AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg er tom for begge medisinene mine, jeg har ikke sjanse til å få hentet dem før på mandag (apoteket er 2 timer unna, jeg jobber i helgen og apoteket stenger tidlig lørdag og er jo ikke åpent søndag). Jeg har vært tom i nesten en uke, har hatt 3-4 tabletter av hver type å gå på så har jo hallveis overlevd til nå...... Jeg orker ikke gjøre noe, får ikke til noe, vil ingenting. Leiligheten ser helt forferdelig ut, her er så skittent og rotete over alt, jeg er misfornøyd med meg selv hele tiden og får rett og slett ikke til å gjøre noe. Hodet går rundt, jeg stammer mye og har litt vansker med å føre en samtale (finner ikke ord, "mikser" rundt på ord osv). Luktesansen min har gått helt berserk og jeg kjenner bare ekle lukter overalt. Vet det høres teit ut, men hodet mitt er et eneste kaos akkurat nå. Legen min har ferie og jeg kan ikke ringe legevakten for å få ut bare et par tabletter slik at jeg greier meg til mandag, det var tydeligvis ikke mulig. Jeg MÅ gå uten til mandag, så nå prøver jeg egentlig bare å få tidene til å gå rundt her. JEG ER SÅ STRESSA!!!! Jeg sitter på ræva her og ser på rotet, men så snart jeg skal begynne å rydde så skjer det et eller annet som setter meg ut av spill og gjør at jeg bare... Ja. Passer out, setter meg i sofaen og glor i skjermen/veggen/taket. Jeg begynner å gråte når jeg lager mat og slike ting. Jeg er komplett nervevrak. Jeg har kastet bort 5000,- fra sparekontoen min på crap som jeg har bestilt på nettet, det har trøstet i 2-3 timer også smeller det igjen. Kjøpt inn ekstreme mengder mat for å starte et nytt liv, maten står der enda og jeg er redd alt mygler/råtner til mandag når jeg har fått medisinen og den har begynt å virke og jeg blir meg selv igjen. Jeg husker ikke hva jeg gjorde for en time siden, hva jeg gjorde i går, hukommelsen går i spinn og jeg er forvirret. Har pugget meg frem til at det er fredag i dag liksom, for å huske det. Jeg snuser og snuser og snuser, røyker sigarett etter sigarett etter sigarett (snuser egentlig til vanlig, festrøyker men røyker til hverdags når jeg er slik). Depper over at t-skjorten jeg har på meg i dag er utvasket og føler meg som en uteligger. Jeg har heldigvis ikke fått meg et sammenbrudd enda, og jeg vet at det er pga jeg sitter i ro. Nå skal jeg snart ta meg en biltur og ta meg en tur på butikken kanskje, men det er egentlig ikke så lurt, ender med at jeg kjøper masse dritt som jeg ikke trenger fordi jeg tror det hjelper........ Så snart jeg kommer meg ut av huset går det derimot kjempe fint, men jeg stresser fortsatt pga leiligheten. Føler at det IKKE ER OK at den er så rotete og at det ser slik ut, at jeg må rydde NÅ NÅ NÅ, men ja.. Jeg orker ikke forklare mer, jeg forventer ikke at noen skal skjønne dette men jeg håper noen her skjønner. Jeg går på medisin mot depresjon og bipolar lidelse type 2. Noen som har råd, tips, støttende ord? Jeg vil bare ha FRED. Slappe av, tenke rutiner, tenke at "ok, jeg rydder og vasker leiligheten på søndag, etter jobb, når jeg har tid", ettersom jeg egentlig ikke har tid nå, skal på middagsbesøk klokka 6 og innen den tid får jeg ikke gjort så mye om jeg begynner nå. Men hvordan skal jeg greie det søndag, tenker dere.. Nei, jeg aner ikke jeg. Stressnivået er vell lavere da, for da skal jeg ingenting etter jobb. I dag trodde jeg ikke at jeg skulle noe før for to timer siden, da fikk jeg vite at jeg skule på middagsbesøk og jeg kan ikke droppe det, pga 1. jeg vil ikke være uhøflig og 2. jeg kommer meg ut, da slipper jeg stresset og hodeverken. Dette ble et absolutt rot. Noen som kjenner seg igjen, som har en blanding av depresjon og BL2? Jeg har ingen spesifikke diagnoser men det er dette jeg og psykologen har kommet frem til og jeg har gått på samme medisiner i 2 år, og det har fungert kjempe bra. Men når jeg er tom så går det slik som sagt. Gikk tom pga mye stress ellers i hverdagen som jeg forholdsvis taklet bra, men glemte helt av å hente ny medisin.... Anonymous poster hash: e131d...45e
Frk.K Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Om du har bil så kan du vel kjøre bort på apoteket NÅ? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Psykiatrisk legevakt eller akuttpsykiatrisk kan jo hjelpe deg? Bare å ta kontakt.Anonymous poster hash: 930f4...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Om du har bil så kan du vel kjøre bort på apoteket NÅ? Det er stengt før jeg rekker frem. Er som sagt 2 timer unna og det stengte faktisk nå........ Anonymous poster hash: e131d...45e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Psykiatrisk legevakt eller akuttpsykiatrisk kan jo hjelpe deg? Bare å ta kontakt.Anonymous poster hash: 930f4...cc7 Alle har ferie, jeg har jo prøvd!! Jeg har ringt og ringt, de har ikke de og de medisinene der og jeg kan så klart kjøre flere timer, men det orker jeg ikke når "bare" kan vente til mandag.. Hater sommeren, alle skal jo ha ferie. Og om det ikke kom klart frem, jeg bor i ødemarka. Anonymous poster hash: e131d...45e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Beklager å være streng, men det er faktisk DITT ansvar å sørge for at du har nok medisiner, og dette har du visst om i flere dager allerede (strengt tatt flere uker siden man beregner når man går tom). Legevakten er ikke et ekstra medisinaldepot fordi du ikke gidder å ta ansvar, evt kjøre til apoteket fordi det er langt. Du kan enten dra nå, be om å komme senere på jobb så du rekker apoteket, eller skrive ut en fullmakt og be noen andre hente medisinene for deg. Anonymous poster hash: 3b71a...774 11
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Alle har ferie, jeg har jo prøvd!! Jeg har ringt og ringt, de har ikke de og de medisinene der og jeg kan så klart kjøre flere timer, men det orker jeg ikke når "bare" kan vente til mandag.. Hater sommeren, alle skal jo ha ferie. Og om det ikke kom klart frem, jeg bor i ødemarka. Anonymous poster hash: e131d...45e Da har du i grunnen ingenting å kalge klage over. Sett deg i bilen og kjør.Anonymous poster hash: 930f4...cc7 1
Frk.K Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Det er stengt før jeg rekker frem. Er som sagt 2 timer unna og det stengte faktisk nå........ Anonymous poster hash: e131d...45e 1634? Her stenger det ikke før 6-7 tiden..
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Beklager å være streng, men det er faktisk DITT ansvar å sørge for at du har nok medisiner, og dette har du visst om i flere dager allerede (strengt tatt flere uker siden man beregner når man går tom). Legevakten er ikke et ekstra medisinaldepot fordi du ikke gidder å ta ansvar, evt kjøre til apoteket fordi det er langt. Du kan enten dra nå, be om å komme senere på jobb så du rekker apoteket, eller skrive ut en fullmakt og be noen andre hente medisinene for deg. Anonymous poster hash: 3b71a...774 Det vet jeg? Legger jeg skylden på noen andre enn meg selv? Anonymous poster hash: e131d...45e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Det vet jeg? Legger jeg skylden på noen andre enn meg selv? Anonymous poster hash: e131d...45e Men du klager over noe du kan løse hvis du vil. Patetisk.Anonymous poster hash: 930f4...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Kjør og hent de i morgen. Det er ikke bra å gå for lenge uten slike medisiner, du vil ikke bli magisk bra igjen på mandag om du begynner å ta tablettene da. De bruker jo noen dager på virke. Dessuten føler du deg sikkert verre pga at du har brått "sluttet" (gått tom). Kjør og hent de. Du orker det. Anonymous poster hash: cbb48...456
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Skriv en fullmakt slik at noen andre kan hente dem for deg da.Anonymous poster hash: 2783a...4d4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Jeg undres om du i det hele tatt bør kjøre bil i den tilstanden du beskriver du er i nå...Anonymous poster hash: 39242...f6f 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Grunnen til at du må vente til mandag med fornying av resept er enkel, det er en uke siden du skulle ha fornyert dem, har du gått så lenge uten klarer du deg til mandag, nå vet ikke jeg hva slags medisiner du går på, men legen tar en vurdering om det er nød.Anonymous poster hash: ea99c...844
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Å herrefred... Anonymous poster hash: ddbaf...369
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Trenger du ny resept, eller er det uthentingen på apoteket som er problemet? Klarer du å gå på jobb? Det er ikke veldig lenge til mandag, hvis du kommer deg gjennom arbeidsdagen lørdag er mye gjort. Da gjenstår søndag, som kan bli et helvete, så er det straks mandag. Da kan du få hentet medisiner og ryddet leiligheten. Anonymous poster hash: 0fd97...873
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Sånn ellers kan det tenkes at mange av plagene dine også skyldes seponeringen. Hvis det stemmer vil de gi seg ganske raskt etter at du får medisiner igjen. Anonymous poster hash: 0fd97...873
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Hva heter medisinene du bruker? Kjenner meg litt igjen... åssen går det nå? Anonymous poster hash: 02e06...7d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå