AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Av ulike psykiske grunner klarer jeg rett og slett ikke å dra på jobb. Fastlegen har ikke tid før om et par uker. Ingen andre på kontoret der de nærmeste dagene. Jeg gråter på jobb, jeg gråter hjemme, jeg er helt psykisk i ubalanse og trenger sykemelding. Er dette noe jeg kan få på legevakten eller er jeg nødt til å ta egenmelding mens jeg venter på time? Har inntrykk av at legevakten kun behandler fysisk sykdom og skade, men jeg rett og slett ingen annen utvei. Er det noen som vet noe om mulighetene mine?Anonymous poster hash: a73b0...001
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Du får ta egenmelding, også må du ringe legen igjen å be om å få hastetime. Alle legekontor har avsatt tid til akutte tilfeller. Anonymous poster hash: 377b7...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Av ulike psykiske grunner klarer jeg rett og slett ikke å dra på jobb. Fastlegen har ikke tid før om et par uker. Ingen andre på kontoret der de nærmeste dagene. Jeg gråter på jobb, jeg gråter hjemme, jeg er helt psykisk i ubalanse og trenger sykemelding. Er dette noe jeg kan få på legevakten eller er jeg nødt til å ta egenmelding mens jeg venter på time? Har inntrykk av at legevakten kun behandler fysisk sykdom og skade, men jeg rett og slett ingen annen utvei. Er det noen som vet noe om mulighetene mine?Anonymous poster hash: a73b0...001 Psykiatrisk legevakt. Den er til og med gratis. Anonymous poster hash: 1798c...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Ring når legekontoret åpner i morgen tidlig og be om en hastetime. Anonymous poster hash: 12ece...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Det er vel ingen legekontor som stenger i to uker? Alle legekontor skal ha akuttimer, så om det er helt krise må du jo bare få en slik. Om legen din har ferie, kommer du til en annen på samme legekontor. Anonymous poster hash: 4813a...071 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Det er vel ingen legekontor som stenger i to uker? Alle legekontor skal ha akuttimer, så om det er helt krise må du jo bare få en slik. Om legen din har ferie, kommer du til en annen på samme legekontor. Anonymous poster hash: 4813a...071 Jeg snakket med legekontoret i sted og beskjeden jeg fikk da var å kontakte de når legen var tilbake igjen. Jeg fortalte ikke hva problemet var ettersom jeg syns det er vanskelig å snakke om fra før av. Kanskje jeg skal prøve igjen å forklare.Anonymous poster hash: a73b0...001
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Du MÅ forklare hvorfor du må ha time fort. Helsesekretærer er ikke tankelesere Anonymous poster hash: fc6eb...2f7 3
Pinkee Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Om du ikke vil nevne at det er psykiske problemer du har, så må du i alle fall si at du må ha sykmelding. Vet av erfaring at å gå for egenmelding pga psyke er ganske vanskelig, man føler at man må ha støtte av fagperson om at man faktisk er usikket til å jobbe. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Om du ikke vil nevne at det er psykiske problemer du har, så må du i alle fall si at du må ha sykmelding. Vet av erfaring at å gå for egenmelding pga psyke er ganske vanskelig, man føler at man må ha støtte av fagperson om at man faktisk er usikket til å jobbe. Jeg sa det gjaldt sykemelding, men ikke hvorfor. Den psykiske legevakten, er det noen som har erfaring med den i Oslo om det finnes der?Anonymous poster hash: a73b0...001
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå