Gå til innhold

Jeg vet jeg har PTSD

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har hatt det i 2 år, men har ikke snakket med psykolog. Jeg har så og si alle symptomer på det. Ble voldtatt for 2 år siden. Men det går egentlig ganske greit nå. Eneste jeg fortsatt sliter med er ekstrem dødsangst. Ellers har jeg det fint.

Det er ingen som vet om at jeg sliter med det. Ikke engang samboeren

Men jeg orker ikke alt dette styret med psykolog. Ikke vil jeg sitte der og fortelle det heller, og ikke har jeg råd. Og jeg vil ihvertfall ikke få noen medisiner.

Anonymous poster hash: 428b8...727

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frikortet dekker beløp over noen tusen kroner, så å skylde på dårlig råd er bare dumt.

Anonymous poster hash: 50abd...7bb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at hos majoriteten så forsvinner PTSD med årene. Men noen er ekstra sårbare, og det vil ikke forsvinne av seg selv. Det trenger ikke være stress med psykolog. Du kan jo prøve, og se om det hjelper.(Hvis du føler at du trenger det da). Du må ta helsa på alvor! Lykke til!

Anonymous poster hash: 93123...21d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det er noe du holder tilbake for at ikke PTSD-en skal blomstre opp for fult, bl.a. at du ikke vil snakke med noen. Du er redd for minnene. Jeg har selv PC-PTSD og har hatt god effekt av både medisiner og samtaler.

Anonymous poster hash: f9393...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Som noen skrev over her, dekkes psykolog av frikort etter at du har betalt opp til egenandelstaket. Egenandelstaket ligger i år på kr. 2105; etter dette er legehjelp, medisiner på blå resept og psykolog gratis.

Anonymous poster hash: 3a7f1...498
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med fastlegen, du kan jo ikke gå og ha sånn ekstrem dødsangst. Og siden du mener du har alle tegn på PTSD har du det kanskje ikke så bra som du tror, men du har blitt vant med å ha det sånn etter to år. Jeg gikk til behandling for PTSD uten å få spørsmål om medisiner. Men da må du nok få fastlegen din til å henvise deg til en privatpraktiserende med avtale og ikke DPS. Ønsker deg lykke til. Selv om du fungerer bra i dag, kan du få det enda bedre med riktig hjelp.

Anonymous poster hash: f821b...e8b
Gjest Blomst83
Skrevet

Litt forvirra.Du sier du vet du har PTSD,og du har alle symptomene,men samtidig har du det greit.Det eneste du sliter med er dødsangst. Jeg forstår ikke helt hvor det PTSD kommer inn i bildet. Kanskje du utrykte deg feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...