Gå til innhold

Teller DU kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvorfor er det lurt og hvorfor burde man, hvorfor er det ikke lurt og hvorfor bør man unngå det? Bruker du "hjelpemidler" som for eksempel MyFitnessPal?

Spør fordi jeg selv er usikker på om jeg skal begynne å telle kalorier igjen. Har tidligere brukt MFP, sluttet å telle fordi jeg ikke gadd, enkelt og greit.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Teller litt ja, fordi da jeg skulle slanke meg for 2 år siden lå jeg i gjennomsnitt på 2700 når jeg trodde jeg lå på 2000, så følger litt med. Grete Roede har gratis logging så da lærer man seg endel matvarer etterhvert med noen mnds bruk innimellom :)

Anonymous poster hash: da921...40c
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg spiser sunt til hvert måltid. Det klarer jeg å leve med i lengden :)

Anonymous poster hash: ab206...125
Skrevet (endret)

Jeg gjør det i perioder, for å få en slags følelse for hva riktig kalorimengde/protein/karbo er, føler jeg fort tar snarveier og lurer meg selv om jeg ikke sjekker litt. Bruker stort sett Myfitnesspal, men føler egentlig at det er litt på lykke å fromme om man får den riktige kalorisummen (og andre tall) der, med så mange forskellige oppføringer?

Noen som har noen bedre å anbefale?

Endret av Rumle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller. Fordi jeg ikke har klart å gå ned de siste 20 kiloene, og vekten har gått oppover litt i løpet av det to siste årene. Selv om jeg trener osv og spiser bra mat. Derfor har jeg kjørt en uke som test. Ser ut som om det virker. Er egentlig negativ til å telle kalorier men akkurat nå ser det ut til å bli riktig. Kan man klare seg uten så bør man. For meg blir det riktig akkurat nå.

Anonymous poster hash: ca16a...06e
Skrevet (endret)

Jeg har ved tilfeldigheter/andre årsaker fått ganske god greie på hva forskjellige matvarer inneholder av næringsstoffer og energi, og da blir det gjerne til at jeg automatisk har et lite overslag gående i bakhodet.

Endret av Maximillian Cohen
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Aldri hørt om noe så dumt.

Anonymous poster hash: 9775a...e13

• Liker 6
Skrevet

Næh, men ser jo jeg burde begynne med det asap. Må nok tilstå at det gikk alt for mye grillmat i sommer. Så nå blir det tellings.

Skal holde meg på max 1000 pr dag.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvorfor er det lurt og hvorfor burde man, hvorfor er det ikke lurt og hvorfor bør man unngå det? Bruker du "hjelpemidler" som for eksempel MyFitnessPal?

Spør fordi jeg selv er usikker på om jeg skal begynne å telle kalorier igjen. Har tidligere brukt MFP, sluttet å telle fordi jeg ikke gadd, enkelt og greit.

Jeg tenker over hva jeg skal spise og ikke spise, men teller aldri kalorier. Har forøvrig gått ned 20 kg uten å telle

Anonymous poster hash: eac41...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Næh, men ser jo jeg burde begynne med det asap. Må nok tilstå at det gikk alt for mye grillmat i sommer. Så nå blir det tellings.

Skal holde meg på max 1000 pr dag.

1000 kalorier pr dag er alt for lite i forhold til anbefalinger

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei det finner jeg ikke nødvendig fordi jeg er normalvektig og trenger ikke hverken tenke reduksjon av vekt eller å gå opp i vekt.

Anonymous poster hash: 8717e...381

Gjest Belle âme
Skrevet

Gjor det før, har gitt opp. Men det er egentlig bare å begynne igjen, gikk ned 5 cm rundt midja <\3

Gjest Daenerys
Skrevet

Nei, jeg skal ikke ned i vekt, og jeg spiser ganske sunt. Fokuserer heller på å få meg nok, og riktig, mat.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som teller kalorier og hat fått en oppvekker; hadde vært interessant å høre hvor dere fant de "skjulte" kaloriene :)

Skrevet

1000 kalorier pr dag er alt for lite i forhold til anbefalinger

Det trengs for å få bort dette koselige sommerfettet :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Dere som teller kalorier og hat fått en oppvekker; hadde vært interessant å høre hvor dere fant de "skjulte" kaloriene :)

De skjulte kaloriene fant jeg i olje, majones, havregryn, ost, salami, potetsalat og sånne matvarer. :P

En ss olje - 100 kalorier

En ss majones - ca 180 kalorier

100 g havregryn - ca 360 kalorier. (Spiste det gjerne med melk til, og da er det lett å spise for mye)

En skive hvitost - 30 kalorier

Jeg bytter heller ut fete matvarer mot magrere produkter. Det er mange som sier at det ikke er vits, siden man blir mer mett av det fete. Men det er ikke tilfelle med meg. :) Kjøper heller sukkerfritt syltetøy, lett majones, ekstra lett rømme osv. Det er utrolig hvor mye kalorier man sparer.

En ss syltetøy er ca 50 kalorier, mens en ss sukkerfritt syltetøy er 10-12 kalorier for eksempel.

Anonymous poster hash: dcd8f...708

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke si at jeg har fått så mange aha-opplevelser ift skjulte kalorier egentlig, det er nok mer at jeg har en tendens til å "lure" meg selv ift mengde osv, og derfor har jeg godt av å se tallene som de virkelig er innimellom, for å lettere kunne velge/justere hva jeg velger å bruke kaloriene jeg har til rådighet på.

Endret av Rumle
AnonymBruker
Skrevet

Det trengs for å få bort dette koselige sommerfettet :fnise:

Forbrenningen din settes ned dersom du får for lite kalorier. Det er også skadelig for deg.

• Liker 1
Skrevet

Forbrenningen din settes ned dersom du får for lite kalorier. Det er også skadelig for deg.

Jeg vet sånn halvveis hva jeg styrer med. Skal bare holde på slik til jeg mister mest mulig, så skal jeg ligge på ca 1500-2000 etter det + trening. Grunnen til at jeg skal holde meg på 1000 er fordi jeg er for feit og lapp i skrotten til å gidde å trene. Etter litt sulting kommer treningsmotivasjonen snikende. (ja, jeg er superlame, og gjør det feil, men det funker)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller og logger maten nå fordi jeg har latt det skli litt ut i sommer og så at jeg stod i fare for å begynne å legge på meg igjen. Bruker Fitbit-appen og Fitbit.com til å registrere. Hovedproblemet mitt er mengdekontroll, 99% av tingene jeg spiser er sunne.

Anonymous poster hash: 46021...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...