AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Hei Jeg har i et år slitt med enormt mye slim i halsen. Det begynte med sykdom i bihulene, jeg ble undersøkt hos ØNH-lege og fikk antibiotika. Jeg har blitt frisk, men slimet er der hele tiden. Det er helt utrolig seigt og ekkelt, og ofte av gul-grønn farge. Det er ikke snørr heller, vanskelig å forklare, men det er mye verre. Det største problemet er at det renner bakover og ned i halsen og svelget. Det er helt grusomt å gå rundt og smake på dette ekle slimet. Jeg blir ofte kvalm av det. På morgenen er det helt jævlig, da må jeg skylle bihulene får å ha sjangs til å få det ut. Jeg blir kvalm av tanken på å svelge dette ned, så jeg går på do hvert 10. minutt, hvis ikke oftere, og harker det opp. Da er det helt tett. Dette er veldig sjenerende, og jeg unngår mange sosiale aktiviteter pga dette. Føler jeg mister vennene mine. Jeg blir virkelig deprimert av dette. Jeg sover veldig dårlig, 2-3 timer de siste nettene. Har også mareritt hver natt. Jeg har prøvd å snakke med flere leger, de sier bare at alt ser bra ut. Har sjekket meg for allergier. Ikke astma. Bihulene er fine. Misbruker ikke nesespray. Jeg bare lurer på om noen har opplevd noe av det samme?? Anonymous poster hash: 8e0ae...a5e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Har du sjekket om slimproblemet kan skyldes syrepåvirkning i halsen? Du kan enkelt sjekke det selv ved å se om det hjelper å ta syrenøytraliserende. Anonymous poster hash: 77cd7...33b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg har det nesten på samme viset. Har kanskje ikke like mye slim men økt slimproduksjon etter en kraftig luftveisinfeksjon i 2011. Har også siden da hatt en plagsom dott og redusert hørsel i det ene øret. Har vært hos 3 forskjellige ØNH-spesialister og ingen har gjort noen funn. Må bare ha det sånn har jeg fått beskjed om, er antakelig en kronisk virusinfeksjon som påvirker blant annet øretrompeten (derfor dotten). Jeg prøvde Nasonex-nesespray for noen år siden og det hjalp men fikk div bivirkninger, som daglig neseblod, så måtte bare slutte. Har du prøvd den? Anonymous poster hash: a5cc5...054
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Har du sjekket om slimproblemet kan skyldes syrepåvirkning i halsen? Du kan enkelt sjekke det selv ved å se om det hjelper å ta syrenøytraliserende. Anonymous poster hash: 77cd7...33b Det har jeg ikke sjekket, kanskje jeg skal prøve det. Takk for tips! Jeg har det nesten på samme viset. Har kanskje ikke like mye slim men økt slimproduksjon etter en kraftig luftveisinfeksjon i 2011. Har også siden da hatt en plagsom dott og redusert hørsel i det ene øret. Har vært hos 3 forskjellige ØNH-spesialister og ingen har gjort noen funn. Må bare ha det sånn har jeg fått beskjed om, er antakelig en kronisk virusinfeksjon som påvirker blant annet øretrompeten (derfor dotten). Jeg prøvde Nasonex-nesespray for noen år siden og det hjalp men fikk div bivirkninger, som daglig neseblod, så måtte bare slutte. Har du prøvd den? Anonymous poster hash: a5cc5...054 Uff, det var lenge:( Jeg har prøvd Nasonex ja, men det virket dessverre ikke. Det slimet er noe herk.. Takk for svar! Anonymous poster hash: 8e0ae...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå