Gå til innhold

balsamering av døde

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett og lest det er helt normalt i usa og balsamere de døde, men hvorfor skjer ikke dette i norge? jeg har prøvd å googlet og sjekket det men finner ingen svar..

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 7c5cd...02b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har prøvd å google sa du. Dette tok meg tre seksunder:<br /><br />"Balsamering kan ordnes ved spesielle tilfeller, som f.eks når et legeme skal transporteres ut av landet eller ved et og annet medisinsk grunnlag. Balsameringen gjør at den naturlige prosessen etter et dødsfall stopper opp – og bevarer utseendet til avdøde lengre. På film og TV er det vanlig å se at avdøde blir sminket – og har derfor blitt litt mer vanlig i Norge. Begravelsesbyrået kan utføre sminking, og sørge for at avdøde ser pen ut. Spørsmålet om balsamering vil i de fleste tilfeller aldri dukke opp fra begravelsesbyråets side."<br /><br />fra Ullevål Begravelsesbyås nettsider

Anonymous poster hash: 27e19...88e

Skrevet

Har sett og lest det er helt normalt i usa og balsamere de døde, men hvorfor skjer ikke dette i norge? jeg har prøvd å googlet og sjekket det men finner ingen svar..

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 7c5cd...02b

Det er en fordel ved åpen kiste f.eks. Noe som vi ikke har særlige tradisjoner for i Norge.

Skrevet

Det er en fordel ved åpen kiste f.eks. Noe som vi ikke har særlige tradisjoner for i Norge.

Hvorfor har vi ikke det i Norge, og hvorfor har man det i usa f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...