Gå til innhold

Dattern min blir brukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 9 måndene har datteren min hat ett slags "forhold" til en gutt her i byen. Visste jo ikke så mye om gutten, så jeg lot det bare være. De 3 siste måndene har jeg hørt rykter om at gutten har vært voldlig, politi anmeldt, lurt naken bilder ut av jenter, ligget med en haug av jenter og mye mer. Har vært utrolig beskymret når hun har vært ute i helgene(hun er 17 år), hun la igjen mobilen sin en uke siden når hun var på butikken(jeg gjorde dette pga jeg er beskymret og vil henne det beste). Jeg gikk igjennom alle meldinger gjennom han og henne, fikk oppklart at ryktene er sanne. At han vil utvide sitt forhold med min datter, han har noen ganger sendt henne skjermbilde av at han snakker i telefonen med en annen jente og bedd henne hold kjeft.. Da har hun ignoretet han i flere dager etterpå, og sagt at han blant annet bare kødder med disse jentene. Jeg vet virklig ikke hva jeg skal gjøre.. Føler at hun er på vei til å bli lurt til sengs. Gutten er ikke av norsk opphavn(sør øst europa) og dattern min er halv russisk fra sin far side, noe som han tydligvis liker ved henne.. Hun har flere ganger kommet gråtene hjemme, men har sagt at hun ikke har grått.. Hva skal jeg gjøre?!?

Anonymous poster hash: 00315...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste 9 måndene har datteren min hat ett slags "forhold" til en gutt her i byen. Visste jo ikke så mye om gutten, så jeg lot det bare være. De 3 siste måndene har jeg hørt rykter om at gutten har vært voldlig, politi anmeldt, lurt naken bilder ut av jenter, ligget med en haug av jenter og mye mer. Har vært utrolig beskymret når hun har vært ute i helgene(hun er 17 år), hun la igjen mobilen sin en uke siden når hun var på butikken(jeg gjorde dette pga jeg er beskymret og vil henne det beste). Jeg gikk igjennom alle meldinger gjennom han og henne, fikk oppklart at ryktene er sanne. At han vil utvide sitt forhold med min datter, han har noen ganger sendt henne skjermbilde av at han snakker i telefonen med en annen jente og bedd henne hold kjeft.. Da har hun ignoretet han i flere dager etterpå, og sagt at han blant annet bare kødder med disse jentene. Jeg vet virklig ikke hva jeg skal gjøre.. Føler at hun er på vei til å bli lurt til sengs. Gutten er ikke av norsk opphavn(sør øst europa) og dattern min er halv russisk fra sin far side, noe som han tydligvis liker ved henne.. Hun har flere ganger kommet gråtene hjemme, men har sagt at hun ikke har grått.. Hva skal jeg gjøre?!?

Snakk med din datter.

Har dere et nært forhold?

Anonymous poster hash: e7001...e7e

• Liker 1
Skrevet

Snakk med din datter.Har dere et nært forhold? Anonymous poster hash: e7001...e7e

Vi har aldri hat et nært forhold, som bla skyldes hennes far. Snakker jeg til henne om dette, flyver hun nok i taket og rømmer til faren.

Skrevet

Vi har aldri hat et nært forhold, som bla skyldes hennes far. Snakker jeg til henne om dette, flyver hun nok i taket og rømmer til faren.

Har din datter et nært forhold til sin far, eller andre slektninger, som det kunne ha vært til hjelp for henne å snakket med om det som skjer i livet hennes nå? Jeg håper at hun har gode venner og andre som kun kan åpne seg for og få hjelp.

Skrevet

Hva vil faren synes om at hans datter blir utnyttet? Er det noen mulighet for at du kan ta dette opp med ham og lage en felles strategi?

• Liker 3
Skrevet

Hva vil faren synes om at hans datter blir utnyttet? Er det noen mulighet for at du kan ta dette opp med ham og lage en felles strategi?

Far er ganske vansklig å snakke til, fleste samtaler mellom de går på hans morsmål. Han har aldri brydd seg særlig om henne, han ser nok mer på henne som en bestevenn enn hans datter. Har selv et komplisert forhold til han. Vurderer å kontakte foreldrene hans(han er nok født i 1997, og hun i 1996)

Skrevet

Far er ganske vansklig å snakke til, fleste samtaler mellom de går på hans morsmål. Han har aldri brydd seg særlig om henne, han ser nok mer på henne som en bestevenn enn hans datter. Har selv et komplisert forhold til han. Vurderer å kontakte foreldrene hans(han er nok født i 1997, og hun i 1996)

Er det ingen voksne i familien som din datter har et nært forhold til og som hun kan snakke åpent med? Eller evt storesøsken, kusiner? Har hun nære venner?

Skrevet

Er det ingen voksne i familien som din datter har et nært forhold til og som hun kan snakke åpent med? Eller evt storesøsken, kusiner? Har hun nære venner? Anonymous poster hash: e7001...e7e

Nei, de fleste er på far sin side.. Hun er enebarn og er veldig usikker på dette med en nær vennine, har vært mange venner og uvenner det siste året
Skrevet

Kan du prøve å snakke med henne?

Si til henne at du har sett at hun har vært trist, og spør om det er noe du kan hjelpe henne med?

Skrevet

Nei, de fleste er på far sin side.. Hun er enebarn og er veldig usikker på dette med en nær vennine, har vært mange venner og uvenner det siste året

Er det noen andre hun kan snakke sammen med? Evt fastlegen?

Skrevet

Synes det verste her er att du leser alle meldingene hennes. Hadde min mor gjort det hadde det vært ett så stort brudd på min tillit og privatliv att jeg hadde kuttet deg ut. Jeg har selv vært i den situasjonen men så til slutt hvor idiot han var, man må prøve og feile litt i den alderen.

Anonymous poster hash: 59358...352

• Liker 10
Skrevet

Synes det verste her er att du leser alle meldingene hennes. Hadde min mor gjort det hadde det vært ett så stort brudd på min tillit og privatliv att jeg hadde kuttet deg ut. Jeg har selv vært i den situasjonen men så til slutt hvor idiot han var, man må prøve og feile litt i den alderen.

Signerer denne. Du gikk langt over streken ved å lese meldingene hennes!

Anonymous poster hash: cee01...d08

• Liker 2
Skrevet

Det er det ikke når det kommer til ungene nei.

• Liker 4
Skrevet

Seriøst? Moren er bekymret for datteren sin og det er feil at hun sjekket tlf hennes?! Det er en ting å være idiot og dust, men en annen ting hvis han er kjent som misbruker og voldelig. Det er vår plikt som foreldre å beskytte barna. Jeg har selv barn og hvis jeg merker at de er i fare så skal jeg både spionere, sjekke mld, snakke med alt og alle for å beskytte dem.

Anonymous poster hash: 64f28...be7

• Liker 6
Skrevet (endret)

Si det til faren hennes og la han ordne opp eller få til en avtale med han. Hun vet jo ikke sitt eget beste :sjokkert:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Seriøst? Moren er bekymret for datteren sin og det er feil at hun sjekket tlf hennes?! Det er en ting å være idiot og dust, men en annen ting hvis han er kjent som misbruker og voldelig. Det er vår plikt som foreldre å beskytte barna. Jeg har selv barn og hvis jeg merker at de er i fare så skal jeg både spionere, sjekke mld, snakke med alt og alle for å beskytte dem.

Anonymous poster hash: 64f28...be7

Samme her. Ungene får bli så sure de bare vil. Man har en jobb som forelder, man kan ikke bare ta seg av den komfortable delen.

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Ungene får bli så sure de bare vil. Man har en jobb som forelder, man kan ikke bare ta seg av den komfortable delen.

"Ungen" er 17 år!? Kunne skjønt det om hun var 14... En 17 åring burde få ha sitt privatliv. Ville aldri tilgitt att moren min leste mine private samtaler.

• Liker 2
Skrevet

"Ungen" er 17 år!? Kunne skjønt det om hun var 14... En 17 åring burde få ha sitt privatliv. Ville aldri tilgitt att moren min leste mine private samtaler.

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: a630c...11b

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: a630c...11b

23.. Det er ikke ok å lese andres meldinger. Hun burde heller snakket med datteren om hennes bekymringer

• Liker 2
Skrevet

Har ikke mødre og døtre sånne typiske "mor-datter"-samtaler lenger? Kanskje bare jeg som har sett for mange amerikanske filmer, men familier kunne burde da snakke om det meste, uansett hvor dårlig forholdet er.

Skaden er skjedd ang. lese meldingene, men da har hun hvertfall fått bekreftet hvordan type denne gutten er. Neste steg er å prate med henne om ham. Ikke si direkte at du har snoket i telefonen, men hørt rykter om denne gutten og er nysgjerrig på ham. Eller bare støtte henne og advare om mulige utfall. Hun er snart myndig og kan gjøre som hun vil. Da er det viktig at hun også er klar over konsekvensene det medfører.

Anonymous poster hash: a405d...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...