Gå til innhold

Unngå lukt på kjolen under armene?


Berit

Anbefalte innlegg

Svetter en del, og vanligvis vasker jeg klærne som sitter innpå kroppen etter en dags bruk. Særlig under armene kan jeg lukte litt deodorant lukt som setter seg i stoffet.

Har kjøpt meg en pen kjole som jeg helst ikke har lyst til å vaske etter hver gang jeg har brukt den.

Har prøvd å trokle fast noe annet stoff under armene på innsiden av stoffet. På en måte er det en god løsning, men synes ikke det er helt optimalt.

Hva gjør dere med pent tøy for å unngå at svetten setter seg på tøyet under armene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt å bruke sterke antiperspiranter som Yerka eller aluminiumklorid? Yerka fås kjøp på Cubus-parfymerier og også på Vita tror jeg, aluminiumklorid får du på apoteketer.

De fungerer slik at man smører dem på om kvelden og sover med dem, vasker dem av neste morgen, og så varer effekten en god stund. For mange er det nok å bruke dem én gang i uken.

Hender jeg bruker det selv, mest fordi jeg synes at vanlig deodorant er litt kjipt å bruke. Klissete, lukter ofte rart, og kan sette flekker på klærne. Innbiller meg dessuten at det ikke er så bra å sole seg med deo på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å bruke sterke antiperspiranter som Yerka eller aluminiumklorid? Yerka fås kjøp på Cubus-parfymerier og også på Vita tror jeg, aluminiumklorid får du på apoteketer.

De fungerer slik at man smører dem på om kvelden og sover med dem, vasker dem av neste morgen, og så varer effekten en god stund. For mange er det nok å bruke dem én gang i uken.

Hender jeg bruker det selv, mest fordi jeg synes at vanlig deodorant er litt kjipt å bruke. Klissete, lukter ofte rart, og kan sette flekker på klærne. Innbiller meg dessuten at det ikke er så bra å sole seg med deo på?

Antiperspiranter som det du nevner fungerer effektivt slik at porene i huden stenges med aliminiumklorider og det kommer derfor ingen svette ut av porene der. Dette brukte jeg for mange år siden. Det har kommet frem at det er veldig skadelige stoffer som kommer inn i huden og rundt i blodbanen. Så dette vil jeg ikke bruke.

Jeg bruker bare deodoranter uten noen form for aliminium i. De er ikke så effektive som de med aliminium som kan holde en hel dag, men er mer enn gode nok og helt supre bare ikke så lenge som en aliminium deodorant.

Angående flekker på klærne under armene, har jeg oppdaget at deodoranter uten aliminium ikke setter flekker på klærne. Men kan også tenke meg at Yerka og lignende heller ikke setter flekker på klærne, da disse sperrer helt av for svette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det problemet selv (svetter en del, men av en eller annen grunn ikke under armene), men vet at det vanlige i USA er dress shields/underarm pads, så du kan jo prøve å kjøpe dette enten på eBay eller Amazon. Det er billig og verdt et forsøk. Har sett en del Hollywood-kjendiser i pene, dyre kjoler bruke dette (av og til er det dessverre synlig).



Anonymous poster hash: bb6ed...17c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det problemet selv (svetter en del, men av en eller annen grunn ikke under armene), men vet at det vanlige i USA er dress shields/underarm pads, så du kan jo prøve å kjøpe dette enten på eBay eller Amazon. Det er billig og verdt et forsøk. Har sett en del Hollywood-kjendiser i pene, dyre kjoler bruke dette (av og til er det dessverre synlig).

Anonymous poster hash: bb6ed...17c

Takk, skal undersøke det nærmere.

Men bruker ikke du deodorant heller? Kommer det ikke litt lukt av på kjolen da? Jeg er jo nydusjet når jeg tar på meg kjolen, og vurderer å ikke ta på deodorant i det hele tatt. Kanskje det blir mindre lukt da som setter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal undersøke det nærmere.

Men bruker ikke du deodorant heller? Kommer det ikke litt lukt av på kjolen da? Jeg er jo nydusjet når jeg tar på meg kjolen, og vurderer å ikke ta på deodorant i det hele tatt. Kanskje det blir mindre lukt da som setter seg?

Mange bruker parfyme i steden for deodorant, på nyvaskede armhuler

Anonymous poster hash: 9a0c4...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Janne :)

Svetter en del, og vanligvis vasker jeg klærne som sitter innpå kroppen etter en dags bruk. Særlig under armene kan jeg lukte litt deodorant lukt som setter seg i stoffet.

Har kjøpt meg en pen kjole som jeg helst ikke har lyst til å vaske etter hver gang jeg har brukt den.

Har prøvd å trokle fast noe annet stoff under armene på innsiden av stoffet. På en måte er det en god løsning, men synes ikke det er helt optimalt.

Hva gjør dere med pent tøy for å unngå at svetten setter seg på tøyet under armene?

Hei,

Bakepulver kan brukes til mye. Her er en link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bakepulver kan brukes til mye. Her er en link:

Takk. Har du prøvd selv? Stenger bakepulveret for porene, lurer jeg da på? Er det særlig heldig hvis det stenger porene for å svette? Hm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne :)

Hei,

Jeg har ikke forsøkt det under armene selv, men jeg bruker det i ansiktet (ved rengjøring). Det virker veldig rensende. Pulveret løser seg opp i vann. Når en tar det under armene skal en ikke ha mye på. Det blir tynnere enn kremer og roll-on. Du kan jo se hvordan det virker mot hendene dine først. Når jeg har det i ansiktet bruker jeg det sammen med litt sitronsaft. I starten ble rødt og gjorde litt vondt, men etterhvert merket jeg ikke noe.

Endret av Janne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du svetter så mye er det jo hjelp og få for det.

Spør fastlegen din om henvisning til en hudlege.

Anonymous poster hash: 3a311...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...