AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg har en tvilling ved halebeinet. Og den har ikke vært så stor og vondt på noen mnd nå, eller så har den bare sprukket når den har vært liten. Men jeg kan ikke ligge på ryggen, må sitte sånn at jeg ikke får noe press på den, som betyr at jeg ikke kan sitte rett på rompa. Det er så vondt. Problemet mitt er at hvis den sprekker på jobb, sliter jeg litt! For det er så mye verk og blod som kommer ut samtidig at det vil både renne igjennom plaster og bukser. Hater det virkelig! Denne kom i går og har vokst så mye siden at den presser hele tiden og sist gang jeg hadde det kunne jeg nesten ikke gå. Så er litt redd, for skal på jobb om et par timer. Jeg har sportsteip som jeg har brukt før hvis den skal sprekke hvis jeg er ute en tur. Men hva kan jeg bruke under sportsteipen? Hvor ofte må jeg bytte hvis den sprekker. (kommer mye!!) Kan ikke ta meg fri bare pga det, siden jeg jobber 1-2 ganger i uka i matvarebutikk og tok meg fri forrige gang jeg jobbet pga ferie. Men hva kan jeg gjøre for at det skal bli godt og stå/sitte i kassa. Jeg kan ikke sitte så mye, men har en skjevhet i ryggen så får lett problemer hvis jeg skal stå konstant i 5 timer. Også må jeg gå hjem igjen 5 km fordi busen har sluttet å gå. Nå syntes jeg virkelig synd på meg. Hva kan jeg bruke og hva bør jeg ikke bruke på det hvis det sprekker? Trenger svar fort da jeg reiser halv 3. Anonymous poster hash: f9ba3...781
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Tvilling er det verste jeg er med på å tømme, så du har min fulle sympati. Du må komme deg til lege og få tømt og renset den ut. Der får du og veiledning i stell og bandasjering. Går det hull på på jobb så vil jo dette både lukte ut hele butikken og det er heller ikke forsvarlig at du skal jobbe i en matbutikk med en åpnen / lekk tvillingcyste. Bakteriene i en tvilling er ikke noe som er heldig for mathygenen. Kom deg til legen og få sykemelding. Hadde jeg visst hvor du jobber hadde jeg ringt Mattilsynet og varslet om at du er på jobb med en betent tvilling, du frykter skal sprekke.Anonymous poster hash: 0a5fd...707
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Tvilling er det verste jeg er med på å tømme, så du har min fulle sympati. Du må komme deg til lege og få tømt og renset den ut. Der får du og veiledning i stell og bandasjering. Går det hull på på jobb så vil jo dette både lukte ut hele butikken og det er heller ikke forsvarlig at du skal jobbe i en matbutikk med en åpnen / lekk tvillingcyste. Bakteriene i en tvilling er ikke noe som er heldig for mathygenen. Kom deg til legen og få sykemelding. Hadde jeg visst hvor du jobber hadde jeg ringt Mattilsynet og varslet om at du er på jobb med en betent tvilling, du frykter skal sprekke.Anonymous poster hash: 0a5fd...707 Jeg har vært hos lege og tømt den utrolig mange ganger, men de vil ikke rense den før jeg har fått time på sykehuset om å fjerne den. Jeg var på akutten da jeg ikke kunne gå nesten. Da ville dem bare ha meg ferdig fort og de ville ikke engang svare på spørsmålene mine og de stod og så på hverandre og hvisket når jeg hadde innmari smerter fordi dem tømte den! Følte meg så trygt ned, så jeg vil ikke ditt igjen. Den sprakk ikke, heldigvis! Men siden du jobber med det, er det farlig å la den sprekke og ikke gjøre noe med det annet enn å rense den litt? Skal snakke med legen når han kommer hjem fra ferie, da skal jeg spørre han om han har søkt meg på fjerning av tvillingen. Men kan man få narkose da? Anonymous poster hash: f9ba3...781
Tøytigern Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Du kan ikke stille på jobb sånn du er nå. Skaff deg sykemelding.
Tøytigern Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Jeg har vært hos lege og tømt den utrolig mange ganger, men de vil ikke rense den før jeg har fått time på sykehuset om å fjerne den. Jeg var på akutten da jeg ikke kunne gå nesten. Da ville dem bare ha meg ferdig fort og de ville ikke engang svare på spørsmålene mine og de stod og så på hverandre og hvisket når jeg hadde innmari smerter fordi dem tømte den! Følte meg så trygt ned, så jeg vil ikke ditt igjen. Anonymous poster hash: f9ba3...781 Du har dessverre ikke noe valg, fordi du er syk. Kanskje du skal be dem oppføre seg ordentlig mot deg, denne gangen og gjøre jobben sin litt mere profesjonellt. Du har nemlig krav på ordentlig behandling.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 ta med deg eit bind? eller er du mann forresten? Nei, seriøst: det er berre bra at den sprekk. Då gjer det mindre vondt. Eg var plaga med det maaaange gonger. Var på akutten titt og ofte for å tømme den. Sist gong eg var der var i 2008. Og då fekk eg eit råd om å sitja i grønsåpebad 1 gong per dag i ei veke. Litt vanskeleg å få grønsåpabadet opp til tvillingen i rævskåra, men det gjekk. Sidan har eg ikkje vore plaga.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Søk deg inn og få den operert! Snakk med legen din om fremgangsmåte, narkose osv. Dersom den sprekker og ikke blir rensket skikkelig opp i blir detre å sammenligne med et hvert annet stort sår med infeksjon i, som ikke blir behandlet forsvarlig, det er ikke bra.Anonymous poster hash: 0a5fd...707
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Ts her. Ja, jeg er kvinne. Jeg har tatt litt av et bind og teipa over. Men på morgenen idag når jeg stod opp kl 6 kunne jeg nesten ikke gå. Så jeg la meg igjen, Våknet nå, og nå kan jeg gå, en fortsatt smerter!!. Er så redd for å åpne "bandasjen". Kan ikke ta sykemelding, og skal ikke jobbe før til helgen. Så jeg tror det skal gå bra. Skulle gjerne ha settet meg i grønnsåpe vann, brukte opp resten forrige gang jeg gjorde dette.. + ikke lappen og må gå til butikken som er 15 min å gå. Tror ikke det funker akkurat nå. Skal opp og ta og se nå. Men siden jeg ikke har grønnsåpe, nevnte noen for meg at jeg burde skylle såre i dusjen 2 ganger daglig. men kan jeg vaske over det med såpe? Jeg har dessverre ikke noe annet. :/ Anonymous poster hash: f9ba3...781
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 TS her igjen. Den hadde ikke sprukket. Så jeg ble litt frustrert. Men så drev jeg å sendte mld til samboer. når jeg snudde meg så lå det på gulvet uten at jeg hadde kjent noe som helst. Haha, så endelig!! Tips til hva jeg kan bruke for å rense det? Har ikke grønnsåpe, som jeg sa i forrige innlegg og var så mye der inne at jeg ikke har fått ut alt verket selvom jeg klemte ut det meste. Også en ting til, at jeg la merke til at verket til denne satt over halve rumpa mi. Er det normalt. Ble veldig øm etter at jeg hadde fått tømt ut det som var der. Anonymous poster hash: f9ba3...781
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå