Gå til innhold

Nettdating Kun for overfladiske mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er nettdating kun for overfladiske mennesker?

Har både lest og hørt folk som driver med nettdating blir mer overfladiske enn de egentlig ville vært hvis de møtte andre personer i virkeligheten.

Forteller egentlig teoretisk informasjon som du studerer på en profil hvordan den personen er?

Tror nok mange mennesker går glipp av en rekke flotte mennesker hvis de siler ut alle som veier for mye/for lite eller er for høy/lav osv.



Anonymous poster hash: 49806...b6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nettdater kun, men det er fordi jeg er introvert og sjenert. Har ingenting med overfladisk å gjøre.



Anonymous poster hash: d6870...376
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på et slikt sted blir mennesker bare til tall og korte strofer om hvem de er.

Det er vanskelig for å gi et dypere inntrykk av hvem man er på et slikt nettsted.



Anonymous poster hash: d700a...55b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating er ikke bare for overflatiske mennesker, men selve mediumet er overflatisk i den forstand at man i all hovedsak må basere sitt inntrykk på bilde® og ellers minimalt med informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi man kun har et bilde foran seg. Det er ikke slik at folk bryr seg mindre om tiltrekning og utseende i virkeligheten, men at i det virkelige liv danner man seg et bedre inntrykk.

Dvs. når jeg treffer en mann i det virkelige liv er det ikke bare ansiktet og kroppen, men holdningen, kroppsspråk, fremtreden osv. Disse tingene kan få ham til å fremstå mer attraktiv for meg selv om han ikke er klassisk kjekk.

På en dataskjerm er han bare et bilde. Man kan selvsagt sjanse på at man ikke synes er pen/kjekk men det blir rent sjansespill og hvor mange dater skal man gå på med dårlige odds?

Dette er uansett en av mange grunner til at jeg ikke nettdater. Intuisjonen jeg f
år når jeg treffer noen er jeg avhengig av.



Anonymous poster hash: 5bed4...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går litt begge veier jeg. Jeg har også opplevd å gå på date med noen fra nettet som jeg rimelig umiddelbart ved treff skjønner at er no-go, og som jeg aldri hadde blitt med på date dersom jeg hadde truffet de IRL først... Men jeg har også truffet menn IRL som er interessante, men som jeg sannsynligvis ikke hadde funnet interessant kun utifra nettprofil...

Det overfladiske med nettdatingen synes jeg er at ting får så fort, man skal ta stilling til ting veldig fort. Det blir fort litt sånn seriedating, lett å gå videre for utvalget er så stort (iaf tilsynelatende...), det opplever jeg som overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Nettdating lider under menneskers paniske oppførsel der hvert minste lille møte skal avgjøre om en skal gifte seg eller ei. Fungerer ikke for oss som er litt trege i reaksjonen og som faktisk må se mennesket bak masken for å bli tiltrukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier, er nettdating kun for overfladiske mennesker?

Har både lest og hørt folk som driver med nettdating blir mer overfladiske enn de egentlig ville vært hvis de møtte andre personer i virkeligheten.

Forteller egentlig teoretisk informasjon som du studerer på en profil hvordan den personen er?

Tror nok mange mennesker går glipp av en rekke flotte mennesker hvis de siler ut alle som veier for mye/for lite eller er for høy/lav osv.

Anonymous poster hash: 49806...b6a

Til dels enig i konklusjonen din! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Det er vanskelig å møte folk ellers synes jeg. Er sjeldent ut på byen og når jeg er det sitter jeg jo med venner på et bord og prater. Man stopper ikke å snakker med folk på gaten, så jeg har vanskeligheter med å skjønne hvor man skal møte folk.

Nå har jeg ikke prøvd nettdating sider før men vurderer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Så enkelt er svaret.

Og ikke er det bare for sosialt mistilpassede heller. Det kan for eksempel være for ekstremt kresne, de som ikke finner noen opp til standard, eller som har begrenset tid til å lete på bussen eller på biblioteket eller hvor.

Men jeg har jo sett at ikke alle tar nettdating like alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann1979

Jeg traff min kone på Spraydate(en nå nedlagt date side) vi bodde 5 km fra hverandre, men hadde aldri truffet hverandre, hadde mange felles kjente

Hadde vi truffet hverandre på gaten hadde vi ikke vekslet blikk en gang da utseende er det første man ser etter hos en evt partner, vi er begge av den sjenerte sorten og ble kjent med hverandre innenfra og ut, slutten på visa ble som så, 1 uke etter vi hadde sett hverandre for første gang, flyttet hun inn til meg, etter et halvt år var vi gravide og kjøpte hus, den dag i dag har vi 3 barn på 3, 5 og 8 år og har vært et par i 9 år og gift i 5 år... så det går ann...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så var spraydate gratis å bruke? Dagens Sukker etc koster jo penger noe som er litt irriterende hvis du bare ville sende 1 melding f.eks. Finnes jo noen gratis sider da. Okcupid f.eks. Men ikke så mange som bruker den, men det er jo noen.



Anonymous poster hash: c1e45...039
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...