AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jeg har opplevd mange traumer de siste årene ifb med sykdom, og sliter med å komme meg videre. Synes tilbudene fra helsevesenet er dårlig. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg videre. Noen med erfaringer, råd eller meninger?Anonymous poster hash: 88286...65c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Oppsøke en psykolog? Hvis du gjør det,vær obs på at kjemien mellom dere stemmer ellers blir terapien stort sett dødfødt. Slik jeg forstår er traumene opplevd i voksen alder,hvis du har en god barndom i bånn så skulle man generelt gå ganske " raskt" innpå traumene for å få bearbeidet dem. Det er ofte lang kø for å komme til hos psykolog, hvis du har god råd ville jeg heller gått til en privatpraktiserende, da kan du også i mye større grad velge hvem du vil gå til. Hvis man tenker på hvor mye mange bruker på reiser, klær, utekvelder og oppussing av hus/ leilighet så er det kanskje greit å prioritere pengene på psykisk helse for en periode og heller legge mindre vektpå " luksusvarer"?Anonymous poster hash: 3cf19...787 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg er 19, traumene har skjedd de tre siste årene. Sykdom, dårlige familieforhold m.m. Foreldrene mine betaler for privatpraktiserende psykolog dersom jeg ønsker det. Jeg gikk til psykolog i noen måneder, men følte ikke det hjalp meg videre i det hele tatt. Nå står jeg på stedet hvil. I bunn og grunn føler jeg man står på egne bein og må finne en vei videre på egenhånd. Anonymous poster hash: 88286...65c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Sliter med posttraumatisk stresslidelse etter traumer, og sliter også med å få hjelp i helsevesenet. Det finnes spesialavdelinger for traumer, på Modum bad og Viken senter. Kanskje det er noe for deg? Dessverre ikke noe for meg, skulle ønske det var mulig å få hjelp likevel :/ Anonymous poster hash: 38606...cce
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Sliter med posttraumatisk stresslidelse etter traumer, og sliter også med å få hjelp i helsevesenet. Det finnes spesialavdelinger for traumer, på Modum bad og Viken senter. Kanskje det er noe for deg? Dessverre ikke noe for meg, skulle ønske det var mulig å få hjelp likevel :/Anonymous poster hash: 38606...cce Tror dessverre ikke det er noe for meg heller. Har lest en del på nett, og har dårlige erfaringer med lignende tilbud. Kan jeg spørre hva som er grunn til dine traumer? Sykdom hos deg også? Anonymous poster hash: 88286...65c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 BumpAnonymous poster hash: 88286...65c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Hva med en selvhjelpsgruppe? Ellers kan det ta tid hos psykolog. Du trenger tid til å bli trygg på behandleren, så det kan hende vedkommende bevisst starter veldig rolig, i stedet for å hoppe rett ut i traumene. Anonymous poster hash: c9564...cb9
Gjest Blomst83 Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Jeg er 19, traumene har skjedd de tre siste årene. Sykdom, dårlige familieforhold m.m. Foreldrene mine betaler for privatpraktiserende psykolog dersom jeg ønsker det. Jeg gikk til psykolog i noen måneder, men følte ikke det hjalp meg videre i det hele tatt. Nå står jeg på stedet hvil. I bunn og grunn føler jeg man står på egne bein og må finne en vei videre på egenhånd.Anonymous poster hash: 88286...65c Noen måneder er jo ingen ting.Bedring skjer ikke over natta.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 AnonymBruker, on 11 Aug 2014 - 13:17, said: Jeg er 19, traumene har skjedd de tre siste årene. Sykdom, dårlige familieforhold m.m. Foreldrene mine betaler for privatpraktiserende psykolog dersom jeg ønsker det. Jeg gikk til psykolog i noen måneder, men følte ikke det hjalp meg videre i det hele tatt. Nå står jeg på stedet hvil. I bunn og grunn føler jeg man står på egne bein og må finne en vei videre på egenhånd.Anonymous poster hash: 88286...65c Grunnen til at det ikke hjalp deg kan rett og slett være at det ikke var kjemi mellom deg og behandleren, da er det lurt å bytte. Eller det kan være at du gikk inn i behandlingen med ønske om en quick-fix,det blir også feil, traumer er ikke noe man løser ved at den " magiske" behandler sier noen kloke ord og så er man helt bra. Det erogså viktig at du tenker på at en behandler er en hjelper, altså ikke en som skal løse problemene for deg, men derimot hjelpe DEG å løse problemene. Og sist, men ikke minst, vær ærlig med behandleren, ikke ha innstillingen om at " det og det" er for flaut å dele, og " det og det" vil føre til at behandleren dømmer deg etc. Mitt råd til deg nå, vil være at du setter deg ned og tenker litt over hvorfor du ikke følte det hjalp å gå til din forrige behandler, vær ærlig med deg selv når du tenker over det. Kan det for eksempel være at du hadde en fantasi om at dine problemer skulle løses i løpet av noen timer? Eller at du ikke var helt ærlig med behandler fordi du syntes det var flaut eller skummelt å si visse ting? Eller hadde dere rett og slett ikkekjemi? Andre grunner som du kommer på? Du er bare 19, så å sette seg ned å tenke at det ikke er håp, det er ingen hjelp å få, setter deg bare fast i en offerrolle og det er ingen vei å gå! Lykke til! :-). Anonymous poster hash: 3cf19...787
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå