AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Jeg hadde neseoperasjon for en uke siden, men jeg har ikke tatt av neseskjoldet enda. Jeg synes det hadde vært greit å få dusjet håret nå da jeg føler meg veldig ekkel og fettete (har dusjet kroppen flere ganger). Går det greit at jeg vasker håret så lenge jeg passer på at neseskjoldet ikke blir vått? Går det greit at jeg har hodet så langt bak i en kort periode? Anonymous poster hash: 9961e...9e7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Dette spør du IKKE om på et forum. Du ringer til klinikken/sykehuset du ble operert og spør. Det er ulike rutiner, så det er umulig å svare på Anonymous poster hash: 99c06...ac2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Dette spør du IKKE om på et forum. Du ringer til klinikken/sykehuset du ble operert og spør. Det er ulike rutiner, så det er umulig å svare på Anonymous poster hash: 99c06...ac2 Det er lørdag. Hvorfor kan jeg ikke spørre her på et forum? Ærlig talt. Det er ikke "umulig" å svare på for andre som har gjennomgått liknende operasjon. Anonymous poster hash: 9961e...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Hadde du spurt i går hadde jeg sagt ta en tur til frisøren og få hjelp med å vaske. Har du noennsom kan hjelpe deg med å vaske når du holder hodet bakover? Hvis nei, så får du vente til mandag, enten ta en tur til frisøren eller forhøre deg med stedet hvor de opererte. Bandasjer ol. Skal aldri bli vått når det ikke kan skiftes på umidelbart etterpå, er tommelfingerregelen.Anonymous poster hash: f29a4...f7d
Missy1 Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Jeg takler ikke å få vann i ansiktet og klarer fortsatt å vaske håret mitt. Så vil tro det går helt greit ja (ps, jeg vasker meg i ansiktet, men med klut)
Gjest MissWinter Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Hvis du har bomullsvatt kan du rive det i lange remser og lage et "hårband" av det som du legger rundt hårfestet, da unngår du at det renner vann i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Jeg ville gjort det før jeg hadde snakket med stedet hvor du ble operert. Du takler nok to dager til med fett hår Anonymous poster hash: 50a87...4cc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Takk for svar alle sammen. Hadde du spurt i går hadde jeg sagt ta en tur til frisøren og få hjelp med å vaske. Har du noennsom kan hjelpe deg med å vaske når du holder hodet bakover? Hvis nei, så får du vente til mandag, enten ta en tur til frisøren eller forhøre deg med stedet hvor de opererte. Bandasjer ol. Skal aldri bli vått når det ikke kan skiftes på umidelbart etterpå, er tommelfingerregelen.Anonymous poster hash: f29a4...f7d Jeg har en til å hjelpe meg ja. Jeg kan jo evt. få vedkommende til å vaske håret mitt i vasken samtidig som jeg sitter i en stol, slik som i frisørsalonger, så kan jeg holde en klut i pannen. Jeg skal prøve å få kontakt med kirurgen i morgen. Jeg ville gjort det før jeg hadde snakket med stedet hvor du ble operert. Du takler nok to dager til med fett hår Anonymous poster hash: 50a87...4cc Jeg regner med at du mener etter jeg har hørt med de. Poenget er at jeg skal reise med en gang jeg har tatt av neseskjoldet. Dette er over en uke gammelt fett hår. Jeg vil helst ikke vandre på Gardermoen når jeg ser sånn her ut. Anonymous poster hash: 9961e...9e7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Burde gå greit at du sitter med bakoverbøyd hode og hjelperen vasker og skyller, mens du holder kontroll med en klut på at ingenting renner nedover pannen eller nesen.Anonymous poster hash: f29a4...f7d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Takk for svar alle sammen. Jeg har en til å hjelpe meg ja. Jeg kan jo evt. få vedkommende til å vaske håret mitt i vasken samtidig som jeg sitter i en stol, slik som i frisørsalonger, så kan jeg holde en klut i pannen. Jeg skal prøve å få kontakt med kirurgen i morgen. Jeg regner med at du mener etter jeg har hørt med de. Poenget er at jeg skal reise med en gang jeg har tatt av neseskjoldet. Dette er over en uke gammelt fett hår. Jeg vil helst ikke vandre på Gardermoen når jeg ser sånn her ut. Anonymous poster hash: 9961e...9e7 Ja, mente etter. Men om du har noen å hjelpe deg som du skriver ordner det seg nok Anonymous poster hash: 50a87...4cc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Jeg for min del plastret neseryggen og skjolde med plastikk bøyde hode godt bak og hadde en klut jeg tørket av det verste på dersom det rant nedover. Gikk helt fint Anonymous poster hash: 1237c...3eb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Takk for alle fine svar! Jeg fikk vasket håret til slutt, selv om det ble litt styr. Ekstremt deilig var det hvertfall! Anonymous poster hash: 9961e...9e7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Takk for alle fine svar! Jeg fikk vasket håret til slutt, selv om det ble litt styr. Ekstremt deilig var det hvertfall! Anonymous poster hash: 9961e...9e7 Føler seg freshere med en gang. Må si du er tøff som ska ut å fly allerede en uke etter operasjonen. Jeg hadde en stor operasjon da, samt fikk nakkeproblemer etterpå (hadde allerede nakkeproblemer da men de kom tilbake). Håper du er fornøyd med resultatet jeg gjorde det forøvrig medisinsk så ingen synlige endringer Anonymous poster hash: 1237c...3eb
Djungelvrål Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Klarer du ikke å vaske håret uten å få vann i ansiktet??
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Føler seg freshere med en gang. Må si du er tøff som ska ut å fly allerede en uke etter operasjonen. Jeg hadde en stor operasjon da, samt fikk nakkeproblemer etterpå (hadde allerede nakkeproblemer da men de kom tilbake). Håper du er fornøyd med resultatet jeg gjorde det forøvrig medisinsk så ingen synlige endringer Anonymous poster hash: 1237c...3eb Ja, virkelig! Føler meg hundre ganger bedre nå. Jeg har en god del blåmerker fortsatt, men jeg håper det lar seg dekke med litt sminke. Klarer du ikke å vaske håret uten å få vann i ansiktet?? Jeg ville ikke ta den risken uten litt hjelp. Hva skulle jeg gjort om jeg plutselig fikk vann på operasjonsområdet? Det er også litt tungvint å holde hodet så mye bakover så kort tid etter operasjonen, og jeg fikk også beskjed om å ikke ta det så langt bakover. I tillegg sto det på det arket jeg fikk tildelt etter operasjonen at jeg kun kunne dusje fra halsen og ned. Det var noe av grunnen til at jeg lagde denne tråden. Kirurgen sa likevel at det gikk fint. Anonymous poster hash: 9961e...9e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå