AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hvor lenge i forveien kan jeg lage vanlig ostekake (altså den man ikke steker) og ha den stående i kjøleskapet? Skal feire min fars bursdag på fredag og jeg har kun tid i morgen - så hvis jeg lager den på kvelden i morgen, holder den seg fint til fredag?Anonymous poster hash: 2677c...3bd
Gjest Tekola Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Så lenge det er god holdbarhet på ingrediensene og du har den under lufttett lokk burde det gå fint
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Og den blir jo bare bedre og bedre dess lenger den får stå .Anonymous poster hash: 266bd...5ce
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Lurer også på om man kan trekke den med fondant? Anonymous poster hash: 2677c...3bd
Gjest Sala21 Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Du kan lage kaken i dag og la den stå til fredag, men skal du dekke hele med fondant ville jeg ventet med den delen til fredag. Selv om fondant er bedre å arbeide med enn marsipan så kan fondanten bli svett når den ligger over geleen på kaken i lengre tid. Det går sikkert greit å ha fondant på dagen før, men ville ikke latt den stå fra nå med det på. Lurer også på om man kan trekke den med fondant? Anonymous poster hash: 2677c...3bd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Og den blir jo bare bedre og bedre dess lenger den får stå .Anonymous poster hash: 266bd...5ce Skriver under på denne! "Glemte" igjen 1/4 av en ostekake i kjøleskapet et par uker etter en bursdag, funderte på om jeg skulle kaste den men tok en bit, smakte minst like bra! Anonymous poster hash: 2e82a...69f
Susan Sto Helit Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Pleier å lage "ostekakebasert" oreokake, og den er definitivt best på dag 3. Er ikke spesielt god på dag 1...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå