AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Heisann! Jeg skal strikke pledd på skrå, og lurer på hvilken økemetode man skal bruke for å få penest resultat? Anonymous poster hash: bb994...f42
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Denne bør du poste i det ordentlige håndarbeidsforumet her inne. Anonymous poster hash: 44c3d...677
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Det fineste synes jeg er å øke på hver siste pinne. Ytterst har du siste maske som er kantmasken, innen for masken foran kantmasken, slik at det står 2 masker igjen på pinnen. Da går jeg ned i tråden mellom 2 masker og strikker den vridd rett eller vridd vrang avhengig av hva som passer best i mønsteret. Skal du f.eks. øke på annenhver pinne så går det helt greit å øke på slutten av hverpinne, da har du og et godt system og slipper å lure på hvilken omgang du skal øke på. Gjør det samme med fellinger. Da lar jeg og 2 mawker stå igne ytterst når jeg har felt, og hver pinne på slutten av pinnen.Anonymous poster hash: 6c7da...d18
Bex Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg har strikket noen nøstebarn-pledd på skrå, i rillestrikk. Da tar man et kast etter 3 masker på pinnen, på hver pinne. Da blir det en fin hullkant. Men vet ikke om det er noe du vil ha?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå