Gå til innhold

Gruer meg! Noen som kan dele erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det ikke så bra nå! sønnen min 3 mnd skal ha operasjon. Er ikke så redd for operasjonen, men dritredd for narkosen! Synes at han er snørrete. Har ennå ikke sett rennende nese og han virker ikke tett, men han nøys snørr ut. Allmenntilstanden er også bra. Hva om anestesilegen ikke oppdager at han er snørrete? Forrige gang ble den avlyst, mest pga at jeg var overnervøs. Derfor har jeg ikke lyst å "overdrive" symptomene denne gangen.

Så spørsmålet mitt er, om noen har hatt baby/barn gjennom narkose selv om de er litt snørrete?

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikke så bra nå! sønnen min 3 mnd skal ha operasjon. Er ikke så redd for operasjonen, men dritredd for narkosen! Synes at han er snørrete. Har ennå ikke sett rennende nese og han virker ikke tett, men han nøys snørr ut. Allmenntilstanden er også bra. Hva om anestesilegen ikke oppdager at han er snørrete? Forrige gang ble den avlyst, mest pga at jeg var overnervøs. Derfor har jeg ikke lyst å "overdrive" symptomene denne gangen.

Så spørsmålet mitt er, om noen har hatt baby/barn gjennom narkose selv om de er litt snørrete?

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Spør om å få snakke med den legen som skal foreta operasjonen, i god tid før operasjonen. Det er selvfølgelig viktig at du sier fra om barnets helsetilstand og om eventuelle symptomer.

Kan du fortelle om hvilken betydning det har å ha snørr i nesen under narkose, dersom resten av luftveiene er fri? Uansett tror jeg at det er veldig viktig at du får snakket med legen slik at du kan få svar på spørsmål og beroligende ord.

Anonymous poster hash: a38e2...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke så bra nå! sønnen min 3 mnd skal ha operasjon. Er ikke så redd for operasjonen, men dritredd for narkosen! Synes at han er snørrete. Har ennå ikke sett rennende nese og han virker ikke tett, men han nøys snørr ut. Allmenntilstanden er også bra. Hva om anestesilegen ikke oppflere andre dager at han er snørrete? Forrige gang ble den avlyst, mest pga at jeg var overnervøs. Derfor har jeg ikke lyst å "overdrive" symptomene denne gangen.

Så spørsmålet mitt er, om noen har hatt baby/barn gjennom narkose selv om de er litt snørrete?

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Erfaringer fra flere andre http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=628201/

Anonymous poster hash: a38e2...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke så bra nå! sønnen min 3 mnd skal ha operasjon. Er ikke så redd for operasjonen, men dritredd for narkosen! Synes at han er snørrete. Har ennå ikke sett rennende nese og han virker ikke tett, men han nøys snørr ut. Allmenntilstanden er også bra. Hva om anestesilegen ikke oppdager at han er snørrete? Forrige gang ble den avlyst, mest pga at jeg var overnervøs. Derfor har jeg ikke lyst å "overdrive" symptomene denne gangen.

Så spørsmålet mitt er, om noen har hatt baby/barn gjennom narkose selv om de er litt snørrete?

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Om utsatt operasjon: http://mammawesterheim.blogg.no/1359503243_utsatt_operasjon.html

Jeg kjenner ikke rutinene, men det høres lurt ut å undersøke luftveiene før barnet blir lagt i narkose.

Noen som vet om dette er fast rutine på barn og voksne før de blir lagt i narkose?

Anonymous poster hash: a38e2...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med små barn og narkose...

De gangene jeg har blitt operert har jeg bestandig snakket med kirurg og anestesilege kort tid før operasjonen. Anestesilegene har erfaring med hva som kreves av pasientens helse for at de kan gjennomføre en operasjon. Skjønner at du er bekymra, men legene vil selvsagt ikke gjennomføre operasjonen hvis de er i tvil om den lille er i god nok form.

Fortell Anestesilegen så nøyaktig som mulig hvilke symptomer du har sett så er jeg sikker på at legen gjør en riktig vurdering..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra så snart som mulig.

Skal barnet ligge flere timer i narkose og opereres i øvre luftveier er jo dette viktigere enn om barnet skal opereres for noe lite og raskt i en arm eller fot, bare for å gi et eksempel.

Vi har en liten som skulle raskt i narkose of å fjerne noe bagatellmessig medfødt. Pga. Snørr ble opr. Utsatt, lenge, pga. Manglende kapasitet senere.

Har du ingen du kan støtte deg på og som kan være med deg?

Anonymous poster hash: 75d66...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts.

Så hjelpsomme dere er, takk<3

kunne ikke svare før, vi holder på å forberede oss til å reise til sykehuset. Operasjonen er "kosmetisk" varer ca 1,5-2 timer. Forrige gang var anestesilegen mer opptatt av allmenntilstanden og pusten enn om han er snørrete. Han er særlig snørrete når han står opp om mårran.

Jeg vet at legene er flinke, sikkert de beste vi har i landet! Men føler at mye avhenger av meg, hva jeg forteller dem om tilstanden hans. Da gjelder det å ikke overdrive symptomene fordi jeg er nervøs og ikke bagatallisere fordi jeg har lyst å bli ferdig med operasjonen.

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

operasjonen ble utsatt, kirurgen ble syk:/:/

Anonymous poster hash: c75b0...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...