Gå til innhold

Smerter i magen i snart 2 mnd..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg slitt med magevondt i snart 2 mnd. Jeg sovner og våkner med de samme smertene. Smertene sitter ikke hele tiden. Men hvis jeg ikke går på do fort nok når jeg kjenner det, ligger jeg å vrir meg i smerte til jeg får kommet meg på do, smertene gir seg etter 5 min når jeg har fått tømt meg. Dette skjer både når jeg skal tisse og gjøre nr to. Jeg får en plutselig og da mener jeg det at det kommer så brått at du ikke får noe forvarsel. Hadde mye luft i stad, så jeg løp på do, fordi jeg visste at smertene ville komme. Å jeg fikk så plutselig vondt og måtte gjøre nr to etter det. Og smertene gir seg fra 2-5 minutter etter at jeg er ferdig.

Har også smerter i høyre hofte innimellom, ikke vær dag. men det kan plutselig komme på joggeturer og når jeg sitter på sofaen hjemme. (smertene sitter rundt blæra og mot hele høyre hofte.)

Jeg har tatt blodprøver hos legen, som ikke viste noe. Så jeg ble bare sendt hjem med samme problemene. Så jeg var hos legen før han reiste på ferie. Å da sendte han meg på en sånn tarm undersøkelse(?) Er ikke sikker, men han har surret med nesten alle henvisninger at jeg er redd jeg sitter her å venter på time uten grunn.. Skulle fjernet en tvilling ved halebeinet, den ble jeg søkt på for et halvt år siden snart, ikke noe svar. og det har skjedd med både hjertespesialisten og alle de andre henvisninger.

Noen som kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre? Har legetime igjen den 22, for skal fjerne en fettkul i ansiktet. Skal jeg ta det opp da?

Anonymous poster hash: 0c5b5...f4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen uker tilbake hadde jeg mye forstoppelse. Akkurat som en propp som stoppet alt opp.

Skrevet

Ta det opp igjen med legen. Henvisninger kan ta lang tid når det ikke er noe akutt.

Anonymous poster hash: 0cc7f...0ec
Skrevet

Ta det opp igjen med legen. Henvisninger kan ta lang tid når det ikke er noe akutt.

Problemet er at han ikke tar meg alvorlig lenger. Så det er vanskelig å dra til han da. Jeg skulle levere urinprøve sist jeg var der, men hadde ikke fått tak i uringlass, så måtte ta det på legekontoret. Men da sa de til meg at det ikke var noe vits i å ta det siden jeg ikke hadde med.

Skrevet

Kanskje du er allergisk mot noe.. gluten eller laktose. Går du på p-piller forresten?

Anonymous poster hash: 8505f...df2

Skrevet

Bytt fastlege, eller helst legekontor. Utrolig fortvilende å ikke bli tatt seriøst!

Anonymous poster hash: aa277...37e
Skrevet

Problemet er at han ikke tar meg alvorlig lenger. Så det er vanskelig å dra til han da. Jeg skulle levere urinprøve sist jeg var der, men hadde ikke fått tak i uringlass, så måtte ta det på legekontoret. Men da sa de til meg at det ikke var noe vits i å ta det siden jeg ikke hadde med.

Det er fordi man ofte ønsker prøve av morgenurin (som har stått lenge i blæren) ved utredning, hvis urinen har for kort tid i blæren er det ingen vits. Og hvis du skal ha med urinprøve så må du nesten gidde å gjøre den egeninnsatsen det er å gå innom apoteket for å kjøpe et glass...

Skrevet

Kanskje du er allergisk mot noe.. gluten eller laktose. Går du på p-piller forresten?

Anonymous poster hash: 8505f...df2

Nei, jeg går ikke på noe p-piller, siden vi er prøvere. Men stoppet litt opp da jeg har hatt så mye smerter. Jeg har mensen, for den ga seg for snart 2 uker siden, blør litt mer enn det jeg gjør normalt.

Skrevet

Det er fordi man ofte ønsker prøve av morgenurin (som har stått lenge i blæren) ved utredning, hvis urinen har for kort tid i blæren er det ingen vits. Og hvis du skal ha med urinprøve så må du nesten gidde å gjøre den egeninnsatsen det er å gå innom apoteket for å kjøpe et glass...

Veldig lett du, fikk legetime samme dag, har ikke lappen og det er langt til neste apotek, så jeg hadde ikke mulighet. Og dessuten, så hadde jeg ikke fått tatt morgenurin uansett og det nevnte ho ingenting om når jeg snakket med henne. Så hvis man ikke opplyser om sånt på legekontoret, da forventer man også å få lov til å ta det der oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...