Tøytigern Skrevet 10. august 2014 #21 Skrevet 10. august 2014 Ja, dette er som de andre trådene under samme tema, det blir bare verre og verre. Koking dreper ikke muggsporer. Og muggsporer er like farlige enten de er døde eller levende.Anonymous poster hash: 60380...785 Det var derfor jeg skrev at personen trenger nye klær...
Tøytigern Skrevet 10. august 2014 #22 Skrevet 10. august 2014 (endret) Kaste vaskemaskina da? Eller hva gjør man? Hva skal jeg vaske et rom med, som har vært utsatt for muggsopp? (ved at tøy med kjellerlukt hang til tørk der) Kan jeg vaske ned rommet med klorin? Hva annet kan jeg evt vaske rommet med? Anonymous poster hash: 3da52...810 Du trenger ikke vaske noe som helst. Det er ingenting feil med maskinen din og ikke noe galt med rommet. Dersom du finner myglet ost i kjøleskapet går jeg ut fra at du kaster osten uten å bli hysterisk og desinfiserer kjøleskapet og alt annet i det. Vi snakker om normal hygiene i hjemmet til folk her, ikke om krav til sterile omgivelser på en operasjonsstue på kirurgisk avdeling. Du har fått myglede klær. Vask dem varmt eller kast dem. Maskina di har ikke tatt skade og er ikke fylt med dødelig myggel. Edit: Hvis du engster deg kan du ta en rensetablett for oppvaskmaskiner, putte i trommelen og kjøre en omgang på 85 grader. Endret 10. august 2014 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #23 Skrevet 10. august 2014 Du ternger ikke vaske noe som helst. Det er ingenting feil med maskinen din og ikke noe galt med rommet. Dersom du finner myglet ost i kjøleskapet går jeg ut fra at du kaster osten uten å bli hysterisk og desinfiserer kjøleskapet og alt annet i det. Vi snakker om normal hygiene i hjemmet til folk her, ikke om krav til sterile omgivelser på en operasjonsstue på kirurgisk avdeling. Du har fått myglede klær. Vask dem varmt eller kast dem. Maskina di har ikke tatt skade og er ikke fylt med dødelig myggel. Tusen takk for gode råd og kloke ord! Klem Du beroliget meg veldig mye nå, for jeg har vært bekymret pga det rommet en tid Anonymous poster hash: 3da52...810
Tøytigern Skrevet 10. august 2014 #24 Skrevet 10. august 2014 (endret) Reagerer klorin med stål? Hva skjer i såfall hvis man har klorin på stål? Anonymous poster hash: 3da52...810 Nei. Det funker dårligere om noe. Les på emballasjen til klorinflaska Edit: Over tid kan du få litt misfarging av stålet. Det kalles korrosjon, men er ikke farlig i det hele tatt. Bare mindre pent. Endret 10. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 10. august 2014 #25 Skrevet 10. august 2014 Tusen takk for gode råd og kloke ord! Klem Du beroliget meg veldig mye nå, for jeg har vært bekymret pga det rommet en tid Anonymous poster hash: 3da52...810 Ikke vær redd. Ta en utlufting om du engster deg. Men luften i rommet er ikke påvirket. Dette med jordslag i klær er som melk som blir sur når den står for lenge
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #26 Skrevet 10. august 2014 Nei. Det funker dårligere om noe. Les på emballasjoen til klorinflaska Takk! Anonymous poster hash: 3da52...810
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #27 Skrevet 10. august 2014 Ikke vær redd. Ta en utlufting om du engster deg. Men luften i rommet er ikke påvirket. Dette med jordslag i klær er som melk som blir sur når den står for lenge Tusen takk! Du er så omtenksom og hjelpsom og snill Anonymous poster hash: 3da52...810
Tøytigern Skrevet 10. august 2014 #28 Skrevet 10. august 2014 Tusen takk! Du er så omtenksom og hjelpsom og snill Anonymous poster hash: 3da52...810 Bare hyggelig
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #29 Skrevet 11. august 2014 Ville forresten også få si at det er viktig at man lar døren til vaskemaskinen stå åpen mellom hver vask, slik at den får tørket inni. Dersom du alltid har døren igjen blir den fuktig inni og morkner. Kanskje det kan være derfor luktproblemet oppstod så fort? Anonymous poster hash: 3db84...1f0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #30 Skrevet 11. august 2014 Reagerer klorin med stål? Hva skjer i såfall hvis man har klorin på stål? Anonymous poster hash: 3da52...810 Både klorin og stål brukes i svømmebaseng og de to tingene går helt fint sammen. "Som man roper i skogen får man svar", er et gammelt uttrykk, og det passer godt i denne tråden.Anonymous poster hash: 60380...785
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå