Gå til innhold

Neseblod og oppkast

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg våknet av at jeg blødde neseblod i natt og begynte etter en stund å kaste opp. Ble skikkelig dårlig og kjentes ut som jeg skulle svime av, men heldigvis klarte jeg å holde meg bevisst.

Neseblodet stoppet etter kanskje 15 minutter, men jeg har fortsatt denne svimmel og kvalme følelsen sittende i. Hodepine. Har spist både yoghurt (sukker) og en stor salat for å få i meg næring, så er ikke det at det er lenge siden jeg har spist. Har drukket masse vann.

Har vært syk i nesten 2 uker nå med halsbetennelse som gikk over til luftveisinfeksjon, og tenker at det kan være grunnen til neseblodet ihvertfall.

Noen som vet hva dette kan være? Kjerringråd? :) Burde jeg kontakte lege? Føler meg så hypokonder om jeg skal gå til legen for andre gang på 2 uker om det ikke er noe gale...

Anonymous poster hash: a77e4...350
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du skal kontakte lege. Har legen telefontid så kan du ringe i telefontida å snakke, eller du kan snakke med de i resepsjonen og høre om de kan gi råd. Om du må til lege for andre gang på to uker så er ikke det krise hverken for deg eller legen din? Uansett bedre med en gang for mye enn en gang for lite ;)

Skrevet

Man kan bli veldig kvalm av å svelge blod, særlig hvis du har blødd mye.

Anonymous poster hash: a9a33...07a
Skrevet

Magen bryter ikke ned blod, så eneste veien opp er å kaste opp. Har du blødd om natta så har du svelget det og oppkast skjer

Anonymous poster hash: eec1d...f6d
  • Liker 1
Skrevet

Som de andre sier her, blod i magen gir veldig ofte oppkast. Og mest sannsynlig så har du svelget en del blod.

Det er også derfor man ikke skal legge hodet tilbake når man blør neseblod, for da renner det bare ned i magesekken og kan skape kvalme og oppkast.

Anonymous poster hash: c77f3...3fb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...