Gå til innhold

Rift i tåneglen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite problem som jeg håper noen vil hjelpe meg med. Jeg reiser til syden om tre dager og har fått en ''rift'' i tåneglen, rett ved neglbåndet. Det dunker i hele tåen og jeg har fått en betennelse på hele siden av stortåen hvor riftet begynner. Jeg er livredd for at riftet skal bli større og at tåneglen skal knekke. Det er såpass langt ned at det ville gjort kjempevondt og hvertfall satt en demper på ferien.

Noen som har erfaringer/tips å dele?

Anonymous poster hash: dddf1...0d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm prøv å ikke gå med sko som klemmer!

ta fotbad i varmt vann med grønnsåpe flere ganger daglig, det skal visstnok løse opp litt og sånn. kanskje bruke basimysin (?) sånn i tilfelle du verker. vet ikke om det var åpent sår eller om det bare var selve neglen?

du kan prøve å klippe rett av slik at neglen ikke rives av inni sokkene osv.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt hvor på stortånegla dette har skjedd.

Men dersom det ligger slik til at neglen er i ferd med å grave seg ned i huden enten på den siden som gåt inn mot tåen ved siden qv eller på een siden som vender ut på fotens langside, så tar du ørlite bomull fra en q tip eller en rensebomullsdott, triller den til en kule omtrent så stor som et knappenålshode, dypper kulen i litt desinfiserende krem eller sårvaskemiddel. Ved hjelp av en pinset lirker du så denne kulen inn under kanten slik at den løfter opp neglennog forhindrer at neglen går ned i huden, om du skjønner?

Har du ikke pinsett, bruker du en tannpirkerog dytter med den butte siden.

Da letter du trykket på neglen. Bytt hver morgen eller etter dusj. Innen en uke bøt det være bra.

Går du til lege, vil han klippe ned neglen. Har hørt om flere som har gått til fotpleier og fått satt på en bøyle som vokser ut med neglen og er betydelig enklere og behageligere enn legenes oppklipping.

Tror jeg ville prøvd fotpleier om du ikke får til med bomullskulene og når du skal til syden må du være ekstra forsiktig fordi der er andre bakterier enn vi er vant med her.

Anonymous poster hash: 3feed...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...