forhåndsbestille en time? Anonymous poster hash: 8d1b1...3ac
MissPierce Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Er det bare å trappe opp og be om en prøve? Eller må jeg forhåndsbestille en time? Anonymous poster hash: 8d1b1...3ac Åpningstider drop-in: Mandag fra kl 1100 til kl 1700. Tirsdag til fredag fra kl 0745 til kl 1100. Merk: Inntaket kan bli stengt tidligere ved for stor pågang. Telefon: 23 07 58 40 Telefontider: Mandag, tirsdag, torsdag og fredag fra kl 0800 - 1100 og 1300 - 1500 Onsdag fra kl 0800 -1100 Direktetelefoner: for menn som har sex med menn (MSM): tlf. 912 40 312 tirsdag, onsdag, torsdag og fredag fra kl 1230 - 1500 for kvinner som har sex med kvinner (KSK): tlf. 416 44 256 onsdag og torsdag fra kl 1100 - 1130 Telefax: 23 07 58 50 Kontakt oss Postboks 4763 0506 Oslo Trondheimsveien 2, Bygg N (Kjelehuset, Gamle Schous bryggeri) Olafiaklinikken på kartet Dine erfaringer som pasient ved Olafiaklinikken er viktig både for oss som jobber her og for pasienter som kommer etter deg. Opplever du at noe har fungert dårlig, kan vi rette på det, og sørge for at andre pasienter slipper å oppleve det samme. Har du gode erfaringer ønsker vi også å høre om dem. Dine meninger kan du dele med oss ved å svare anonymt på 12 enkle spørsmål som tar ca to minutter å besvare. Svar her. For andre henvendelser ber vi deg henvende deg hit i poliklinikkens åpningstid for konsultasjon og behandling. Hvordan finne oss? Buss 30, 31, 32 eller trikk 17 til Heimdalsgata stoppested. Trikk 11, 12 eller 13 til Nybrua stoppested. Hvis du er usikker på hvordan du kan komme deg hit så kan du søke deg frem på Ruter, eller ringe tlf. 177 (i Oslo) og be om rute til Trondheimsveien 2.
Siljemo Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Er det bare å trappe opp og be om en prøve? Eller må jeg forhåndsbestille en time?Anonymous poster hash: 8d1b1...3ac Skal du ha klamydiaprøve (det mest vanligste) leverer du bare en urin prøve av: DE FØRSTE SEKUNDENE AV TISSESTRÅLEN i et glass, kjøpt gjerne et på apoteket, koster 18 kr. Lever de i skranken på fastlegekontoret og so du ønsker denne urinen tester for klamydia og eventuelt andre kjønnssykdommer som kan testes med urin. Du trenger ikke time for dette!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå