Gå til innhold

Tips til middag med kylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres beste kyllingrett?

Jeg har kylling jeg må bruke opp, men vet ikke hva jeg skal lage.. Helt tom for ideer.

Er lei tikka masala.

Hvis noen vil komme med forslag eller dele en oppskrift blir jeg glad :)

Anonymous poster hash: fc930...cb0
AnonymBruker
Skrevet

Wok? Eller ovnsbakt kylling med grønnsaker, f.eks.

Anonymous poster hash: a01ec...e03

Skrevet

Hvordan kylling er det snakk om? Lår, vinger, klubber, bryst, hel fugl?

AnonymBruker
Skrevet

stek kyllingen med det krydderet du liker om det er salt og pepper eller litt tacokrydder eller noe annet, lag en saus på tomatsalsa og cremefresh 50/50 rør sammen og kok opp, (den sausen kan også brukes til fisk,) noen poteter og litt grønnsaker

Anonymous poster hash: 90e92...f80
AnonymBruker
Skrevet

kyling kan også veldig gjerne brukes til pizzafyll

Anonymous poster hash: 90e92...f80
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kylling er det snakk om? Lår, vinger, klubber, bryst, hel fugl?

Vanlig kyllingfilet.

Skrevet

Vanlig kyllingfilet.

Snitt fileten på midten, men ikke skjær så langt at du går igjennom, men nesten. Brett opp fileten og legg i brie, eller annen ost du liker, legg også i litt fersk eller tørket timian. Brett igjen, ta på salt, pepper og surr 2 baconskiver stramt rundt fileten.

Fyr opp grillen og grill dem på indirekte varme til de nærmes seg ferdig stekt. Grill dem så på direkte varme med høy temperatur til baconet og utsiden får en fin og god stekeskorpe :)

Namnam.

Serveres med båtpoteter, bakt potet og en god salat eller noe i den duren :)

Skrevet

Kyllingform:

4 kyllingfileter deles i litt store biter og stekes kjapt i en stekepanne.. Bland 2 ts red curry paste og 2-3 ss mango chutney med 2 dl kyllingbuljong, og rør inn 1 beger creme fraiche. Juster mengden curry paste og mango chutney etter egen smak. Krydre med salt, pepper og paprikakrydder. Legg kyllingbitene i en ildfast form sammen med en paprika i biter og en purre eller noen vårløk i biter (eller grønnsaker etter eget valg). Ha over sausen og stek på 200 grader i 10-25 minutter, alt etter str på kyllingbitene.

Serveres med salat og ris. En veldig god kyllingform med litt eksotisk smak :)

Fylt kylling:

Lag marinade til kylling (f.eks pepper, pommes frites/kyllingkrydder, timian, paprikakrydder, olje og sitronsaft, gjerne med noen småbiter løk eller paprika også). Legg kyllingen i marinaden en stund, gjerne med marinade også inni et snitt på langs. Snitt kyllingfiletene på langs, fyll med paprika, løk og ost, eller noe annet du liker. Legg de i en ildfast form, gjerne med litt ost oppå, og stek på 200 grader i 15-25 minutter til kyllingen er ferdig.

Serveres med salat, ris og gjerne bernaise eller en annen saus. Fylt kylling er mye saftigere enn vanlig, synes jeg, og man kan fylle den med mye forskjellig slik som også debattanten skriver :)

AnonymBruker
Skrevet

Wraps med kyllingfilet og salat er veldig godt. Dette kan du spise både til lunsj og middag.

Anonymous poster hash: 94556...c82
Skrevet

Tortillalefser med kyllingfilet (krydret), og masse digg grønnsaker og ost. Nam!

AnonymBruker
Skrevet

Enchiladas :)

Anonymous poster hash: 0db12...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Eller Trines chilikylling med chorizo, den er kjempegod! :)

Anonymous poster hash: 0db12...6ce

Skrevet

Satay, korma, fylt med kremost og rullet i spekeskinke, marinert på spyd, i BLT, i wraps, i salat, enchilladas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...