Gå til innhold

1 p-pille = mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om jeg tar kun 1-2 piller fra brettet etter en pillefri uke, vil jeg da få mensen igjen etter noen dager?

Anonymous poster hash: 56fa0...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil vel få en blødning i alle fall.

Skrevet

Selvom jeg har mensen nå som er på vei til å gå vekk? Tok en pille i går, men har ikke lyst å fortsette.

Skrevet

Jeg mener fu vil få en luten blødning uansett, men det kan ikke være store greiene:)

Skrevet

Og våhvis du vil slutte har det vel ikke så mye å si uansett?:)

Skrevet

Ok takk skal du ha :)

Skrevet

Og våhvis du vil slutte har det vel ikke så mye å si uansett?:)

Har egentlig ikke så lyst å slutte, veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Men jeg er så forferdelig på disse pillene, holder ikke ut mer. Har hatt kvalme, diare og skikkelig makeknip i flere uker. Det bedret seg på slutten av den pillefrieuken, men når jeg tok første i går igjen, da begynte det som et brak igjen, enda verre. Kvalm, vondt i magen og kastet opp flere ganger. Tror ikke jeg klarer en dag til. Virker ikke som magen min tåler de noe særlig. Har hørt noen blir bedre etter noen måneder, men så lenge vil jeg ikke pines. Jeg må bare ligge i sengen hele dagen, mens jeg løper på do i tillegg, og null søvn om natten.

Skrevet

Har egentlig ikke så lyst å slutte, veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Men jeg er så forferdelig på disse pillene, holder ikke ut mer. Har hatt kvalme, diare og skikkelig makeknip i flere uker. Det bedret seg på slutten av den pillefrieuken, men når jeg tok første i går igjen, da begynte det som et brak igjen, enda verre. Kvalm, vondt i magen og kastet opp flere ganger. Tror ikke jeg klarer en dag til. Virker ikke som magen min tåler de noe særlig. Har hørt noen blir bedre etter noen måneder, men så lenge vil jeg ikke pines. Jeg må bare ligge i sengen hele dagen, mens jeg løper på do i tillegg, og null søvn om natten.

Hvilket merke går du på nå? Hvis du har så sterke bivirkninger så er ikke det merke du går på nå det rette for deg. Snakk med fastlegen din om andre piller du kan prøve

Anonymous poster hash: a92da...5a4

Skrevet

Hvilket merke går du på nå? Hvis du har så sterke bivirkninger så er ikke det merke du går på nå det rette for deg. Snakk med fastlegen din om andre piller du kan prøve

Oralcon, tror det er det samme som Microgynon. Trodde dette merket skulle være en av de beste men.. Jeg gikk også på disse p-pillene for snart 2 år siden, i 2 mnd, men da fikk jeg ingen bivirkninger. Kun litt kvalm om natten et par ganger i måneden. Veldig rart jeg plutselig ikke tåler de nå. Men ja får høre med legen min. Vil helst ha noen piller som ikke har for mye hormoner (pga.blodproppfare) og minst mulig bivirkninger.

Skrevet

Oralcon, tror det er det samme som Microgynon. Trodde dette merket skulle være en av de beste men.. Jeg gikk også på disse p-pillene for snart 2 år siden, i 2 mnd, men da fikk jeg ingen bivirkninger. Kun litt kvalm om natten et par ganger i måneden. Veldig rart jeg plutselig ikke tåler de nå. Men ja får høre med legen min. Vil helst ha noen piller som ikke har for mye hormoner (pga.blodproppfare) og minst mulig bivirkninger. Anonymous poster hash: 56fa0...129

Ta en tur til fastlegen å få prøvd ut en minipille, kanskje det passer bedre for deg!:)

Skrevet

Er du laktose intolerant?

Anonymous poster hash: 756e7...c15
Skrevet

Oralcon, tror det er det samme som Microgynon. Trodde dette merket skulle være en av de beste men.. Jeg gikk også på disse p-pillene for snart 2 år siden, i 2 mnd, men da fikk jeg ingen bivirkninger. Kun litt kvalm om natten et par ganger i måneden. Veldig rart jeg plutselig ikke tåler de nå. Men ja får høre med legen min. Vil helst ha noen piller som ikke har for mye hormoner (pga.blodproppfare) og minst mulig bivirkninger.

Oralcon og Microgynon skal være det samme ja, men de bruker forskjellig bindemiddel. Virkestoffene er like. Jeg prøvde Oralcon men fikk den intense hodepinen, byttet med en gang tilbake til Microgynon og symptomene forsvant. Kanskje det er løsningen for deg også?

Skrevet

TS her:

Nei, er ikke laktose intolerant som jeg vet om. Kanskje det er det? Blir ofte dårlig etter at jeg har spist, men det har ikke skjedd i slutten av pillefriuke..

Åå så det er forskjell på de to! Kanskje jeg skal prøve Microgynon da.. Var i utgangspunktet det jeg fikk respekt på i starten, men så sa de på apoteket at Oralcon var det samme, men billigere, for de hadde ikke Microgynon eller noe sånt.

Skrevet

Ta en tur til fastlegen å få prøvd ut en minipille, kanskje det passer bedre for deg!:)

Ja det kan hende! :) Har tenkt litt på det, men har lest at det er en del som får blødninger og ujevn mensen. Men det er sikkert ikke så mange som får det.. får høre med legen :)

Skrevet

Jeg fikk ikke det når jeg gikk på minipille:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ikke det når jeg gikk på minipille:)

Godt å høre! :) Gikk du på Cerazette? Fikk du noen andre bivirkninger, akne f.eks?

Skrevet

Godt å høre! :) Gikk du på Cerazette? Fikk du noen andre bivirkninger, akne f.eks?Anonymous poster hash: 56fa0...129

Det var cerazette ja:) jeg fikk bare migrene, har fått det av all hormonprevensjon... Sp måtte slutte på den også:/ men merket ingenting annet:)

Skrevet

Det var cerazette ja:) jeg fikk bare migrene, har fått det av all hormonprevensjon... Sp måtte slutte på den også:/ men merket ingenting annet:)

Uff det var da synd:/ Takk for hjelpen! :)

Skrevet

Er det Oralcon du går på kan det hende du reagerer på hjelpestoffene eller bindemidlene.

Jeg bruker Microgynon selv og den ene gangen jeg fikk Oralcon i stedet fordi apoteket sa de var billigere, ble jeg møkkadårlig. Skulle tro jeg hadde fått avføringsmidler ved en feiltakelse liksom. :S

Tåler med andre ord Microgynon helt fint, men får NM i rare bivirkninger på Oralcon. Så hør med legen din om du kan bytte merke, evt be apoteket om å slutte å gi deg generisk bytte på p-pillene.

Skrevet

Er det Oralcon du går på kan det hende du reagerer på hjelpestoffene eller bindemidlene.

Jeg bruker Microgynon selv og den ene gangen jeg fikk Oralcon i stedet fordi apoteket sa de var billigere, ble jeg møkkadårlig. Skulle tro jeg hadde fått avføringsmidler ved en feiltakelse liksom. :S

Tåler med andre ord Microgynon helt fint, men får NM i rare bivirkninger på Oralcon. Så hør med legen din om du kan bytte merke, evt be apoteket om å slutte å gi deg generisk bytte på p-pillene.

Avføringsmidler ja, kjenner meg igjen! Visste ikke det var så stor forskjell. Skal høre om jeg kan få Microgynon da. Veldig dårlig gjort av de på apoteket å gi noe annet enn det man skal ha.. var det som skjedde meg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...