Gå til innhold

Sykmeldt pga depresjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget en tråd her tidligere, jeg opplevde et helvete da tanten min snudde livet mitt opp ned på bursdagsfesten til søsteren min for noen uker siden. Tråden heter "helvete løs pga tante". Etter dette har alle vært imot meg av familie, jeg har fått null sympati eller støtte og livet mitt har vært bånn i bøtta. Jeg har vært konstant nede i nå 3 uker pga det som har skjedde. Ikke appetitt, ikke livslyst, alt er et ork, blir lett på gråten og veldig hissig. En helt annen hva jeg egentlig er. Det å komme seg ut blant folk hjelper ikke, på jobb føler jeg meg på bristepunktet og føler noen ganger at jeg er så på gråten at jeg vil dra hjem, men jeg holder ut. Skulle egentlig til Syden om en uke, men har avbestilt pga den forfatningen jeg er i.

Kanskje viktig å meddele at jeg har fått til terapi for depresjon, selvmordstanker og angst tidligere. Dette går jeg på medisiner for.

Er depresjon en grunn til sykemelding? Jeg føler rett og slett ikke at jeg duger på jobb i denne forfatningen, hodet mitt er et annet sted.

Anonymous poster hash: ffbd5...f10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en telefon eller en tur til fastlegen og hør med h*n. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, og det kan godt være at du har behov for en pause :)

Anonymous poster hash: eb8c9...495
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Ring legen din og be om hjelp. Masse lykke til! Håper du får bedre om ikke så lenge :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Depresjon er en gyldig sykemeldingsgrunn. Fortell fastlegen hvordan du har det, og si at du ikke mestrer jobben din.

Det viktigste når du er sykemeldt er at du prøver å holde deg aktiv, gå til behandling eller noe, slik at du ikke får det kjipere. Et pusterom for å ta vare på seg selv kan gjøre underverker.

Klem til deg :)

Skrevet

Noe som kan være greit å ha i bakhodet, er at aktivitet også bidrar i å hjelpe mot depresjon. Blir du sykmeldt og blir gående hjemme, får du mye mer tid til å tenke og kverne over negative tanker, som kan gjøre situasjonen verre. I en del tilfeller kan 100% sykemelding være det riktige, men likke nødvendigvis. Dette må du ta med legen din. Men i mange tilfeller lønner det seg å heller gå litt ned i arbeidsmengde, dvs en gradert sykemelding, eller aktiv sykemelding (om det fortsatt finnes). Da får man litt ro til å ta igjen søvn og slappe av, men ikke så mye at man blir isolert med tankene sine.

Skrevet

Depresjon er grunn til sykmelding ja. Men, du må til fastlegen for å få vurdering om h*n mener det er ille nok.

Få deg time, og fortell nøyaktig hvordan du har det. Kanskje du bør inn i terapi igjen? Andre medisiner?

Prøv å unngå å bli sittende inne, hvis du blir sykmeldt, dagslys og mosjon er gull verdt når man er deprimert.

Lykke til :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...