Gå til innhold

"pent antrekk" på restaurant/chartertur

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på en charterreise hvor det står at det kreves pent antrekk i restauranten(dvs langbukse og skjorte for menn) Hvor stivt/strengt pleier dette å være? skjønner at man ikke kan bruke shorts og singlet, men man trenger vel ikke å være stivpyntet heller?

Anonymous poster hash: f81ad...4b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå sandaler og joggesko. Buksa kan være lin, chinos osv, ikke dongeri, trenger ikke være dressbukse men du skjønner tegninga.

Anonymous poster hash: 4674d...ba4
Skrevet

Ligg unna crocs og ta på en pen kjole med pene sandaler. En clutchveske pynter opp ethvert antrekk :)

Anonymous poster hash: 0f012...c6b

Skrevet

Det er først og fremst for å unngå t-skjorter og badetøy. For menn ville jeg brukt rynkefrie klær (altså strøkent), lange bukser (ikke shorts), aldri t-skjorte, kanskje en pen og ensfarget genser og pene sko. Du kan ha dressjakke. Men ikke olabukse og dressjakke. (Det siste er min personlige mening, jeg misliker sterkt kombinasjonen olabukse/dressjakke. Har du ikke vett til å sette på deg en penere bukse kan du vel bare spise en burger i kafeteriaen).

Anonymous poster hash: 1aaea...1a9
Skrevet

Pentøy - på chartertur? :klo:

Anonymous poster hash: 469e9...788
  • Liker 1
Skrevet

ikke lov med t-skjorte? hjelpes, høres varmt ut å måtte sitte med genser og langbukser i 30+ pluss...

Anonymous poster hash: fd4b6...c39
  • Liker 1
Skrevet

ikke lov med t-skjorte? hjelpes, høres varmt ut å måtte sitte med genser og langbukser i 30+ pluss...

Inne er det jo aircondition :) Men man kan fint ha på seg en kortermet skjorte. Bare ikke en casual t-skjorte.

Anonymous poster hash: 4674d...ba4

• Liker 4
Skrevet

Sjekk ut hotellet/restauranten på Tripadvisor. Kanskje noen har skrevet om dette med antrekk der eller du kan se bilder som folk har tatt i restauranten og få et innblikk. Evt spørre noen som har vært der tidligere.

Skrevet

Hvilket understreker hvorfor dette stedet ser seg nødt til å påpeke dresskode.

Dessuten skrev TS ingenting om forventet vær.

• Liker 2
Skrevet

det er da noe i mellom dress og badetøy, tenkte mer på en pen t-skjorte og en ok bukse(ikke jeans men chinos)dette er et hotell på Kreta, ser ut til at serveringen foregår til dels ute

Skrevet

det er da noe i mellom dress og badetøy, tenkte mer på en pen t-skjorte og en ok bukse(ikke jeans men chinos)dette er et hotell på Kreta, ser ut til at serveringen foregår til dels ute

Ja det er det.

Men typisk "I love Crete"-t-skjorter faller ikke under "mellomting"-kategorien. Personlig ville jeg valgt en fin, ren og kortermet skjorte.

• Liker 1
Skrevet

Pentøy - på chartertur? :klo:

Anonymous poster hash: 469e9...788

Det finnes charter til Italia. Der må man kle seg pent, ellers blir man uglesett.

Anonymous poster hash: 0f012...c6b

Skrevet

Vi opplevde, under ferien i fjor, at mannen ble bedt av restaurantsjefen på hotellet om å kle seg "etter reglene" til neste måltid der. Med det mente han langbukser (han hadde penshorts). "Heldigvis" tilsvarte ikke maten til kleskoden, så vi valgte å droppe restauranten ved senere besøk.

Jeg kan forstå at man må kle seg rent og pent, men om man da har fine shorts og oppfører seg bra, så synes jeg at det å dra på seg langbukser i 25-30 graders varme, burde vært unødvendig. De 40 euroene brukte vi på en annen restaurant, som da hotellets tapte. Man ser jo til og med folk bruke shorts i bryllup etter hvert..

Skrevet

Vi opplevde, under ferien i fjor, at mannen ble bedt av restaurantsjefen på hotellet om å kle seg "etter reglene" til neste måltid der. Med det mente han langbukser (han hadde penshorts). "Heldigvis" tilsvarte ikke maten til kleskoden, så vi valgte å droppe restauranten ved senere besøk.

Jeg kan forstå at man må kle seg rent og pent, men om man da har fine shorts og oppfører seg bra, så synes jeg at det å dra på seg langbukser i 25-30 graders varme, burde vært unødvendig. De 40 euroene brukte vi på en annen restaurant, som da hotellets tapte. Man ser jo til og med folk bruke shorts i bryllup etter hvert..

På et vanlig restauranter i syden / Kreta kan man ikke gå i shorts og t-shorte der ?

Anonymous poster hash: 63d08...1d2

Skrevet

På et vanlig restauranter i syden / Kreta kan man ikke gå i shorts og t-shorte der ?

Anonymous poster hash: 63d08...1d2

Jo, det kan man og det gjør mange. Jeg personlig liker å kle meg pent når jeg går ut og spiser, men da handler det om nyanser av pent. Forskjell på galla og en pen kjole :)

Skrevet

Det er som regel helt akseptert å bruke en piquetrøye og ikke skjorte også.

Bare man styrer unna de typiske "slaske t-skjortene" ;)

Syns det er fint at noen restauranter har en litt høyere standard. enkelte steder skjønner jo ikke folk at badedrakt og slippers ikke er restaurantantrekk.

• Liker 4
Skrevet

Spiste en gang på en restaurant på Kreta. Dette var litt tidlig på kvelden. Der kom folk rett fra stranden ved siden av, dryppende våte. Jeg snudde meg for å finne noe i vesken og holdt på å skalle med en damerumpe i string. Hun var i ferd med å sette seg å spise i stringbikini. Litt sært, spør du meg :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...