Gå til innhold

Sureste regningen du betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det bompengene. Nå har den steget og. 4900 kr skal staten ha. Har betalt dette siden 2008, så det er blitt mye penger. 2-3 ganger i året må vi fylle på kortet grunnet bompenger til jobb, skole og butikker.

Var nettopp i Stavanger. Turen med bom + ferje kostet da 590 kr. 590 kr for en 2 timers kjøretur er ran. Da regnet jeg ikke med bensinen. Ikke rart mange reiser utenlands i ferien, det er kjempedyrt å kjøre bil i dette landet her.



Anonymous poster hash: 9870b...1e8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lånekassen - fordi jeg strengt tatt kunne klart å jobbe nok til å dekke både lånet og stipendet samtidig som jeg studerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studielån.

Sto på lanekassen.no at jeg skulle betale 1300 kr per måned, og det var greit nok. Men så fikk jeg brev i posten om at det plutselig ble 1700 kr hver måned, pga gebyr og renter osv..

Betaler også 8000 kr i året for internett, det er sure penger (for lat til å endre abb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK!

Fritatt for å betale bompenger.

Anonymous poster hash: 0beff...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK!

Fritatt for å betale bompenger.

Anonymous poster hash: 0beff...8e6

Hvordan blir man fritatt bompengene?

Anonymous poster hash: c9466...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sureste regningen jeg noen gang har betalt var da jeg måtte betale full renovasjon for et hus jeg pusset opp og enda ikke hadde flyttet inn i. Helt utrolig at de kan være så firkanta. Hadde sikkert brukt 20 liter vann og hivd 4 poser søppel på de månedene.

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man fritatt bompengene?

Anonymous poster hash: c9466...b42

Man kan f.eks. kjøre elbil. Eller få det dekket av jobb. F.eks.

Anonymous poster hash: 7bf7f...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bompengene. Nå har den steget og. 4900 kr skal staten ha. Har betalt dette siden 2008, så det er blitt mye penger. 2-3 ganger i året må vi fylle på kortet grunnet bompenger til jobb, skole og butikker.

Var nettopp i Stavanger. Turen med bom + ferje kostet da 590 kr. 590 kr for en 2 timers kjøretur er ran. Da regnet jeg ikke med bensinen. Ikke rart mange reiser utenlands i ferien, det er kjempedyrt å kjøre bil i dette landet her.

Anonymous poster hash: 9870b...1e8

Eiendoms skatten :-(

Anonymous poster hash: 38336...5d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettleie. Synes det er surt at den er så høy sammenlignet med selve strømregningen.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisensen. Har ikke boks til å motta TV-signaler og ikke kan se noen kanaler, men fordi jeg ikke vil modifisere TV-en min må jeg ut med flere tusen i året.



Anonymous poster hash: a91a1...07d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man kan f.eks. kjøre elbil. Eller få det dekket av jobb. F.eks. Anonymous poster hash: 7bf7f...c59

Eller kjøre kollektivt, gå og sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleia. Den er på 9350,- og jeg bor alene. Jeg synes det er rått, men fordelen med å bo i Oslo er at jeg ikke er avhengig av å ha bil. Så det veier litt opp for det.



Anonymous poster hash: e59d2...dbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

Studielån.

Sto på lanekassen.no at jeg skulle betale 1300 kr per måned, og det var greit nok. Men så fikk jeg brev i posten om at det plutselig ble 1700 kr hver måned, pga gebyr og renter osv..

Betaler også 8000 kr i året for internett, det er sure penger (for lat til å endre abb).

Du kødder?

For lat? Da kan du vel ikke akuratt klage over sure regninger?

For en holdning.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Eiendoms skatten :-( Anonymous poster hash: 38336...5d5

Enig.

Og alle offentlige AVGIFTER som har MERVERDIAVGIFT på toppen. F.eks. nettleie, NRK-avgift, osv.

Jeg husker da denne momsen kom. Er en syk offentlig grådighet som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Ingen sure regninger. Betaler ikke for tjenester jeg ikke setter pris på. Lisens? Selvsagt betaler jeg ikke det.

Bompenger? Selvsagt gidder jeg ikke jobbe og bo sånn at jeg må bruke halve lønna mi på det.

Internett? Billigste abb

Telefon? Billigste abb

Lån og gjeld er for lengst borte med unntak av studielån som kanskje kan være det eneste som kan være i nærheten av sure sokker, da jeg etter endt studietid begynte å skjønne hvor meningsløst det er med generell utdannelse. Men tenker på at det kostet meg noen hundre tusen å ta den lærdommen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...