Gå til innhold

For gammel til å studere ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente som fylte 27år i sommer og har lyst til å begynne på eiendomsmegling!! Jeg har flere fag i fra en annen skole slik at jeg mest sannsynlig kan starte rett på 2.året!! Men jeg kjenner at jeg gruer meg til å komme til BI i en alder av 27:( i sammen med alle 20 åringene!!

Anonymous poster hash: ae6d4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg starter studie på høgskole neste uke, i en alder av 41.
Om du er for gammel er vel jeg som fossil å regne.....

På høyskoler (BI og universitet medregnet) er det folk i alle aldre, både "evige studenter" og folk som ønsker en ny retning i livet (som meg).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge studiene jeg har gått på Høgskole, har det vært folk i alle aldre. Fra "småbarn" som kommer rett fra videregående, til godt voksne i 40-årene. Og de fleste spredt mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for gammel :)

Er nok folk der som er eldre enn 20. Går sikkert helt fint. Vet om flere som har tatt utdannelse etter fylte 40 og fortsatt fått seg venner på studiet. Både eldre venner og yngre venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Tøv, det er ikke bare 20åringer i klassen og ei er du for gammel

I min klasse på BI er gjennomsnittsalderen 23. En god blanding av alle aldre og det har jeg også sett ellers på campus.

Dette klarer du!

Endret av constance90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 er absoliutt ikke for gammelt, :)



Anonymous poster hash: 7319b...90d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei der tar du helt feil. Tror alle føler seg gamle når de er 27. jeg er selv 31 år og holder på med master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er 37år og studerer. Er så klart eldst i klassen min, men ikke på hele skolen. Jeg er ikke med på fadderuke o.l, men føler meg ikke utenfor av den grunn.



Anonymous poster hash: e3fc0...efb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mange eldre da jeg studerte :) eldste var vel 45 år.

Skal selv begynne på årsstudium nå som 25-åring og er garantert en del 19-åringer der. Men regner med at det er folk i alle aldre. Er du åpen for det, så blir du kjent med 19-åringene også:) hos oss var folk gode venner, uavhengig av alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er gammelt. Jeg er selv 24 år og skal begynne på master, men føler meg egentlig ganske ung på studiet. Ganske mange av mine studievenner er eldre enn meg. En som jeg tenker på som jevngammel fyller 30 år i år. Du trenger jo ikke gå og fortelle alle hvor gammel du er, med mindre du spørr. Da kan du nok lett bli oppfattet som å være jevngammel uansett. Jeg merker iallfall ikke aldersforskjellen på min utdanning :)

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg begynte på høgskole da jeg var 29, null problem. Nå skal jeg i gang med mer studier, og jeg er 46. 27 er da ingen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Det er også ofte slik at de litt mer voksne studentene får bedre resultater enn de yngste ;)

Når man begynner å studere litt senere enn normen, er man gjerne mer motivert, og litt mer livserfaring er heller ikke dumt. De litt eldre studentene er heller ikke så opptatte av festing som de yngste, og tar studiene mer alvorlig.

(OBS: generaliserende, ikke skyt meg)

Lykke til :)

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også ofte slik at de litt mer voksne studentene får bedre resultater enn de yngste ;)

Når man begynner å studere litt senere enn normen, er man gjerne mer motivert, og litt mer livserfaring er heller ikke dumt. De litt eldre studentene er heller ikke så opptatte av festing som de yngste, og tar studiene mer alvorlig.

(OBS: generaliserende, ikke skyt meg)

Lykke til :)

Jepp, og det er heller ikke vanskelig å studere som godt voksen. Lett å komme inn i miljøet igjen :)

Men dessverre er det ikke enkelt å bytte jobb/bransje i voksen alder. Er man noe særlig over 35, hvertfall 40 så er de fleste dører lukket da bedriftene satser på en nytudannet 25-åring istedet. I "min" bransje er det sågar nok å være 30 før mange arbeidsgivere anser deg som "litt gammel" og ikke verdt å satse på kontra en nytudannet (innen teknologi). Ja, det er helt sykt hvordan det har blitt, men har selv hørt mange arbeidsgivere innen mitt felt si dette. Ungdomsfokuset i dag - selv i arbeidslivet - har dessverre tatt helt av og arbeidsgivere vil primært ha tjuefemåringer uten for mange forpliktelser ellers i livet.

Anonymous poster hash: a0fc3...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...